Luksusfælden

Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 875

Re: Luksusfælden

Indlægaf Lull » 15. mar 2016, 19:59

Hunkat skrev:Synes det var rigtig fint han skulle vælge. Sådan er livet, nogle gange skal man sgu vælge mellem to ting man gerne vil/bør. Fin gave og sådan er livet jo.

Og de penge han selv havde sat af i budgettet til byture i ny og næ, kunne vel bruges på oplevelser med ungerne i stedet?
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4098

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:00

Wizzze skrev:Hvad så når den næste tand knækker? :gruble:

så er der forhpbeligt på opsparingen
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 20:00

Persnikedy skrev:Ryger for 3200 kr hver md og vil ikke stoppe :lol: næste gang bliver godt

Og åbenbart ikke sælge bilen, mon vi får en motorcykelmanden part 2? :lol:
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:00

2SHY skrev:
Rosa Espinosa skrev:Jeg ville også have valgt tanden som sælger.

Det havde jeg helt klart også. Om ikke andet så bare fordi at hvis det ikke bliver ordnet så kan der komme væsentligt værre følger end at det ikke ser pænt ud og så bliver det virkelig dyrt

Man kunne også godt se at det gik ham på og at han prøvede at skjule det når han snakkede.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2016, 20:00

Hvad koster de der Polen rejser? For det er da både tur/retur, kost, logi, selve tandbehandlingen samtidig med at der måske endda er et dyk i indtægt hvis han er provisionslønnet

Ej jeg ved ikke... jeg synes bare det virker så dyrt for mig at man rejser ud af landet for at få lavet tænder. Og det er vel at mærke selvom jeg selv har smidt uanede beløb i at få ordnet mine tænder de sidste 5 års tid
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 15. mar 2016, 20:01

Det er ganske fint at skulle vælge, det er en naturlig del af livet, jeg synes bare ikke det var helt fint i kanten.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:02

Men kan godt forstå ham, når det er svært at undvære byturerne, når det er der vennerne og fællesskabet er. Er ikke selv sådan en type, men kender folk der er og meget af deres liv er på de barer, for det er der man kender hinanden. Det må være svært at løsrive sig fra.
3
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:03

0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 15. mar 2016, 20:04

OK forbered jer på forargelse.....

"Magdalena og Tom har over 43.000 kroner udbetalt hver eneste måned, men de føler ikke, de har nogen penge.
Tom har fuldstændig overladt ansvaret og bekymringerne over parrets økonomi til Magdalena. Selvom hun flere gange har bedt Tom om hjælp. Parret er frustrerede over at de, trods deres glimrende indkomst, ikke har råd til at rejse. Blandt andet drømmer de om flere besøg i Polen, Magdalenas hjemland.
Da programmets eksperter, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, endevender parrets økonomi for finde penge til at opfylde parrets drømme, viser det sig dog, at Magdalena og Tom nødigt vil ændre noget som helst. De to biler, som parret ejer, vil de helst ikke af med. Først lyder undskyldningen, at de har købt BMW’en til Tom for at spare på den anden, så de kan få mere for den, når den en dag skal sælges. Da eksperterne skyder det argument ned, er forklaringen, at Toms teenagedatter har brug for pladsen på bagsædet i BMW’en. Til det replicerer Jan Swyrtz, at: "hun da skal være ualmindeligt stor, hvis hun ikke kan være i den første bil".
Og så er der cigaretterne. Magdalena og Tom ryger tilsammen 60 cigaretter om dagen og har absolut ingen ambitioner om at stoppe med at ryge. Men kan det lykkes eksperterne at få parret til at vælge den korte, fornuftige vej mod drømmene? Uden røg og med kun en bil. Eller vælger de den lange, lette vej."

:8:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 15. mar 2016, 20:06

»Hvis jeg tager mig en bytur, er det kun, fordi jeg har pengene til det. Når jeg så er i byen med mine venner, reagerer de på den måde, at de gerne vil betale det hele. Det siger jeg nej til, for jeg er et voksent mennesker, der kan tage ansvar for mig selv,« lyder det fra Jan Kobberø.

Øhm... nej du har IKKE pengene!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:07

Persnikedy skrev:http://www.bt.dk/film-og-tv/jan-fra-luksusfaelden-havde-historisk-stor-gaeld-saadan-gaar-det-ham-i-dag

Det er faktisk lidt ærgerlig, det han fortæller med at de presser deltagerne. Jeg ville stadig synes det var et godt program, selvom deltagerne ikke græd eller blev sure. Var det ikke også musiklærerne som sagde det samme?
1
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:10

Rosa Espinosa skrev:
Persnikedy skrev:http://www.bt.dk/film-og-tv/jan-fra-luksusfaelden-havde-historisk-stor-gaeld-saadan-gaar-det-ham-i-dag

Det er faktisk lidt ærgerlig, det han fortæller med at de presser deltagerne. Jeg ville stadig synes det var et godt program, selvom deltagerne ikke græd eller blev sure. Var det ikke også musiklærerne som sagde det samme?

Det har deltagerne vist sagt i et par år at de bliver presset utrolig meget. Og jeg tror på dem at Luksusfælden virkleig presser på, og jeg er helt enig med dig om at det er unødvendigt
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2364

Indlægaf Juki » 15. mar 2016, 20:11

Wizzze skrev:OK forbered jer på forargelse.....

"Magdalena og Tom har over 43.000 kroner udbetalt hver eneste måned, men de føler ikke, de har nogen penge.
Tom har fuldstændig overladt ansvaret og bekymringerne over parrets økonomi til Magdalena. Selvom hun flere gange har bedt Tom om hjælp. Parret er frustrerede over at de, trods deres glimrende indkomst, ikke har råd til at rejse. Blandt andet drømmer de om flere besøg i Polen, Magdalenas hjemland.
Da programmets eksperter, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, endevender parrets økonomi for finde penge til at opfylde parrets drømme, viser det sig dog, at Magdalena og Tom nødigt vil ændre noget som helst. De to biler, som parret ejer, vil de helst ikke af med. Først lyder undskyldningen, at de har købt BMW’en til Tom for at spare på den anden, så de kan få mere for den, når den en dag skal sælges. Da eksperterne skyder det argument ned, er forklaringen, at Toms teenagedatter har brug for pladsen på bagsædet i BMW’en. Til det replicerer Jan Swyrtz, at: "hun da skal være ualmindeligt stor, hvis hun ikke kan være i den første bil".
Og så er der cigaretterne. Magdalena og Tom ryger tilsammen 60 cigaretter om dagen og har absolut ingen ambitioner om at stoppe med at ryge. Men kan det lykkes eksperterne at få parret til at vælge den korte, fornuftige vej mod drømmene? Uden røg og med kun en bil. Eller vælger de den lange, lette vej."

:lol: :stoned:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 15. mar 2016, 20:13

Wizzze skrev:OK forbered jer på forargelse.....

Hvad er der nu galt med ordet "svare" :gruble:
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 15. mar 2016, 20:15

Forventer at se verdens største teenager i næste uge. Bliver skuffet hvis det ikke lever op til forventningerne.
6

Tilbage til "Film og TV"