Hvad skal man købe og hvor?

Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 274

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Lilleluftballon » 25. feb 2016, 14:15

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:
Danseprinsesse skrev:
Vi havde sådan en kombivogn, men da han var tre-fire måneder droppede jeg barnevogndelen og brugte kun klapvognsdelen med lift eller voksi. Jeg blev så træt af at der ikke kunne være en ordentlig lift i kassen, og liften (og senere voksipose) er bare så smart når man bor i byen eller kender folk der bor i byen. Når man er på besøg på 3. sal gad jeg i hvert fald ikke slæbe hele barnevognskassen op for at have en seng til baby, og den lift der kunne være i vores vogn var sådan en blød en, der ikke rigtigt var en lift. Og da det så blev koldere og voksiposen kom i brug var der ingen tvivl.
Vi havde en vogn fra teutonia. Den var fin nok, men skulle jeg vælge om ville det blive en babyjogger. Den ville jeg også have sidst, men min mand var utryg med de tre hjul... Så den her gang bliver det klapvogn, lift og voksi + kæmpe oddervogn til derhjemme.

Min knægt er kun to, men han bruger sin klapvogn meget. Dog ikke rigtigt til at sove i, han sover helst indenfor...

Hmm... Et eller andet sted vil det jo gøre det meget nemmere for os, hvis vi bare skal kigge efter en god klapvogn, der kan lægges helt ned i ryggen.
Vi bor ikke i en storby, og de fleste vi kender bor i hus - men derfor er det jo stadig rart ikke at skulle slæbe på mere end højst nødvendigt. Og det vil være rart at have en vogn, som man rent faktisk orker at tage med og klappe ud.
Jeg kan godt se pointen med at skulle slæbe på barnevognskassen - flere af dem vi har kigget på har nemlig ikke lift. Det kan man selvfølgelig købe, men det bliver lidt omstændigt og vil jo heller ikke gøre liggemålet i den lille kasse større.

Men det der tynde stof på klapvognene, skærmer det godt nok til en lang udendørs lur i regn/blæst/kulde?

Så vidt jeg har forstået kan man godt få nogle beslag, så man kan klikke en autostol på en babyjogger. Jeg synes, tanken er smart, men ved ikke helt, om det er sådan noget, man vil komme til at bruge to gange. Jeg skal passe på min ryg og mine hofter, så jeg tænker meget over ikke at komme til at bære mere end højst nødvendigt.

Min niece er lige fyldt 3, og sådan en størrelse ville jeg nødigt slæbe med i en storby uden noget at køre hende i. Nogle af dem vi har kigget på kan klare op til 15 kg, det er vel slet ikke nok så?

De fleste klapvogne er jo altså af god kvalitet og derfor ret tykke i stoffet. Bunden er naturligvis lidt tyndere end en barnevogn. Men med en voksipose i, ja, så vil jeg mene at der ikke er de store udfordringer. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.
Det med autostolen tror jeg ikke vi ville få brugt. Når de er helt små anbefaler man jo ikke at bruge autostolen så meget alligevel, pga deres rygge. Og hvis det endeligt er, at man er henne og købe ind og poden sover godt autostolen, står en autostol altså fint i en indkøbsvogn...
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2121

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 14:49

Lilleluftballon skrev:
De fleste klapvogne er jo altså af god kvalitet og derfor ret tykke i stoffet. Bunden er naturligvis lidt tyndere end en barnevogn. Men med en voksipose i, ja, så vil jeg mene at der ikke er de store udfordringer. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.
Det med autostolen tror jeg ikke vi ville få brugt. Når de er helt små anbefaler man jo ikke at bruge autostolen så meget alligevel, pga deres rygge. Og hvis det endeligt er, at man er henne og købe ind og poden sover godt autostolen, står en autostol altså fint i en indkøbsvogn...

Det lyder godt. :)

Jeg har kigget på City Elite og tror efterhånden, det er den bedste løsning for os. Det var helt rart at få det afklaret. Vi skal lige ud og se den i virkeligheden og prøve den i vores bil.

Kan man stille en hvilken som helst lift/sovepose i, eller skal de kunne spændes fast for at de er sikkert at stille baby i den til en lur?

Det er mest til småture, hvor der ikke er en indkøbsvogn, men hvor man forlader bilen 5-10 minutter. Men de der adaptere koster ikke så meget, så det kan vi jo vurdere om er nødvendigt efter baby er kommet.
0
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3114

Indlægaf Rakel » 25. feb 2016, 16:33

Vi har kun brugt autostoladapters i forbindelse med rejse, hvor autostolen skal med og det har været nemt for os at jonglere med - men med de ældste havde vi næppe haft behov for det. Vi rejser nok oftere end gennemsnittet.
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 25. feb 2016, 16:35

Hmm, ved ikke hvordan selerne er i sådan en baby jogger. Vi har bare brugt selen fra klapvognen i voksi. Ellers kan man måske montere en barnevognsele deri...? Når baby ligger i lift er de jo så små at de sjældent har brug for sele. Den lift vi havde sad lidt i spænd i klapvogn en, men om det altid er sagen ved jeg ikke...
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 18:49

Jeg elskede (elsker :love2: ) vores store, dejlige Odder-barnevogn, så jeg er nok ikke den store hjælp.

Jeg kan ikke forestille mig at putte en lille baby i en klapvogn, men jeg kan se og høre, at det fungerer fra andre.

