Luksusfælden

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Re: Luksusfælden

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 20:02

computermus skrev:
2SHY skrev:What??? Hvad var det for noget med et iltapparat næste gang? :shock:

Jeg tror at det var noget med at hvis han ikke holdt op med at ryge så havde han 15 år tilbage at leve i.

Det er altså uhyggeligt sådan noget :(
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 22. mar 2016, 20:03

Lidt kedelig omgang denne uge, ingen koloenorm datter, og ham barnet med legetøjet var slet ikke så kontrær som han udgav sig for :whine:

Men så er det jo godt man har noget at se frem til :8: :rulle: :shock:

"Selvom Dennis er 41 år og far til en teenagedatter, er det alligevel hans forældre, der styrer hans økonomi. Hver måned hæver han hele sin løn og afleverer den til sin mor, som sørger for, at hans regninger bliver betalt. Når der ikke er penge nok, lægger forældrene ud. Det har gennem årene beløbet sig til 150.000 kroner, som Dennis nu skylder dem.
Men forældrene er ikke de eneste, der spæder til Dennis’ pressede økonomi. For ekskæresten Maiken betaler hans telefon, mens broderen betaler Dennis’ tv-pakke. Forbruget af familiens penge står i skærende kontrast til, at Dennis prioriterer et medlemsskab af Brøndby Support, et fitnessmedlemsskab, som han slet ikke bruger, og ikke mindst et massivt forbrug af cigaretter.
Cigaretforbruget risikerer endda at koste Dennis hans arbejde, idet hans læge har givet ham 15 år mere, før han skal have iltapparat og kørestol på grund af KOL. Teenagedatteren er dybt bekymret for sin fars helbred og beder ham indtrængende om at stoppe sin rygning.
Vil det lykkes Luksusfældens eksperter, Mette Reissmann og Carsten Linnemann at få Dennis til at tage ansvar for sin økonomi og sit liv? Og kan det lade sig gøre at opfylde Dennis’ ønske om at droppe malerfaget og begynde at arbejde med børn, eller vælger han den lette løsning med smøger og fast arbejde, hvor han ikke behøver at yde en indsats."

Og ja, der står Brøndby Support !!! :tie:
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 22. mar 2016, 20:05

Wizzze skrev:Lidt kedelig omgang denne uge, ingen koloenorm datter, og ham barnet med legetøjet var slet ikke så kontrær som han udgav sig for :whine:

Men så er det jo godt man har noget at se frem til :8: :rulle: :shock:

"Selvom Dennis er 41 år og far til en teenagedatter, er det alligevel hans forældre, der styrer hans økonomi. Hver måned hæver han hele sin løn og afleverer den til sin mor, som sørger for, at hans regninger bliver betalt. Når der ikke er penge nok, lægger forældrene ud. Det har gennem årene beløbet sig til 150.000 kroner, som Dennis nu skylder dem.
Men forældrene er ikke de eneste, der spæder til Dennis’ pressede økonomi. For ekskæresten Maiken betaler hans telefon, mens broderen betaler Dennis’ tv-pakke. Forbruget af familiens penge står i skærende kontrast til, at Dennis prioriterer et medlemsskab af Brøndby Support, et fitnessmedlemsskab, som han slet ikke bruger, og ikke mindst et massivt forbrug af cigaretter.
Cigaretforbruget risikerer endda at koste Dennis hans arbejde, idet hans læge har givet ham 15 år mere, før han skal have iltapparat og kørestol på grund af KOL. Teenagedatteren er dybt bekymret for sin fars helbred og beder ham indtrængende om at stoppe sin rygning.
Vil det lykkes Luksusfældens eksperter, Mette Reissmann og Carsten Linnemann at få Dennis til at tage ansvar for sin økonomi og sit liv? Og kan det lade sig gøre at opfylde Dennis’ ønske om at droppe malerfaget og begynde at arbejde med børn, eller vælger han den lette løsning med smøger og fast arbejde, hvor han ikke behøver at yde en indsats."

Og ja, der står Brøndby Support !!! :tie:

Selvom min mor uden tvivl ville håndtere min økonomi bedre end mig, så vil jeg hellere dø end at hun skal stå med den opgave. Det lærer jeg da ikke en dyt af selv
2

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4109

Indlægaf Persnikedy » 23. mar 2016, 15:20

http://www.bt.dk/film-og-tv/par-fra-luk ... lena-i-dag

»Det var da hårdt at sige farvel til den, og det har været hårdt at undvære den. Og når nu vi er frie af gælden og har fået styr på det, så skal jeg da have mig et nyt stykke legetøj igen«, griner Tom og afslører, at huset på Mors endnu ikke er solgt.

