Luksusfælden

Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6077

Re: Luksusfælden

Indlægaf Persnikedy » 5. apr 2016, 23:20

Wizzze skrev:Vist meget godt vi ikke var hjemme, er ikke sikker på TVét ville have overlevet alt kasteskytset rettet mod ham der dovenlars :tie:
:lol:

Havde de overhovedet nogen tænder tilbage, med al den Cola?? :8:

Det var mere hjernen der var rådnet væk
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1819
Likede indlæg: 10287

Indlægaf Wizzze » 6. apr 2016, 05:38

Holy Shit :8: :shock:

Vi er såå meget på i næste uge!

"I Lystrup ved Aarhus møder eksperterne, Jan Swyrtz og Carsten Linnemann, en af deres hårdeste opgaver, da de skal forsøge at få den 51-årige børnehaveklasseleder Lars til at forstå omfanget af sit vanvittige overforbrug. Lars mener nemlig ikke, at problemet er så stort, som eksperterne gør det til. Også selvom de præsenterer ham for hans rekord-overforbrug på intet mindre end 27.300 kroner hver eneste måned.
Lars nægter at forklare eksperterne, hvordan det er gået så galt. Lars’ ven Sebastian forsøger at hjælpe Lars til at forstå katastrofen, men erklærer halvvejs, at Lars er en klovn. "Set i lyset af at Lars for kun to år siden arvede 600.000 efter sin far, men allerede skylder 330.000".
Lars har længe drømt om at blive den bedste tennisspiller i sin aldersklasse, og eksperterne opdager, at han bare det det seneste år brugte 60.000 på baneleje, udstyr og personlig træner. Desuden er Lars’ tab på gambling yderst foruroligende. Her har han nemlig tabt 57.000, og det får eksperterne til at undersøge, om Lars i virkeligheden er ludoman.
Lars’ største frygt er, at hans voldsomme overforbrug kommer til at gå ud over hans to børn. Det er det på vej til nu. For Lars’ hovedløse låneoptagelse betyder, at han på blot et år har udhulet sit rådighedsbeløb så effektivt, at han nu kun har 800 kroner tilbage om måneden. Lykkes det eksperterne og vennen Sebastian at få Lars til at forstå, hvor alvorlig en situation han har skabt for sig selv? Og vil Lars følge den eneste vej, der er, for at han kan få styr på sit liv igen? Det kræver nemlig en markant opbremsning for det luksusliv, han hidtil har ført for lånte penge."
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1153
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10688

Indlægaf 2SHY » 6. apr 2016, 05:43

:shock: :gisp: :shock:

Jeg tror ikke snacks bliver nødvendigt i næste uge! Jeg får for travlt ved tasterne og at sidde med åben mund og polypper!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1187

Indlægaf Lull » 7. apr 2016, 07:01

ShuruQ skrev:Benægtelsen, ikke at kunne se i øjnene, det at han bagatelliserer det osv osv, det skriger afhængighed så højt at sirenerne hyler i mine ører. Det bekræfter mig blot i at LF ikke er stedet. Der skal tages fat om nældens rod. Økonomien er sekundært her, for før han indser resten og får den rette behandling så er det spildt arbejde, der skal arbejdes med indsigten til at se problemet og villigheden til at tage hånd om det og så kan økonomien komme ind i billedet.

Men hvor er det rart at det er Jan og Carsten næste gang, det er altså bedst når det er dem.

Men der har da før været en ludoman med i programmet og ham + familie fik de da hjulpet, så vidt jeg erindrer.
Mener også de var med i et opfølgningsprogram, hvor det gik dem godt?

Enig i at programmet er bedst med Carsten og Jan :dåne:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1819
Likede indlæg: 10287

Indlægaf Wizzze » 7. apr 2016, 08:11

Lull skrev:
ShuruQ skrev:Benægtelsen, ikke at kunne se i øjnene, det at han bagatelliserer det osv osv, det skriger afhængighed så højt at sirenerne hyler i mine ører. Det bekræfter mig blot i at LF ikke er stedet. Der skal tages fat om nældens rod. Økonomien er sekundært her, for før han indser resten og får den rette behandling så er det spildt arbejde, der skal arbejdes med indsigten til at se problemet og villigheden til at tage hånd om det og så kan økonomien komme ind i billedet.

Men hvor er det rart at det er Jan og Carsten næste gang, det er altså bedst når det er dem.

