"The gym" på dansk?

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Re: "The gym" på dansk?

Indlægaf Moxy-lady » 20. feb 2016, 01:40

Jeg vil også mene at man bruger verbet "at træne" i stedet for "the gym". Alternativt, afhængig af hvem modtageren er, så kaldes et crossfit center for en "boks", det bliver mere og mere udbredt, synes jeg. "Jeg tager i boksen" (jeg gør det dog ikke selv, da jeg synes at det er lidt prætentiøst, men jeg synes at jeg hører det mere og mere)
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 20. feb 2016, 06:58

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Nogle vil meget gerne være stærke! De går til fitness - og træner og træner - og går på en særlig diet og alt muligt - for at blive stærke.

Jeg kender slet ikke miljøet ... det er derfor jeg måske spørger lidt dumt :genert:
Men "går til fitness", der tænker jeg straks på en hel flok damer med tykke sokker uden fod? Ville man også sige det om mænd, der styrketræner?

Så er det IMO de der senede midaldrende løbetyper som Lige går i fitness efter arbejde.

Tror de fleste andre siger at de træner eller går med i centeret.
2
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3945

Indlægaf Angelina » 20. feb 2016, 07:05

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Nogle vil meget gerne være stærke! De går til fitness - og træner og træner - og går på en særlig diet og alt muligt - for at blive stærke.

Jeg kender slet ikke miljøet ... det er derfor jeg måske spørger lidt dumt :genert:
Men "går til fitness", der tænker jeg straks på en hel flok damer med tykke sokker uden fod? Ville man også sige det om mænd, der styrketræner?

Går til fitness ville de heller aldrig bruge, min svigersøn der holder af at løfte tunge ting, går ned og træner - jeg tror også godt han kunne finde på at sige at han skulle ned i centret og træne - men han ville aldrig sige han gik til fitness ... eller i fitnesscentret for den sags skyld. For det er ikke fitness, men styrketræning han dyrker.

(Tykke sokker uden fod = benvarmere ;) )
4
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3442

Indlægaf dgd2007 » 20. feb 2016, 16:26

Tak til alle forslag. Det bliver så noget med at "gå i centeret og træne" :)

Sjovt nok så jeg lige lidt badminton og hørte damedoublen sige, at de lige skulle ned i "styrkelokalet".
0

Tilbage til "Sprog"