Virkeligt dumme dyr

Smiling_Goat
Kort karma: 461
Likede indlæg: 5873

Re: Virkeligt dumme dyr

Indlægaf Smiling_Goat » 16. feb 2016, 13:38

Jeg ved ikke, hvad det gik ud på, om hunden var idiot, havde humor, var syg eller sådan noget.. Men da jeg var barn havde vi en hund. Han tøffede rundt ude i haven, og nogle gange kom der en hæk i vejen. Gik han udenom? Nej. Gik han igennem den? Nej. Han stillede sig op af den og virkede til at vente på, at den skulle flytte sig :forvirret:

Det gjorde den aldrig.

Hunden efter så ofte tv og nogle gange kom der dyr frem på skærmen. Det fik ham til at gå helt bananas, løbe ud i haven og om på den side af muren, hvor dyret ville være, hvis tv'et var et vindue.

Selvfølgelig hund, der er en giraf i baghaven. Det er det, der er :rulle:
5
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1147
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9630

Indlægaf kidkomb » 16. feb 2016, 13:45

Måske mere ubehøvlet end dum, men min mors gamle hund, han fattede ikke at gå udenom folk. Han gik bare.
Også når man sad i en sofa feks, og han synes at han skulle forbi, så masede han bare.
Og når man så ikke gad flytte sig, så masede han bare mere. Til sidst gav han op og gik uden om.
Jeg syntes virkelig det var irriterende!
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 16. feb 2016, 14:34

Normalt er grise noget af det mest kvikke man kan finde i dyreverden. Men selv blandt grise, finder man af og til en tumbe. Da jeg var omkring 14 år, fik vi et kuld grise efter en ny krydsning der skulle vokse hurtigt. En af dem skulle altid have et dask med skovlen før den gjorde noget. Jeg foderede. Den ville ikke æde. Boing, en med skovlen. Den åd. Jeg mugede. Den ville ikke flytte sig. Det gjorde alle de andre. Boing. En med skovlen før den flyttede sig. Den dag den skulle på slagteriet. Boing. En med skovlen. Så gik den stille og fredeligt op i grisebilen. Og sådan hele vejen igennem. Boing.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 17. feb 2016, 06:46

Min tidligere roomies hund er faktisk ikke dum... Den adlyder bare.
En aften havde jeg været ude og gå med den, og da vi kommer ind siger jeg "stay" til at den skal blive på måtten, så jeg kan tørrer poterne.
Jeg går ind på mit værelse og laver noget andet. Så går der en times tid, hvorefter den så pludselig begynder pive ude i gangen - så er det fordi den stadig står utålmodigt på måtten og venter på jeg siger "fri" :-p Havde glemt alt om, at den kun gør, hvad der bliver kommanderet.
5
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 22. feb 2016, 12:28

Min venindes hund, der havde så travlt med at kigge efter andre hunde på tur, at den på et tidspunkt løb ind i et træ må vist næsten kvalificere til tråden.

Det er lidt ondt, men vi kunne ikke lade være med at grine, da den stod der helt forumlet og kiggede rundt med nogenlunde samme udtryk i ansigtet som Sofie Gråbøl i Blinkende lygter: " Hva' skete der?"
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 22. feb 2016, 13:13

Min kat der brugte et halvt år på at finde ud af at det hul i bagdøren - var ikke et hul... men en rude .
Boing! !

Og samme kat der har brugt 4 mdr på at glo på sin katteaktivitets-ting.
Nej. Maden falder ikke selv ud. Du skal arbejde for at få det...
2
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10159

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 13:39

Mine forældres venner havde en evig sur terrier, der ustandseligt gøede og teede sig, så den var ret dum i betydningen "ikke så sød".
Den og dens mennesker boede i samme opgang som en politiker, der på det tidspunkt var minister, og da vi en morgen hørte ham blive interviewet til radioavisen, kunne vi f.... høre den gnavne terrier stå og brokke sig i baggrunden.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1147
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9630

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 13:58

Min gamle kanin var ikke specielt kløgtig.
Bevares den havde da sine øjeblikke, men for det meste stirrede han bare tomt på en med sine pæne brune øjne.

Det stormede en dag for nogle år siden og jeg stod i køkkenet og overvejede om jeg mon var nødt til, at forsøge at flytte det store, tunge kaninbur et andet sted hen for stormen, men blev enig med mig selv om, at det burde stå lige så sikkert der som alle mulige andre steder.
Men ak, vupti, så røg det forover i det samme og overdelen rullede en gang rundt om sig selv i faldet og landede med lågen nedad.

Jeg styrtede jo straks ud til det elskede kræ, overbevist om, at han var døden nær af skræk :(
Nøj, hvor var jeg gal på mig selv lige der over, at jeg ikke havde kunne forhindre det.
Men jeg vendte så buret og så sad han dér, i et omvendt bur, fuldstændig som om ingenting var sket og stirrede tomt, men veltilfreds på mig.
Og vejrede nysgerrigt, nu hvor han var et lidt andet sted end han lige havde været før :stoned:

Nå, men mig op og hente kæresten og bakse stel og bur rundt om huset til et sted, hvor der måske var mindre chance for hårde vindstød.
Og så sad han så der og vejrede og så glad og tilfreds ud med, at han havde fået ny udsigt.