Men der har da før været en ludoman med i programmet og ham + familie fik de da hjulpet, så vidt jeg erindrer.
Mener også de var med i et opfølgningsprogram, hvor det gik dem godt?

Enig i at programmet er bedst med Carsten og Jan :dåne:

Har der ikke været en del faktisk? :gruble:

Synes at huske et par stykker fra de første år med Jan & Mette, og så var også nogle i årene med alle de skiftende værter (Louise og Gustav :love: ) og især da hende psyko bimboen huserede :tie:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3618

Indlægaf Juki » 7. apr 2016, 08:35

Det lyder jo næsten vildere/værre end Frederik Fetterleins forbrug.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3618

Indlægaf Juki » 7. apr 2016, 08:36

Men måske det netop er et program som Luksusfælden der skal til, før at problemet (og dets evt. omfang) går op for ham.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6077

Indlægaf Persnikedy » 9. apr 2016, 11:33

NOOOOO
Jeg har lige fundet ud af at jeg ikke kan være med på Tirsdag, min lillesøster fylder år på den dag og holder nu også sin fødselsdags middag på den dag... Nej nej nej, det er jo forrykt
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 11. apr 2016, 22:10

image.jpeg

Og der kommer penge ind fra SKAT! :banan: Så ud og brænd alle pengene af (også dem du ikke har) og køb en masse pizza eller andet takeaway :klap:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 356
Likede indlæg: 5738

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. apr 2016, 08:58

Mine skattepenge skal gå til en tandlægeregning, det er ikke særlig Luksusfælden agtig :( Har heller ikke usunde ting at spise i aften, ikke en gang en billig mazarinkage kan jeg fremvise. Viser bare mig selv ud :whine:
0
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 12. apr 2016, 09:07

Rosa Espinosa skrev:Mine skattepenge skal gå til en tandlægeregning, det er ikke særlig Luksusfælden agtig :( Har heller ikke usunde ting at spise i aften, ikke en gang en billig mazarinkage kan jeg fremvise. Viser bare mig selv ud :whine:

Det er jo her hvor man låner af en ven eller sin stakkels gamle fattige mor :ae:
0

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 12. apr 2016, 09:12

Jeg har købt de nye Haribo sour poser for jeg er simpelthen nødt til at finde ud af hvor sure de er :love: Jeg elsker syrligt slik!

Der er købt pizza - godt nok Princip! på tilbud men altså... Det er pizza! Og så har jeg for at være lidt fornuftig købt frugtsalat... Som var sat ned til det halve fordi det hørte under bekæmp madspild :)
0

computermus
Kort karma: 56
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 1194

Indlægaf computermus » 12. apr 2016, 09:37

Mine skattepenge er gået direkte ind på budgetten, men der er stor sandsynlighed for at jeg får brugt af dem + noget af min nye kassekredit da jeg snart (på fredag ) flytter i ny lejlighed :banan: , og jeg glæder mig helt afsindigt. Så der skal købes ind af nyt køleskab, nyt tæppe til stuen og garderobeskab, så jeg kandiderer vist næsten til Luksusfælden. :panik:
1
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 356
Likede indlæg: 5738

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. apr 2016, 09:49

2SHY skrev:
Rosa Espinosa skrev:Mine skattepenge skal gå til en tandlægeregning, det er ikke særlig Luksusfælden agtig :( Har heller ikke usunde ting at spise i aften, ikke en gang en billig mazarinkage kan jeg fremvise. Viser bare mig selv ud :whine:

Det er jo her hvor man låner af en ven eller sin stakkels gamle fattige mor :ae:

Det er ikke pga. pengene, det er pga. en slankekur :( Hvilket faktisk er lidt prollet og dermed også Luksusfælden værdigt. Så måske jeg må være her alligevel :D
Senest rettet af Rosa Espinosa 12. apr 2016, 09:55, rettet i alt 1 gang.
0
Jeg trænger til et slumretæppe
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 12. apr 2016, 09:52

Rosa Espinosa skrev:
2SHY skrev:

Det er ikke pga. pengene, det er pga. en slankekur :( Hvilket faktisk er lidt prollet og der med også Luksusfælden værdigt. Så måske jeg må være her alligevel :D

Ah okay :) Ellers bevilliger vi dig en særtilladelse. Men også KUN fordi det er dig ;)
0

Tilbage til "Film og TV"