Luksusfælden

Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Luksusfælden

Indlægaf ShuruQ » 7. sep 2016, 05:50

Jeg vil også have en rig onkel i Amerika :sur: .

Min samlede gæld ligger dog på små 30.000, så ham onklen der behøver ikke være multimillionær, men altså :lun:.

I øvrigt, selv hvis nu der var et afdødt familiemedlem han havde arvet fra, så tror jeg måske ikke han havde været ansvarlig nok til at få gælden afviklet som det første :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 7. sep 2016, 06:47

Efter at have grublet lidt over det henover natten er jeg kommet frem til to ting:

Jeg tror egentlig gerne han ville have tingene på plads. Han havde jo et helt sygeligt ønske om at ting skulle gå godt for ham, i en sådan grad at det kom til udtryk i hans løgne synes jeg. Ih han var så glad for at bo i KBH, han elskede sit job og glædede sig til at gå på arbejde hver dag! Det er jo drømmen, at lave noget som bare er fedt dag efter dag. Jeg tror mere de løgne var udtryk for et ønske om at det var sådan tingene havde været, måske tror han endda selv på det på et tidspunkt. Altså hans løgn bliver så omfattende at den bliver til hans egen sandhed.
Og så bliver det først rigtig svært at være ham.

Afledt deraf virker han også usundt optaget af 'det ydre' altså at facaden skal være pæn. Pænt tøj, pæn hud, pænt job, pænt liv. Også selvom det er et millimetertyndt lag på overfladen så holder han jo helt krampagtigt fast i det.

Den anden ting er at han nok aldrig har lært nogetsomhelst om modgang eller arbejde for tingene. Han ser jo ud til at tage de slag livet giver med et espeløvs styrke. Han kunne jo slet ikke svinge sig op til at stå imod i livet, så hellere flygte og lyve og gemme sig. Eller så meget som give det et ærligt forsøg at få tingene løst. Han sagde han havde regnet med at de ikke kunne lægge et budget, han fik det til at lyde som om han mente at de ikke evnede det. Men han lagde jo ikke et sekunds arbejde så de havde noget at gå udfra.

Det er godt nok synd for ham.
8
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 344

Indlægaf JackieO » 7. sep 2016, 07:54

Et af de afsnit, hvor man bliver mere trist end forarget. Jeg kunne ikke se meget luksus i det liv han havde levet men derimod en masse omsorgssvigt og en manglende viden om, hvordan man bygger en "normal" tilværelse op. Her handler det jo ikke bare om økonomisk uansvarlighed, men om en person, der aldrig har haft en chance i tilværelsen og er blevet udnyttet af dem, der burde have været hans voksne rollemodeller.

Så jeg synes jeg sidder med en lidt mærkelig smag i munden, da programmet forlader ham med et "Hej, hej, vi ønsker dig held og lykke fremover".
9
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 7. sep 2016, 07:57

JackieO skrev:Et af de afsnit, hvor man bliver mere trist end forarget. Jeg kunne ikke se meget luksus i det liv han havde levet men derimod en masse omsorgssvigt og en manglende viden om, hvordan man bygger en "normal" tilværelse op. Her handler det jo ikke bare om økonomisk uansvarlighed, men om en person, der aldrig har haft en chance i tilværelsen og er blevet udnyttet af dem, der burde have været hans voksne rollemodeller.

Så jeg synes jeg sidder med en lidt mærkelig smag i munden, da programmet forlader ham med et "Hej, hej, vi ønsker dig held og lykke fremover".

Selvom jeg endte med at tage mig til hovedet over alle løgnene så sad jeg også og blev virkelig trist. Det var så tydeligt han manglede helt basale ting og moderen virkede også en smule virkelighedsfjern.
2
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 7. sep 2016, 08:04

JackieO skrev:Et af de afsnit, hvor man bliver mere trist end forarget. Jeg kunne ikke se meget luksus i det liv han havde levet men derimod en masse omsorgssvigt og en manglende viden om, hvordan man bygger en "normal" tilværelse op. Her handler det jo ikke bare om økonomisk uansvarlighed, men om en person, der aldrig har haft en chance i tilværelsen og er blevet udnyttet af dem, der burde have været hans voksne rollemodeller.

Ja, det interessante ved programmet er jo de afsnit, hvor begge er i arbejde og har en som sådan udmærket indtægt, men bare bruger helt vildt mange flere penge på luksus - som det jo også ligger i titlen.

Sgu da ikke folk, der er langtidssygemeldte, har psykiske problemer og sådan noget. De er ikke faldet i en luksusfælde, hvor de har godt af at blive rusket lidt - de skal have kvalificeret hjælp og ikke gøres til underholdning.
17
Brugeravatar
JackieO
Kort karma: 18
Likede indlæg: 344

Indlægaf JackieO » 7. sep 2016, 08:19

Akehurst2 skrev:

Ja, det interessante ved programmet er jo de afsnit, hvor begge er i arbejde og har en som sådan udmærket indtægt, men bare bruger helt vildt mange flere penge på luksus - som det jo også ligger i titlen.

Sgu da ikke folk, der er langtidssygemeldte, har psykiske problemer og sådan noget. De er ikke faldet i en luksusfælde, hvor de har godt af at blive rusket lidt - de skal have kvalificeret hjælp og ikke gøres til underholdning.

Fuldstændig enig.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4095

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2016, 13:01

Jeg er ikke med herinde imorgen. Jeg er nemlig i den anden ende af landet på besøg hos en veninde, men vil selvfølgelig søger for at gå over budgettet for turen i luksusfældens ånd
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8443

Indlægaf 2SHY » 12. sep 2016, 14:58

Jeg har købt slik, vindruer, vandmelon og kiks til i morgen :slem: Og der er stadig popcorn
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Lull
Kort karma: 68
Likede indlæg: 875

Indlægaf Lull » 12. sep 2016, 15:06

Jeg er kommet til at være meget lidt luksusfælden agtig, så skal nu have 5000 tilbage for varmeregnskabet!
Nogen ideer til hvad de skal bruges til, for at komme tilbage på det rigtige spor?
0
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 12. sep 2016, 15:08

Lull skrev:Jeg er kommet til at være meget lidt luksusfælden agtig, så skal nu have 5000 tilbage for varmeregnskabet!
Nogen ideer til hvad de skal bruges til, for at komme tilbage på det rigtige spor?

Tatoveringer, hunde, cigaretter, iPhones, biler og take away :-D
2
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4095

Indlægaf Persnikedy » 12. sep 2016, 15:09

Lull skrev:Jeg er kommet til at være meget lidt luksusfælden agtig, så skal nu have 5000 tilbage for varmeregnskabet!

Noget letfordærveligt.

Avocado fx
1
Fab-Yule-Ous
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 12. sep 2016, 16:54

Fornuftige investeringer i mobiler på afbetaling. Du kan jo videresælge dem, evt. til familiemedlemmer.
2
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1491

Indlægaf Code71 » 12. sep 2016, 17:00

Doner dem til velgørenhed

Jeg har en god ide til hvor :lol2: :fløjt:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 12. sep 2016, 17:09

Du skal selvfølgelig bruge pengene på en hund. Du skal ikke bekymre dig om at have penge til forsikringer, dyrlægeregning osv. for Jan tager den alligevel fra dig igen. Så knyt dig ikke for meget til den.
8
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3266

Indlægaf Hunkat » 12. sep 2016, 17:15

Cola for alle pengene. Evt. smøger. Hvis du ikke ryger then there is no time like the present
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Film og TV"