Luksusfælden

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Re: Luksusfælden

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. maj 2016, 19:04

Fräulein L. skrev:Ude i praksis er det dog ret dejligt. Da vi får langt flere gode/dygtige elever, der virkelig gerne vil uddannelsen.

På min venindes skole er det desværre ikke hele historien. De har tidligere haft rigtig mange elever med dansk som andetsprog - fx. kvinder fra Thailand, der er dansk gift og kvinder med indvandrerbaggrund, som efter mange år derhjemme endelig kommer i gang med en uddannelse - elevtyper, som har været meget motiverede og skattede ude på plejecentrene, men som nu ikke længere kan opfylde kravene.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2016, 19:06

Næste gang:

"Da kokken Heidi mødte kokken Charly for fire år siden, var hun nærmest gældfri. Den tid er ovre. For med forholdet til Charly fulgte også en massiv gæld og et liv, hvor de som kærester også optog lån på lån.
Faktisk har Heidi forgældet sig med 140.000 for hvert år, hun og Charly har været kærester. Og en impulsiv idé om at åbne et hotel, der måtte lukke efter blot tre måneder, gjorde blot gælden endnu værre. Nu har parret en samlet gæld på over 2,2 millioner til 38 kreditorer og en misligholdt gæld på intet mindre end 20.000 kroner!!!
Men samtidig lever de som om, den gæld ikke eksisterer. Charly ejer en båd, og da eksperterne, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, ankommer, opdager de, at parret netop har købt en opvaskemaskine til 6000 kroner. Den vil Heidi dog ikke af med, og eksperterne skal kæmpe hårdt for at få parret til at forstå, at med en gæld på langt over to millioner kroner, er der ikke råd til luksus.
Heidi overfører fast sin løn til Charlys konto, fordi hun stoler på, at han betaler regninger med de penge. Under regnskabstavlen viser det sig dog, at virkeligheden er en helt anden. For Heidis løn er tilsyneladende forsvundet fra Charlys konto, uden der er blevet betalt særlig mange regninger. Det får Heidi til at udbryde: "Hvis der ikke var kamera på, havde jeg pandet dig sådan en"."

De lyder ikke for smarte, især ikke ham manden :tie:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2877

Indlægaf Fräulein L. » 31. maj 2016, 19:07

DetSorteCirkus skrev:
Fräulein L. skrev:Ude i praksis er det dog ret dejligt. Da vi får langt flere gode/dygtige elever, der virkelig gerne vil uddannelsen.

På min venindes skole er det desværre ikke hele historien. De har tidligere haft rigtig mange elever med dansk som andetsprog - fx. kvinder fra Thailand, der er dansk gift og kvinder med indvandrerbaggrund, som efter mange år derhjemme endelig kommer i gang med en uddannelse - elevtyper, som har været meget motiverede og skattede ude på plejecentrene, men som nu ikke længere kan opfylde kravene.

Det kan jeg godt se. Man taber desværre nogen - og det er super ærgerligt.

Jeg er bare stadig glad for, at man har givet uddannelsen et lille løft, så det ikke længere er uddannelsen man stopper alle dem ind på, man ikke ved, hvad man ellers skal gøre med.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4217

Indlægaf Persnikedy » 31. maj 2016, 19:13

Wizzze skrev:Næste gang:

"Da kokken Heidi mødte kokken Charly for fire år siden, var hun nærmest gældfri. Den tid er ovre. For med forholdet til Charly fulgte også en massiv gæld og et liv, hvor de som kærester også optog lån på lån.
Faktisk har Heidi forgældet sig med 140.000 for hvert år, hun og Charly har været kærester. Og en impulsiv idé om at åbne et hotel, der måtte lukke efter blot tre måneder, gjorde blot gælden endnu værre. Nu har parret en samlet gæld på over 2,2 millioner til 38 kreditorer og en misligholdt gæld på intet mindre end 20.000 kroner!!!
Men samtidig lever de som om, den gæld ikke eksisterer. Charly ejer en båd, og da eksperterne, Carsten Linnemann og Jan Swyrtz, ankommer, opdager de, at parret netop har købt en opvaskemaskine til 6000 kroner. Den vil Heidi dog ikke af med, og eksperterne skal kæmpe hårdt for at få parret til at forstå, at med en gæld på langt over to millioner kroner, er der ikke råd til luksus.
Heidi overfører fast sin løn til Charlys konto, fordi hun stoler på, at han betaler regninger med de penge. Under regnskabstavlen viser det sig dog, at virkeligheden er en helt anden. For Heidis løn er tilsyneladende forsvundet fra Charlys konto, uden der er blevet betalt særlig mange regninger. Det får Heidi til at udbryde: "Hvis der ikke var kamera på, havde jeg pandet dig sådan en"."

De lyder ikke for smarte, især ikke ham manden :tie:

Gad vide hvor pengene er blevet af :gruble:
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
BrightEyes
Kort karma: 1
Likede indlæg: 129

Indlægaf BrightEyes » 31. maj 2016, 19:25

Giraffie skrev:
Wizzze skrev:De har ikke samme succes som tidligere med at forhandle renter og gæld ned :gruble:

Mon ikke at det er fordi hun ikke kommer til at afdrage på hovedparten af lånene?

