Rådighedsbeløb

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Re: Rådighedsbeløb

Indlægaf lulu-p » 17. feb 2016, 08:19

Aner det ikke. Men vi fører overskud over på opsparingen hver måned. Så "stort nok" er mit mest præcise svar.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 17. feb 2016, 08:49

8.000-ish. Min kæreste har vel cirka det dobbelte. Han får mere i løn end jeg og udgifterne til min hest deles vi ikke om. Den koster mig ca det samme som min del af vores fælles faste udgifter hver måned. :wacko:
Senest rettet af JoyNips 17. feb 2016, 09:49, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2363

Indlægaf achillaxedprune » 17. feb 2016, 09:05

Vi har ca. 15.000 kr. til mad, husholdning og lommepenge til os begge om måneden... :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sukisaki
Kort karma: 32
Likede indlæg: 503

Indlægaf Sukisaki » 17. feb 2016, 09:15

Jeg er for nylig kommet på dagpenge, så jeg har ikke helt styr på det, og det beløb jeg får udbetalt svinger.
Men jeg regner med 3500 om måneden. Hvis jeg har mere tilbage efter der er trukket til budgetten, ryger det på opsparingen. Hvis jeg får mindre, trækker jeg fra opsparingen.
Da jeg var i arbejde, røg der 5000 til opsparingen, og så havde jeg ca. 4500 tilbage.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2268

Indlægaf didas » 17. feb 2016, 10:13

Omkring 8.000 i følge et hurtigt regnestykke med udbetalt løn fratrukket overførsel til budgetkonto. Jeg ved ikke helt hvor de penge bliver af :lol: Eller dvs. jeg har en kassekredit, som jeg arbejder på at nedbringe og så er der nogle regninger, der bliver trukket over lønkontoen, så det er nok nærmere omkring 5.000. Og alligevel har jeg aldrig nogle penge, når jeg rammer d. 20. ca. :gruble: Forskellen på mig og en Luksusfælde-deltager må være, at jeg VED, at jeg er økonomisk uansvarlig :lol:
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6721

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2016, 11:40

didas skrev:Omkring 8.000 i følge et hurtigt regnestykke med udbetalt løn fratrukket overførsel til budgetkonto. Jeg ved ikke helt hvor de penge bliver af :lol: Eller dvs. jeg har en kassekredit, som jeg arbejder på at nedbringe og så er der nogle regninger, der bliver trukket over lønkontoen, så det er nok nærmere omkring 5.000. Og alligevel har jeg aldrig nogle penge, når jeg rammer d. 20. ca. :gruble: Forskellen på mig og en Luksusfælde-deltager må være, at jeg VED, at jeg er økonomisk uansvarlig :lol:

Husker jeg forkert eller var der ikke noget med Amager i næste sæson :gruble: Noget du vil fortælle os? :devil:

Billede

Billede
3
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 17. feb 2016, 11:49

Ca 21.000 som bliver fordelt til forskellige konti; hver vores lommepenge, opsparing, rejse og buffer.

Kører det rimelig stramt med at der hver måned bliver overført x beløb til y konto. Så er der helt styr på hvad pengene bliver brugt til. Har en kost konto som bruges til alt dagligdags, mad, husholdning, benzin, institution, fornøjelser, spise ude osv. Det fungerer fremragende og gør det hele ret meget nemmere synes jeg.
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 17. feb 2016, 13:05

FruDulle skrev:Ca 21.000 som bliver fordelt til forskellige konti; hver vores lommepenge, opsparing, rejse og buffer.

Kører det rimelig stramt med at der hver måned bliver overført x beløb til y konto. Så er der helt styr på hvad pengene bliver brugt til. Har en kost konto som bruges til alt dagligdags, mad, husholdning, benzin, institution, fornøjelser, spise ude osv. Det fungerer fremragende og gør det hele ret meget nemmere synes jeg.

