Hvad skal man købe og hvor?

Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Re: Hvad skal man købe og hvor?

Indlægaf Sorenspige » 25. feb 2016, 21:06

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:Det gælder jo kun ved en kombivogn?

Vi brugte vores barnevogn i knap 2 år, og jeg har aldrig båret rundt på barnevognskassen.

Vi har også en klapvogn, og der sov han i i sommers, hvor han var 20 måneder.

Jamen vi har også en "rigtig" barnevogn, som er der han skal sove i hverdagen.

Men den hverken kan eller vil jeg have med rundt i bilen, det skal være meget mindre og lettere. Så det er lige med at finde den løsning, der giver os mest af det vi har brug for. :)

Og så er mine indlæg ret ubrugelige - sorry :genert:.
1
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2016, 21:11

Danseprinsesse skrev:
Bøtte skrev:Har du set Odders klapvogn? Den er vores venner virkelig glade for.

Vi har brugt alm barnevogn til hun var 2,5 og klapvognen siden. Hun kunne ikke være i barnevognen til sidst og sov så i klapvognen.
Vi bruger stadig klapvognen en del, selv om hun ikke sover mere. Og havde den også med på Gran Canaria for en måned siden.

Den ser også god og fleksibel ud. :)

Jeg kan bare ikke helt læse mig til, om ryggen kan komme helt ned i 150°.

Det ved jeg ikke om den kan, men jeg kan spørge hende i morgen :)
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 26. feb 2016, 22:50

Danseprinsesse: Jeg synes umiddelbart det lyder som en rigtig god ide med en kombivogn med drejehjul når man bor i byen. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor i gider have to vogne? Altså hvorfor også købe den brugte emmaljunga? Hvis i har elevator osv kan i jo bare tage kombi/barnevogn med op og ned når i skal afsted. Og barnet kan således nøjes med at vænne sig til en vogn.

Kombivogne er gode fordi man i starten jo bare har barnevognsdelen på stellet hele tiden, og senere kan skifte til klapvognsdelen.
Man kan godt få kombivogne hvor barnevognsdelen er ligeså lang som på "normale" barnevogne, og dermed kan sove lur deri i al den tid de skal sove lur i vogn.

Et eksempel er denne med et liggemål på 95cm: http://mumswish.dk/products/copy-of-mum ... ige-farver

Jeg har selv en Aston model herfra: http://www.flip-flap.dk/COMFORT-model. Den er virkelig billig, og har levet fuldt op til mine forventninger. vi har været rigtig glade for den. Liggemålet på barnevognsdelen er her 90 cm. Min søn på 2 sover stadig lur deri nu.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2096

Indlægaf Danseprinsesse » 26. feb 2016, 23:33

Mittemis skrev:Danseprinsesse: Jeg synes umiddelbart det lyder som en rigtig god ide med en kombivogn med drejehjul når man bor i byen. Men jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor i gider have to vogne? Altså hvorfor også købe den brugte emmaljunga? Hvis i har elevator osv kan i jo bare tage kombi/barnevogn med op og ned når i skal afsted. Og barnet kan således nøjes med at vænne sig til en vogn.

Kombivogne er gode fordi man i starten jo bare har barnevognsdelen på stellet hele tiden, og senere kan skifte til klapvognsdelen.
Man kan godt få kombivogne hvor barnevognsdelen er ligeså lang som på "normale" barnevogne, og dermed kan sove lur deri i al den tid de skal sove lur i vogn.

Et eksempel er denne med et liggemål på 95cm: http://mumswish.dk/products/copy-of-mum ... ige-farver

Jeg har selv en Aston model herfra: http://www.flip-flap.dk/COMFORT-model. Den er virkelig billig, og har levet fuldt op til mine forventninger. vi har været rigtig glade for den. Liggemålet på barnevognsdelen er her 90 cm. Min søn på 2 sover stadig lur deri nu.

Vi har kigget rigtig meget på kombivogne i stil med dem, du linker til og havde næsten besluttet os for sådan en, de er jo ret geniale. Men klapvognsdelene kan, på alle dem jeg har kigget på, maks klare op til 15 kg. Så der ville vi på sigt alligevel skulle købe en anden klapvogn.

Emmaljungaen køber jeg af en veninde til en god pris, og den er rigtig velholdt. Liften der følger med kan vi bruge i klapvognen, har testet det i dag, og den passer perfekt. Hvis jeg går tur med baby og han sover, så kan jeg løfte lift eller kørepose ud i barnevognen på terrassen, fremfor at skulle løfte hele vognen derud.
Når vi har passet små børn, har det nemlig været lidt besværligt at få sovende barn + vogn fra opgang til terrasse - det kræver, at vi er to, for jeg vil ikke køre en evt. beskidt vogn gennem lejligheden. Hvis det giver mening?
Vi bor lige ved skov og vand, og hvis det er smattet, vil barnevognen nok også være rar at have til den slags ture - eller til ture, hvor vi skal have mere "bagage" med, end klapvognen kan klare (læs: Legoland med madpakke :love:).

