Luksusfælden

Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: Luksusfælden

Indlægaf Marott » 31. aug 2015, 07:11

Wizzze skrev:I morgen :tie:

"Tobias og Diana skal være forældre om et halvt år. Men Tobias nægter at dele noget som helst. Han erklærer, at de penge, han tjener, vil han have for sig selv. Hvis han vil fortsætte sit liv sådan, betyder det, at Diana ingenting har til sig selv og den lille ny. Så Tobias skal beslutte, om han vil fortsætte sit egotrip, eller om han vil leve op til sit økonomiske ansvar overfor sin nye familie. Samtidig er parrets økonomi hver især så dårlig, at eksperterne har svært ved at finde penge til kreditorerne. Diana og Tobias kan blive tvunget til at skille sig af med både bil og campingvogn. Men her bryder Tobias’ iltre temperament ud i lys luge, og da eksperterne besøger parret igen, er der hul i campingvognen. Et hul, Tobias ikke vil give en forklaring på. Diana kan dog kaste lys over mysteriet, og det er ikke for småbørn."

Der var engang en tråd på debatten, hvor en vordende mor havde samme problematik (øksekast undtaget), hvor den kommende far mente, at så kunne hun gå med aviser. Gad vide, hvad det egentlig endte med? :gruble:
1
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 31. aug 2015, 07:46

Det lyder som et afsnit, hvor man er nødt til at bide i en pude undervejs for ikke at blive helt hysterisk :tie:
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6800

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 07:52

Marott skrev:
Wizzze skrev:I morgen :tie:

"Tobias og Diana skal være forældre om et halvt år. Men Tobias nægter at dele noget som helst. Han erklærer, at de penge, han tjener, vil han have for sig selv. Hvis han vil fortsætte sit liv sådan, betyder det, at Diana ingenting har til sig selv og den lille ny. Så Tobias skal beslutte, om han vil fortsætte sit egotrip, eller om han vil leve op til sit økonomiske ansvar overfor sin nye familie. Samtidig er parrets økonomi hver især så dårlig, at eksperterne har svært ved at finde penge til kreditorerne. Diana og Tobias kan blive tvunget til at skille sig af med både bil og campingvogn. Men her bryder Tobias’ iltre temperament ud i lys luge, og da eksperterne besøger parret igen, er der hul i campingvognen. Et hul, Tobias ikke vil give en forklaring på. Diana kan dog kaste lys over mysteriet, og det er ikke for småbørn."

Der var engang en tråd på debatten, hvor en vordende mor havde samme problematik (øksekast undtaget), hvor den kommende far mente, at så kunne hun gå med aviser. Gad vide, hvad det egentlig endte med? :gruble:

Hør nu her, manden har afleveret klatten, hans job er gjort, så må hun sgu klare resten. Det kan jo ikke være meningen at han skal bruge tid og penge resten af livet på resultatet, der er jo computerspil der skal købes og spilles, eller bold der skal ses på tv'et, og tv'er er ikke billige!!!
:sarkasme:

Mon det er en eller anden form for benægtelse, ikke at ville indse at man skal være far? Hvis vi ikke forbereder noget eller bruger penge på at barnet er på vej, så kommer det nok ikke? :gruble:

Men hvem indleder et forhold med sådan en mand? Han har vel ikke pludselig ændret natur, da hun blev gravid? Mon ikke han er sådan en type som har været meget omtalt i tidligere nærig-tråde vi har haft? :gruble: altså nærig overfor andre, ikke ham selv, ellers ville han vel ikke ende i luksusfælden :D
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4546

Indlægaf Akehurst2 » 31. aug 2015, 10:26

Yvooonne skrev:Undskyld mig men det er vel forhåbentligt skuespillere de bruger der? Der findes ved ikke danske mænd i forhold, der mener at al indkomst holder man for sig selv, og at udgifterne til barnet påhviler moren?

Eller er vi ude i at hun har påtvunget ham et barn? Det andet kræver jo indlæggelse...

Som nævnt ovenfor er vi jo tidligere blevet præsenteret for sådan en sag på debatten, hvor faren åbenbart mente, at morens indtægtsnedgang under barsel var noget hun selv måtte ligge og rode med.

Og blandt par, der ikke har fællesøkonomi tror jeg bestemt ofte det sker, at der fx ikke overføres til kvindens pension for at kompensere for nedgangen under barsel. Så en situation, hvor manden skelner endnu mere skarpt og heller ikke vil supplere, når kvinden kommer på dagpenge er vel ikke utænkelig.
0
Marott

Indlægaf Marott » 31. aug 2015, 11:16

Yvooonne skrev:
Akehurst2 skrev:
Yvooonne skrev:Undskyld mig men det er vel forhåbentligt skuespillere de bruger der? Der findes ved ikke danske mænd i forhold, der mener at al indkomst holder man for sig selv, og at udgifterne til barnet påhviler moren?