Vi køre også et fast beløb overført pr. måned til dagligdags forbrug.
På den måde sikrer vi at vi ikke bare bruger uden omtanke, men vi har et fornuftig loft vi holder os til.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6721

Indlægaf Wizzze » 17. feb 2016, 13:19

DD_81 skrev:
FruDulle skrev:Ca 21.000 som bliver fordelt til forskellige konti; hver vores lommepenge, opsparing, rejse og buffer.

På den måde sikrer vi at vi ikke bare bruger uden omtanke, men vi har et fornuftig loft vi holder os til.

Hvis loftet er højt, så er det ingen sikkerhed for fornuft eller omtanke, just saying :fløjt: :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3380

Indlægaf FruDulle » 17. feb 2016, 13:24

Wizzze skrev:
DD_81 skrev:

Hvis loftet er højt, så er det ingen sikkerhed for fornuft eller omtanke, just saying :fløjt: :blush:

Ødsel og fornuft er et tæt parløb. Men jeg er jo pænt nærig så fornuften vinder altid.
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 17. feb 2016, 13:25

Wizzze skrev:
DD_81 skrev:

Du bor heller ikke i en villa der er 40 år gammel, og som trænger til en kærlig hånd her eller der... ;)
For ikke at tale om "mandagsbilen" - der sørger for at mekanikeren lever ganske godt! :sur:
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 17. feb 2016, 13:28

Vi har 22.000 kroner til rådighed om måneden, når alle vores regninger er betalt, og vi har afsat 8500,- til opsparing. Af de 22.000 kroner går 4000,- til mad. Og resten ... Ja, dem bruger vi. Rub og stub :D
0
:love:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 17. feb 2016, 13:37

DD_81 skrev:

Det gør vi også. Vi har en husholdningskonto, hvor alt sådan noget kører fra. Medicin og fodterapi kører fra medicinkontoen (vi er begge kronikere, så derfor er det ret væsentligt, at der er penge til medicin og sådan altid). ALLE faste udgifter kører over budgetten, og de få vi ikke kan få derover, kører så fra hver vores lønkonto, hvor vi så tager pengene fra budgetten. De eneste penge, der står på vores konti er dem, vi har som lommepenge.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 17. feb 2016, 14:02

Aquadorable skrev:Vi har 22.000 kroner til rådighed om måneden, når alle vores regninger er betalt, og vi har afsat 8500,- til opsparing. Af de 22.000 kroner går 4000,- til mad. Og resten ... Ja, dem bruger vi. Rub og stub :D

På hvad?

Altså, jeg spørger blot af høflig nysgerrighed :D
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 17. feb 2016, 14:09

girl_beat skrev:
Aquadorable skrev:Vi har 22.000 kroner til rådighed om måneden, når alle vores regninger er betalt, og vi har afsat 8500,- til opsparing. Af de 22.000 kroner går 4000,- til mad. Og resten ... Ja, dem bruger vi. Rub og stub :D

På hvad?

Altså, jeg spørger blot af høflig nysgerrighed :D

Virkelig godt spørgsmål! :genert:

For mit vedkommende går en hel del til tøj - måske tæt på halvdelen, især fordi jeg har tabt mig meget, og ALT i mit skab er for stort. Og ellers på mad- og kulturoplevelser, rejser, bolig-ting og den slags. Vores opsparing går udelukkende til kommende bryllup og udbetaling til en ny bolig, så den trækker vi ikke på, når der fx skal købes ting til hjemmet.

Jeg er klar over, at vi er ret heldige at have så stort et råderum, men det skyldes mest af alt, at vi bor ret billigt. Det kommer til at se meget anderledes ud, når vi finder et nyt sted.

Og ja ... Det lyder måske vanvittigt, men jeg synes altså hurtigt, at min andel (altså 9000,-) meget hurtigt får ben at gå på ... :panik: :D
1
:love:

Tilbage til "Livets forhold"