Kan en klapvogn holde dem varme nok om vinteren? Selvom de ligger i voksi og med overslag, er den så stadig ikke mere åben?
0
Lilleluftballon

Indlægaf Lilleluftballon » 25. feb 2016, 19:45

Altså, vi har også en oddervogn, men ikke på vilkår om jeg gider pakke den sammen når vi skal på tur. Forstår nok slet ikke varmespørgsmålet? Hvorfor skulle en klapvogn ikke holde barnet ok? En barnevogn holder da heller ikke et barn varm hvis ikke du bruger voksi/dyne+ekstratøj osv. Altså, barnevognen varmer jo ikke? Nå, men dreng har sovet lige dele i klapvogn og lige dele i oddervogn, og har aldrig overvejet at det ene var bedre end det andet...
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 20:06

Jeg tænker, at en barnevogn er mere lukket end en klapvogn i selve kassen, og dermed er med til at holde kulden ude. Selvfølgelig skal man stadig bruge voksi eller dyne + tøj.

Jeg forestiller mig nok bare, at det trækker i en klapvogn. Jeg siger ikke, at det er sådan, men det er det, jeg forestiller mig.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:07

Lilleluftballon skrev:Hmm, ved ikke hvordan selerne er i sådan en baby jogger. Vi har bare brugt selen fra klapvognen i voksi. Ellers kan man måske montere en barnevognsele deri...? Når baby ligger i lift er de jo så små at de sjældent har brug for sele. Den lift vi havde sad lidt i spænd i klapvogn en, men om det altid er sagen ved jeg ikke...

Det må de vide i butikken, hvordan man kan gøre med sele, når barnet er stort nok til, at det er nødvendigt. :)

Jeg blev i tvivl, om man godt "bare" kunne stille en lift løst ned i klapvognsdelen - men kan da egentlig godt se, at det vel er nogenlunde det samme, som at stille den løst i en barnevognskasse. Hvad ved jeg. :D

Hvis vi er heldige, kan liften fra Emmaljungaen bruges i starten i klapvognen også, så vi ikke skal have to lifte. Vokse er nok først aktuelt til vinter.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 20:09

Jeg/vi bor også i hus i provinsen og har stationcar, så vi har plads til en stor vogn. Jeg har aldrig tænkt, at barnevognen var besværlig at have med på tur.

Vi havde den også med på ferie til Kreta, da vores dreng var 8 måneder.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:11

Sorenspige skrev:Jeg elskede (elsker :love2: ) vores store, dejlige Odder-barnevogn, så jeg er nok ikke den store hjælp.

Jeg kan ikke forestille mig at putte en lille baby i en klapvogn, men jeg kan se og høre, at det fungerer fra andre.

Kan en klapvogn holde dem varme nok om vinteren? Selvom de ligger i voksi og med overslag, er den så stadig ikke mere åben?

For mig er det vist mest et spørgsmål om, at jeg havde regnet med at skulle gå tur med en "rigtig" barnevogn. Der er en klapvogn bare lidt mere fesen. :genert:

Men omvendt kan jeg også godt se det fjollede i at købe en vogn med en barnevognskasse, der kun kan bruges 1/2 år og en klapvognsdel, der kan bære 15 kg, når jeg i stedet for samme pris kan få en klapvogn, som vi kan bruge, nærmest til han skal starte i skole.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 20:17

Det gælder jo kun ved en kombivogn?

Vi brugte vores barnevogn i knap 2 år, og jeg har aldrig båret rundt på barnevognskassen.

Vi har også en klapvogn, og der sov han i i sommers, hvor han var 20 måneder.
0
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 20:19

Men jeg kan godt læse, at jeres behov er abderledes end vores.

Det var bare for at slå et lille slag for barnevogne, da vi har været (og stadig er) glade for vores.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:23

Sorenspige skrev:Det gælder jo kun ved en kombivogn?

Vi brugte vores barnevogn i knap 2 år, og jeg har aldrig båret rundt på barnevognskassen.

Vi har også en klapvogn, og der sov han i i sommers, hvor han var 20 måneder.

Jamen vi har også en "rigtig" barnevogn, som er der han skal sove i hverdagen.

Men den hverken kan eller vil jeg have med rundt i bilen, det skal være meget mindre og lettere. Så det er lige med at finde den løsning, der giver os mest af det vi har brug for. :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 528
Likede indlæg: 2496

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2016, 20:33

Har du set Odders klapvogn? Den er vores venner virkelig glade for.

Vi har brugt alm barnevogn til hun var 2,5 og klapvognen siden. Hun kunne ikke være i barnevognen til sidst og sov så i klapvognen.
Vi bruger stadig klapvognen en del, selv om hun ikke sover mere. Og havde den også med på Gran Canaria for en måned siden.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 25. feb 2016, 20:49

Bøtte skrev:Har du set Odders klapvogn? Den er vores venner virkelig glade for.

Vi har brugt alm barnevogn til hun var 2,5 og klapvognen siden. Hun kunne ikke være i barnevognen til sidst og sov så i klapvognen.
Vi bruger stadig klapvognen en del, selv om hun ikke sover mere. Og havde den også med på Gran Canaria for en måned siden.

Den ser også god og fleksibel ud. :)

Jeg kan bare ikke helt læse mig til, om ryggen kan komme helt ned i 150°.
0

Tilbage til "Graviditet"