»Nej, det har vi stadig. Det vil give os for stort et tab, hvis vi skal sælge det. Men vi har lejet det ud til nogle nye lejere, og her får vi en lidt højere leje, så alle vores udgifter på huset bliver dækket ind.«

Forhåbenligt vælger de først at købe et nyt stykke "legetøj" når huset på Mors også er solgt så de ikke ender i samme problem igen
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3281

Indlægaf Hunkat » 23. mar 2016, 17:23

Jeg så med i går men hjemme hos moar til gratis middag, meget LF-agtigt.

Da de snakkede om den datter i bilen grinede min mor højt og mindede mig om dengang vi kørte til Serbien på ferie, fire mennesker i en Lupo! Dét var trangt!
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. mar 2016, 06:58

Er I klar til i aften? :)

Jeg har marengs :klap: Mon de er gode at kyle mod tv'et :gruble:
0

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 29. mar 2016, 07:29

2SHY skrev:Er I klar til i aften? :)

Guuud ja, det er jo tirsdag i dag. Sådan en omgang påske og fri, roder fuldstændig med ens tidsopfattelse :stoned:
Tænker på i dag som mandag, en Garfield Mandag :lol:

Men så må man hellere huske at købe lidt snolder med hjem, som om man ikke havde fået nok i påsken :fløjt:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. mar 2016, 07:31

Wizzze skrev:
2SHY skrev:Er I klar til i aften? :)

Guuud ja, det er jo tirsdag i dag. Sådan en omgang påske og fri, roder fuldstændig med ens tidsopfattelse :stoned:
Tænker på i dag som mandag, en Garfield Mandag :lol:

Men så må man hellere huske at købe lidt snolder med hjem, som om man ikke havde fået nok i påsken :fløjt:

Jeg har det også som om det er mandag så jeg tænkte jeg nok ikke var den eneste :lol:

Nu kan alle nå at forberede sig :)
0

Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Daine » 29. mar 2016, 10:31

Jeg skal ud at spise med kollegaer i aften, så jeg når nok ikke at være med. Så må jeg jo æde mit snolder senere :rulle:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 29. mar 2016, 14:10

Jeg skal købe snolder på vejen hjem, er der gode tilbud på noget nogle steder? Har de fleste coop-butikker og en netto
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. mar 2016, 14:17

Hunkat skrev:Jeg skal købe snolder på vejen hjem, er der gode tilbud på noget nogle steder? Har de fleste coop-butikker og en netto

Du kan hente den app der hedder mine tilbud og så lave en tilbudsagent på slik ;)
0

Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 29. mar 2016, 14:23

2SHY skrev:
Hunkat skrev:Jeg skal købe snolder på vejen hjem, er der gode tilbud på noget nogle steder? Har de fleste coop-butikker og en netto

Du kan hente den app der hedder mine tilbud og så lave en tilbudsagent på slik ;)

Det ved jeg alligevel ikke om mit ego [læs: livmål] og pengepung kan holde til :lol:
0
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 29. mar 2016, 14:30

Hunkat skrev:
2SHY skrev:

Det ved jeg alligevel ikke om mit ego [læs: livmål] og pengepung kan holde til :lol:

:lol: Men det er lige efter eksperternes hoved :D Men ja der er en grund til at jeg ikke har en indkøbsagent der hedder "Slik" :genert: Men ellers er den nu alletiders :gogo:
0

Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 29. mar 2016, 14:48

Nu skal jeg dæleme huske det idag, kan ikke komme over jeg glemte det sidste tirsdag :8: Det var feriens skyld, jeg kom ud af rytme..

Men idag, endnu en ældre far der opfører sig som et barn og som har et barn, suk. Flot forbillede. Alle andre betaler for ham mens han ryger sig ihjel (bogstaveligt talt). Tænk at ens mor er administrator for een, når man selv er forældre!

Hunkat, min netto solgte ud af påskeæg, marcipanæg og alt det hejs, til billige penge idag :thumps: Jeg valgte så ikke noget, da jeg ikke ret godt kan lide chokolade, marcipan og nougat og slet ikke blandet sammen :gisp:
2
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 29. mar 2016, 15:59

Panton skrev:Nu skal jeg dæleme huske det idag, kan ikke komme over jeg glemte det sidste tirsdag :8: Det var feriens skyld, jeg kom ud af rytme..

Men idag, endnu en ældre far der opfører sig som et barn og som har et barn, suk. Flot forbillede. Alle andre betaler for ham mens han ryger sig ihjel (bogstaveligt talt). Tænk at ens mor er administrator for een, når man selv er forældre!

Hunkat, min netto solgte ud af påskeæg, marcipanæg og alt det hejs, til billige penge idag :thumps: Jeg valgte så ikke noget, da jeg ikke ret godt kan lide chokolade, marcipan og nougat og slet ikke blandet sammen :gisp:

Min Netto "solgte også ud", men det meste kostede stadig ~ 100 kr/kg :rulle:

Så her bliver det pistacieis fra Rema.
0

Tilbage til "Film og TV"