Meget mærkeligt firma!
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9179

Indlægaf Fru Sunshine » 22. feb 2016, 14:15

Vida er dum som en dør, men hun er en yndig missepige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2291

Indlægaf Studsgaard » 5. mar 2016, 21:26

Vores gamle laban er egentligt en ret klog kat, men når vi finder laserpointeren frem, så slukker hjernen vist lidt. Han fortsætter med at jagte den røde prik, så vi kan gøre ham rundtosset ved bare at køre prikken rundt i ring, katten følger efter indtil han nærmest ikke kan styre benene mere :lol:

Den kat min mand havde da jeg mødte ham, sov virkelig tungt. Han er faldet ned fra utallige ting fordi han sov.
En af de voldsommere gange var da han trimlede ned fra langt oppe på trappen hvor han sov på et af trinene. Katten vågnede vist bare ikke helt, eller han gik i chok, for han spurgtede afsted forbi mig, ud på badeværelset, ind i brusekabinen hvor han sprang over en meter op i luften og pissede ud over det hele (ret heldigt det var den vej han var løbet) og først derefter sad han stille, rystede lidt på hovedet og så sig forvirret omkring :forvirret2:
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5945

Indlægaf LadyFox » 5. mar 2016, 22:37

Min hund er skide klog, så klog så hun har luret at hvis hun bare for folk til at tro hun er dum, så kræves der ikke så meget af hende.

Men på et punkt er hun dum, ind i mellem går hun rundt i sengen, og pludselig går hun direkte udover kanten og lander på gulvet med et fjæs der siger "WTF!?".

Hun løber også tit ind i ting med hovedet først, men det anser jeg ikke som direkte dumt, jeg tror bare ikke det gør ondt hvis man har et hovedet der er lavet af beton.
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 777

Indlægaf Bimmerdyret » 5. mar 2016, 22:48

Har en labrador F1, hvis bedste egenskaber er sin fart, sit sind og milde væsen (vidunderlig hund).
Han har sine moments af genialitet, men hell...man korser sig når man står med en stor pind og vappis øjne er på pinden, stirrer ivrigt på pinden. Man kaster pinden til højre... hunden løber den modsatte vej. :stoned:
1
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 6. mar 2016, 09:33

Vores ene gamle kat var ikke decideret dum, men inspireret af det om TV længere oppe havde manden en periode, hvor det ikke var et stort TV der var sagen. Næ et kæmpelærred der blev trukket ned fra loftet og så en projektor. Og så film og musik på. ;)

Indimellem også udsendelser med dyr og flyvende fugle.

Og det var her katten virkelig kom til sin ret. Han tjekkede hurtigt bag lærredet for at se hvor fuglene var fløjet hen, men så satte han sig til at vente på at de kom igen. Og anden gang gjaldt det om at være hurtig. Han sprang direkte de 1½ m op på lærredet med alle 20 kløer klar til kamp. :lun:

Ved ikke hvem der var mest dum. Kat eller mand. Sidstnævnte så overrasket ud hver gang katten angreb lærredet. :wacko:
5
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1819

Indlægaf Sangius » 6. mar 2016, 09:52

Min gamle afdøde hund havde sine øjeblikke.

Hun var rigtig glad for alle slags pinde hun fandt i haven. En dag havde hun en kæmpe kæp, nok omkring 1½ meter lang. Jeg kalder hende ind, og hun styrter hen mod døren i fuld firspring med den store kæp i munden. Jeg når dårligt at tænke det, før hun med et kæmpe brag rammer dørkarmen med kæppen, slår en kolbøtte henover den og lander inde i stuen. Så stod hun og hostede lidt i et minuts tid inde i gangen. Efterfølgende forsøgte hun at tage kæppen ind indefra, men det lykkedes hende aldrig.
Lille mus dog.

Hun fik dog som regel aldrig lov at tage sit legetøj med indenfor, så hun plejer at lægge det ude ved døren når man kalder hende ind. En gang kom hun luntende hen til døren med en håndbold i munden (ved ikke hvor hun havde den fra). Jeg beder hende lægge den, som hun altid plejer at adlyde. Men hun VIL simpelthen ikke. Jeg kunne død og pine ikke få hende til at smide den skide bold! Efter jeg så har bedt hende om det 10 gange, og blevet lidt sur på hende, går det op for mig, at hun simpelthen ikke kan åbne munden mere, end den allerede er. Hvordan i alverden hun har fået mast den bold ind i munden er mig en gåde. Og gud ved hvor længe den har siddet der. Jeg måtte punktere bolden med en kniv for at få den ud.

Vi fik hende aflivet da hun var 16, god trofast lille hund. Et kryds mellem labrador og rughåret hønsehund.
2
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2711

Indlægaf Urtekussen » 6. mar 2016, 10:23

Mine forældre havde tidligere en blandingshund. Sådan en hul-i-hækken, hvor man kun ved, hvem moren er.
Men det var en meget opvakt hund, meget lærenem og god til at fange mus og rotter.

Nu har de så fået jordens mest hjernedøde hund.
En fiiiiiiin racehund, som ifølge min mor, skulle kunne lære hvad som helst. Desværre har de enten ikke formået at lære den noget, eller også har den glemt det igen.
Den er så snot-åndssvag.
Det er en kleppert af en hund (størrelse som en grand danois), men den tror stadig den godt liiiiige kan mase sig ind under sofaen eller spisebordet. Og så hamrer den hovedet op i, når den forsøger at komme ud igen (ikke at den kan tage mere skade).

Min søn er ræd for den, fordi den er så stor og klumset, og ikke kan tænke fra snude til hale, så den vælter ham konstant med sin enorme krop.

Jeg forsøgte engang at lære den at gribe en godbid i luften. Noget den gamle hund lærte på få sekunder.
Den her (virkeligt lækre!) godbid ramte hunden i hovedet, mens hun bare blev siddende med præcist samme udtryksløse ansigt og gloede dumt.

Den er virkelig en mongol-hund!
5
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:

Tilbage til "Kæledyr"