Når folk melder afbud.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2554

Re: Når folk melder afbud.

Indlægaf LaScrooge » 17. feb 2016, 14:30

Ved invitationen skylder man ingen forklaring, men jeg synes som andre i tråden at det helt klart er det høfligste og mest imødekommende at give en begrundelse. Bare at sige "Jeg kan desværre ikke" signalerer for mig en ligegyldighed der ikke matcher min, eftersom jeg jo trods alt inviterede dem.
For mig er hvide løgne absolut no-go, ligesom tydeligvis dårlige undskyldninger er. "Jeg har ondt i halsen" er en tynd, tynd undskyldning og ingen er døde af at tage til arrangement med ondt i halsen. Jeg kan derimod sagtens rumme - og foretrækker - en ærlig begrundelse a la "jeg har haft en skidehård uge og orker ikke party" etc, men det ville selvfølgelig kun være i orden hvsi det var et mindre arrangement, en middag fx. Er det en fødselsdag eller lignende forventer jeg, at folk har taget højde for at de skal til det, og derfor accepterer jeg fx ikke begrundelser der handler om at man er træt, ikke har råd til togbiletten o.lign. Jo vigtigere det er for mig, jo mere forventer jeg også at folk behandler mig med respekt i forbindelse med det.
2

Tilbage til "Livets forhold"