Vi har fundet City Elite i England med regnslag og fragt til under 4.000,-, så i alt kommer vi til at give det samme for de to vogne, som en kombivogn ca. ville have kostet os. Vi synes vi får rigtig mange muligheder og fleksibilitet med den løsning. :)

Vi får så ikke en autostol med i prisen, og jeg havde da nær fået en blodprop, da jeg så, hvad de står i. Må hellere lige få afklaret, om vi nu også kan overtage en fra min bror eller søster. :wacko:
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3085

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 05:18

Det med 15kg passer nu ret godt med 3-3 1/2 kg for mange børn + de når et tidspunkt, hvor debile gider køres mere. Men ok vores går da også til 18 kg..
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1015

Indlægaf Sorenspige » 27. feb 2016, 10:18

Min dreng på 2,4 år vejer ikke engang 12 kg endnu, så som Rakel siger, passer de 15 kg godt med 3-4 år.
0
Lilleluftballon
Kort karma: 13
Likede indlæg: 273

Indlægaf Lilleluftballon » 27. feb 2016, 11:22

:lol: Min dreng er 22 måneder og vejer 14 kilo :D. Men for et år siden vejede han 13, så hvis det fortsætter sådan kommer det jo til at passe. Vores puslebord er også kun godkendt til 15 kilo, så hvis han lægger sig ud må han jo smide bleen.... :lol:
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 27. feb 2016, 13:34

Vores pige er 5,5 måneder og vejer 9 kg. Så det er nok svært at spå om.
Vi droppede dog tanken om kombivogn da vi havde en ide om at vi ikke ville få det mindste barn.
Vi har en emmaljunga Big Star supreme, købt brugt. En gammel barnevogn på terassen, og en klapvogn fra emmaljunga. Begge barnevogne er med nogle af de længste liggemål.
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Bøtte » 27. feb 2016, 14:55

Vores 3,2 årige vejrer 16,5 kg. :-D Og hun er på ingen måde tyk. Hun har lidt tut mave endnu og lidt elastikker rundt om, men følger stadig kurve perfekt. Hun måler 1 meter og har faktisk efterhånden svært ved at være i klapvognen i højden.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 28. feb 2016, 19:21

Jeg har ikke læst tråden, men vil virkelig anbefale en voksi. Min søn sover som en drøm i den. Jeg knuselsker den.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:34

Dublin-mudslide skrev:Jeg har ikke læst tråden, men vil virkelig anbefale en voksi. Min søn sover som en drøm i den. Jeg knuselsker den.

Vi har købt en Slee Bee. Var meget i tvivl om den og voksi, men endte med at være for nærig til voksien - det kan være jeg fortryder det. :genert:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 29. feb 2016, 20:39

Min niece på 3 år vejer 15 kg, så det er bare, hvad jeg har taget udgangspunkt i med hensyn til klapvogn. Hende ville jeg være glad for at have en vogn til i hvert fald et års tid endnu på f.eks. ferie og byture. :)

Min kæreste var også helt solgt til City Eliten, da han så den, så nu har vi bestilt en.
Hvis andre overvejer den, så tjek de engelske webshops. Vi har købt den i sort inkl. regnslag og fragt til 3500,-, det er virkelig noget af en besparelse. :gogo:
2
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Kort karma: 4
Likede indlæg: 38

Indlægaf Dublin-mudslide » 1. mar 2016, 17:55

Danseprinsesse skrev:
Dublin-mudslide skrev:Jeg har ikke læst tråden, men vil virkelig anbefale en voksi. Min søn sover som en drøm i den. Jeg knuselsker den.

Vi har købt en Slee Bee. Var meget i tvivl om den og voksi, men endte med at være for nærig til voksien - det kan være jeg fortryder det. :genert:

Mon ikke det er fint? Jeg aner ikke hvad forskellen er, men fandt voksien 800 kr. sat ned og købte den. Jeg skulle bare have gjort det noget før, det er det eneste jeg fortryder :)
0
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 2. mar 2016, 07:10

Jeg tror den største forskel er at der i Voksi bliver brugt uld dyne og slee bee vist nok er dun.

Nogle børn bliver for varme i dun. Vi har en trille pose med dun også. Og selvom vores dreng er varm af natur, så bliver han ikke svedig af dun posen. Kun hvis vi bruger den når det i forvejen er for varmt i vejret. Vi bruger den ca fra september til marts/april. Alt efter temperatur.
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 2. mar 2016, 10:47

Danseprinsesse skrev:

Vi er glade for slee bee. Vi bruger en flyverdragt i den, og ellers en ulddragt. Og så bliver hun rigeligt varm. Og så med uldhue også og når det er rigtig koldt får hun uldvanter på.
0

Tilbage til "Graviditet"