Eller er vi ude i at hun har påtvunget ham et barn? Det andet kræver jo indlæggelse...

Som nævnt ovenfor er vi jo tidligere blevet præsenteret for sådan en sag på debatten, hvor faren åbenbart mente, at morens indtægtsnedgang under barsel var noget hun selv måtte ligge og rode med.

Og blandt par, der ikke har fællesøkonomi tror jeg bestemt ofte det sker, at der fx ikke overføres til kvindens pension for at kompensere for nedgangen under barsel. Så en situation, hvor manden skelner endnu mere skarpt og heller ikke vil supplere, når kvinden kommer på dagpenge er vel ikke utænkelig.

Ja, men det må også være opfundne situationer...

Mit hoved man ikke rumme andet - så langt ude mænd - og så langt ude kvinder der acceptere det (eller omvendt hvis det skulle gøre sig gældende)

De findes skam, men jeg tror også, at mange gange, så har kvinden ikke tænkt over fx manglende bidrag til pension, mens de barsler den.

I øvrigt så er man da bare en røv af en mand, hvis man ikke vil bidrage til indtægtsnedgang pga. barsel. Man må da håbe, at sådan en mand aldrig selv går ned i indtægt. :deer:
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 11:29

Yvooonne skrev:
Akehurst2 skrev:

Mit hoved man ikke rumme andet - så langt ude mænd - og så langt ude kvinder der acceptere det (eller omvendt hvis det skulle gøre sig gældende)

Efter mange år på debatten, med den ene chokerende historie efter den anden, så er jeg bange for at måtte skuffe dig, der findes sådanne mennesker, faktisk flere end man skulle tro, eller også, så er det de samme personer der går igen :gruble: ligger I og knalder hinandens ex'er derude i debatland ? :devil:
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 11:35

Marott skrev:
Yvooonne skrev:
Akehurst2 skrev:

De findes skam, men jeg tror også, at mange gange, så har kvinden ikke tænkt over fx manglende bidrag til pension, mens de barsler den.

I øvrigt så er man da bare en røv af en mand, hvis man ikke vil bidrage til indtægtsnedgang pga. barsel. Man må da håbe, at sådan en mand aldrig selv går ned i indtægt. :deer:

Det kan jeg altså ikke forstå du skriver, jeg synes han lyder som lidt af et fund :D
Og den innovative måde han løser konflikter på, er da bare :love:
Sådan et øksejonglerende miljø er da bare et perfekt sted at bringe en lille ny til verden, såå meget kærlighed ;)

:nej:
1
Marott

Indlægaf Marott » 31. aug 2015, 11:46

Wizzze skrev:De findes skam, men jeg tror også, at mange gange, så har kvinden ikke tænkt over fx manglende bidrag til pension, mens de barsler den.

Det kan jeg altså ikke forstå du skriver, jeg synes han lyder som lidt af et fund :D
Og den innovative måde han løser konflikter på, er da bare :love:
Sådan et øksejonglerende miljø er da bare et perfekt sted at bringe en lille ny til verden, såå meget kærlighed ;)

:nej:[/quote]

Han er nok bare ked af det. Det er det, som det hele handler om. :cool2:
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 11:53

Yvooonne skrev:Hvorfor får man børn med sådan et fjols - jeg undres

Det er vi en del der undres over :gruble:
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 31. aug 2015, 11:53

Det kan kun være, fordi man ikke har opdaget den side af manden, inden man blev gravid :tie:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 31. aug 2015, 13:55

Nogle gange bliver man overrasket på den dårlige måde, når vejen væk er rigtig svær at få øje på.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 31. aug 2015, 15:07

Ninjawho skrev:Ej, men det er jo slet ikke noget Luksusfælden kan hjælpe med.

Det kan godt være at økonomien er noget rod, men det er jo ikke pengene der er problemet. Det er absolut ikke 2 økonomer som skal løse sådan et pars problemer - og da slet ikke i den bedste sendetid.

Nu har vi jo ikke hørt historien endnu, der kan jo være noget økonomi bag, men umiddelbart lyder det som om hende psykologen burde få et gæsteværtsskab på dette afsnit, og gaven kunne være noget parterapi.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 1. sep 2015, 09:21

Folk er med på hvad det er for en dag i dag, ´ikk? :D
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 1. sep 2015, 09:24

Det kan være en blanding af at man i nyforelskens stadie måske ignorerer ens dårlige mavefornemmelser og at nogle desværre først viser deres sande jeg, når man sidder i saksen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 1. sep 2015, 10:19

Årh hvor jeg tror på der er basis for seriøs forargelse i aften! :8: Godt der stadig er slik og kager tilbage fra i går
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:

Tilbage til "Film og TV"