Hvordan har I det med at sygemelde jer og hvornår gør I det?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Re: Hvordan har I det med at sygemelde jer og hvornår gør I det?

Indlægaf Pølsemix » 21. feb 2016, 10:54

Helt ærligt synes jeg man er en dårlig kollega hvis man kommer på arbejde og er snotforkølet, det smitter jo som bare pokker. Derudover er det også lækkert at høre på al det snøfteri og pudsen næse :badr:
Moderat hovedpine og let forkølelse kan gå an, men den der attitude om at kun influenza og maveonde holder en hjemme holder ikke :naughty:
1
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 699

Indlægaf FruKuk » 21. feb 2016, 19:42

Jeg er stort set aldrig syg. Har været sygemeldt med 3 gange på de 10 år, jeg har været på arbejdsmarkedet - lungebetændelse, nyt korsbånd og kæbebetændelse.

Jeg synes der er meget sygdom indenfor mit felt (socialpædagogisk døgnarbejde), og jeg kan ikke sige mig fri for at synes, at mere end 1-2 sygeperioder pr år i snit er meget for en voksen. Naturligvis med undtagelse af mennesker med en kronisk lidelse.
0
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 393

Indlægaf Orchidea » 21. feb 2016, 19:53

Jeg hader at sygemeldte mig. Jeg ved hvilket bøvl det giver for min arbejdsplads og jeg føler at jeg svigter mine kollegaer.

Jeg er heldigvis sjældent syg, så det er primært barns første sygedag der er aktuelt og igen er mine unger sjældent syge.

Jeg melder mig syg, hvis jeg ikke er i stand til at passe mit arbejde, eller hvis jeg smitter. Jeg er sygeplejerske og skal jo nødigt påføre allerede syge mennesker mere end de bøvler med i forvejen, for ikke at tale om mine kollegaer.
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 21. feb 2016, 19:58

Jeg meldte mig syg en dag, da jeg var snottet/havde ondt i halsen og mit hoved bare var en stor snotklump, og jeg nærmest ikke kunne tænke. Jeg kunne ikke have lavet andet på arbejde end at sidde og hænge alligevel.

Resten af dagene jeg var forkølet kom jeg alligevel, gik ud på toilettet og pudsede næse, og vaskede hænder konstant. Jeg regner ikke med, at jeg fik smittet andre, og jeg gad ikke sidde hjemme, når jeg ellers havde det helt fint.
Jeg tager jo heller ikke fri de måneder, hvor jeg har høfeber.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 23. feb 2016, 13:44

Wizzze skrev:Melder mig generelt aldrig syg. Kan reelt arbejder overalt jeg kan få noget net, så hvis jeg har det elendigt, eller hoster lungerne op, eller snotten løber osv. Så kan jeg bare melde, at jeg arbejder hjemmefra, og så blive i sengen med computeren og arbejde derfra.
Det er reelt kun hvis jeg ikke kan se ud af øjnene eller jeg er semibevidstløs, at det bliver til en egentlig sygemelding.

Men Wizze - arbejder du så som en raskmeldt eller sådan lidt på gefüle? Det er nemlig der kæden godt kan hoppe af for mig. Ingen sygedage - men jeg arbejder hjemmefra - men måske kun et par timer. Det er vel en sygemelding blot noget af dagen?
0

Tilbage til "Helbred"