Jeg tænkte det samme men omvendt kom jeg også til at tænke på afsnittet med den unge mand med de mange firmaer, hvor eksperterne sagde at de ikke kunne forhandle med kreditorerne fordi de ikke havde noget at forhandle med, men da deltageren selv ringede til kreditorerne fik han nedsat eller helt fjernet renteudgifter, så man skulle tro eksperterne slet ikke prøvede... :gruble:
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 608

Indlægaf Stars » 31. maj 2016, 19:47

BrightEyes skrev:
Giraffie skrev:
Wizzze skrev:De har ikke samme succes som tidligere med at forhandle renter og gæld ned :gruble:

Mon ikke at det er fordi hun ikke kommer til at afdrage på hovedparten af lånene?

Jeg tænkte det samme men omvendt kom jeg også til at tænke på afsnittet med den unge mand med de mange firmaer, hvor eksperterne sagde at de ikke kunne forhandle med kreditorerne fordi de ikke havde noget at forhandle med, men da deltageren selv ringede til kreditorerne fik han nedsat eller helt fjernet renteudgifter, så man skulle tro eksperterne slet ikke prøvede... :gruble:

Jeg tror, han havde mere held, fordi han tog dem en af gangen. Eksperternes mulighed var jo: "hvis renten/gælden kommer ned, lover vi, at han afdrager med 100 kr om måneden"
Han ringede og sagde: "jeg har 2000 kr. Dem får I allesammen her og nu, hvis I eftergiver de sidste 800 kr"
0
Brugeravatar
BrightEyes
Kort karma: 1
Likede indlæg: 129

Indlægaf BrightEyes » 31. maj 2016, 20:16

Stars skrev:
BrightEyes skrev:
Giraffie skrev:

Jeg tror, han havde mere held, fordi han tog dem en af gangen. Eksperternes mulighed var jo: "hvis renten/gælden kommer ned, lover vi, at han afdrager med 100 kr om måneden"
Han ringede og sagde: "jeg har 2000 kr. Dem får I allesammen her og nu, hvis I eftergiver de sidste 800 kr"

Men han fik jo ikke flere penge end ved eksperternes udregning og eksperternes pointe var jo netop også at han skulle betale de mange små ud med det samme så han havde betalt en hel del af dem ud bare på et halvt år, så deltageren gjorde jo som eksperterne sagde dog med den forskel at han lige ringede og fik strøget renterne og det er det jeg synes er mærkeligt at eksperterne ikke har fået igennem.

Med de senere programmer tænker jeg om det er noget de er gået lidt væk fra...
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 7. jun 2016, 10:11

Det er tirsdag og det så ud til at blive et godt afsnit :klap:
Jeg har slik, chips og fryseren fuld af Sun Lolly is :gogo:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 899

Indlægaf Lull » 7. jun 2016, 10:19

Wizzze skrev:
Daine skrev:

Er det så i aften vi skal gå all-in på junk og guf???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 7. jun 2016, 12:07

Lull skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:

Er det så i aften vi skal gå all-in på junk og guf???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg tør sgu næsten ikke :D

(Men har dog købt både slik og sodavand, just in case :genert: )
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3586

Indlægaf Lemonella » 7. jun 2016, 12:17

Der ligger en æske Magnum double peanutbutter is i fryseren og venter. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 7. jun 2016, 12:21

Jep i aften er sidste afsnit, i næste uge genudsender de afsnit 1 igen (kl 18.00 næste tirsdag sender de i øvrigt det allerførste afsnit af Luksusfælden, fra 2008 !!)
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 724
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6885

Indlægaf Daine » 7. jun 2016, 12:50

Wizzze skrev:Jep i aften er sidste afsnit, i næste uge genudsender de afsnit 1 igen (kl 18.00 næste tirsdag sender de i øvrigt det allerførste afsnit af Luksusfælden, fra 2008 !!)

2008? Har LF ikke eksisteret længere end det :gruble:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 7. jun 2016, 12:55

Wizzze skrev:Jep i aften er sidste afsnit, i næste uge genudsender de afsnit 1 igen (kl 18.00 næste tirsdag sender de i øvrigt det allerførste afsnit af Luksusfælden, fra 2008 !!)

Det er jo ligefør man skal se det, bare for at se, om man kan huske de gamle afsnit :D

Kunne faktisk være fedt, hvis de lavede sådan en Maraton-dag med LF.

Feks en hel søndag,hvor vi herinde bare kunne mæske os i kager, is, slik, sodavand og forargelse :D
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 914

Indlægaf computermus » 7. jun 2016, 13:02

Sådan en maraton dag med LF, er jeg da bare helt med på. I aften kan jeg ikke være med da der igen er aftenmøde ude i børnehaven, så jeg bliver nødt til at sætte boksen til at optage.
0

Tilbage til "Film og TV"