Har du venner af det modsatte køn?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 206
Likede indlæg: 4315

Re: Har du venner af det modsatte køn?

Indlægaf Sangius » 28. feb 2016, 08:13

Anilara skrev:Det er ret interessant, at flere nævner, at de enten besidder typiske stereotypiske træk for det modsatte køn, eller netop ikke gør.

Jeg er en helt almindelig kvinde, som har helt almindelige mænd som venner. Jeg kan godt lide kjoler, dårlig humor og sport, men det har absolut intet med mine venskaber at gøre, hverken på mande- eller kvindesiden. Jeg synes ikke der er så voldsom stor forskel på mine mandlige og kvindelige venner. De er alle personer, som passer til min personlighed, og besidder forskellige værdier individuelt og ikke kønsmæssigt.

Enig... :)
Jeg har det på samme måde... Synes også det virker mærkeligt, at sætte køn i bås på den måde. Hvis man har det sådan, og af den grund 'kun' går efter det ene køn som ven, så tror jeg man misser nogle rigtig gode venskaber. Folk er mere end blot kvinde og mand... :)
4
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 99
Likede indlæg: 817

Indlægaf Little_Woman » 28. feb 2016, 09:13

Jeg har en enkelt; kender ham fra et tidligere studie, vi datede ganske kort, men var meget enige om, at det skulle vi på ingen måde - men at vi gerne ville ses venskabeligt.

På jobbet har jeg gode mandlige kolleger, som jeg skuldrer og hygger mig med i arbejdstiden, men det er ikke privat-venner.

Har altid læst og arbejdet i kvindemiljøer, så har ikke haft så mange muligheder for at samle på mandevenner. I gymnasiet havde jeg mange, jeg gik i en næsten ren drengeklasse, men ikke nogen jeg ser længere.
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 827
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7894

Indlægaf Dikus » 28. feb 2016, 13:49

Jeg har over tiden haft flere mandlige venner. Fælles for dem er, at de faktisk er rigtig tætte venner/fortrolige, mens de er i mit liv. Men at de også er gledet ud af det igen. Hvorimod de kvinder, jeg har venskaber med, der glider ud, nok snarere er bekendtskaber, mens vi har en relation.

For tiden har jeg en nær ven, jeg har kendt i otte-ni år. Vi ses virkeligt sjældent, men når vi gør, er jeg straks helt fortrolig med ham. Jeg har boet i Nuuk halvandet år, og vi har set hinanden her to gange, fordi han har haft mulighed for at lave noget arbejde her = får rejsen betalt. Ingen af mine veninder har været her.

Jeg værdsætter hans venskab virkeligt højt.
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 43
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 337

Indlægaf Hurrze » 28. feb 2016, 16:05

Sangius skrev:
Anilara skrev:Det er ret interessant, at flere nævner, at de enten besidder typiske stereotypiske træk for det modsatte køn, eller netop ikke gør.

Jeg er en helt almindelig kvinde, som har helt almindelige mænd som venner. Jeg kan godt lide kjoler, dårlig humor og sport, men det har absolut intet med mine venskaber at gøre, hverken på mande- eller kvindesiden. Jeg synes ikke der er så voldsom stor forskel på mine mandlige og kvindelige venner. De er alle personer, som passer til min personlighed, og besidder forskellige værdier individuelt og ikke kønsmæssigt.

Enig... :)
Jeg har det på samme måde... Synes også det virker mærkeligt, at sætte køn i bås på den måde. Hvis man har det sådan, og af den grund 'kun' går efter det ene køn som ven, så tror jeg man misser nogle rigtig gode venskaber. Folk er mere end blot kvinde og mand... :)

At man har flest mandlige venner fordi man godt kan lide at lave "mande ting" betyder jo ikke at man vælger venner ud fra køn. Selvom jeg har mange mandlige venner vælger jeg dem da stadig ud fra personlighed, men det er typisk mændene jeg klikker bedre med personlighedsmæssigt.... Og jeg har da stadig også en del veninder.... Nogle tættere veninder, nogle måske mere bekendte end veninder :) :) skriver jo ikke at jeg ikke har veninder... Skriver bare jeg har flere mandlige venner... Men har også tætte veninder... Men er ofte forskellige ting jeg snakker og laver med mine mandlige venner kontra veninder :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 69
Likede indlæg: 1161

Indlægaf BlueBunny » 28. feb 2016, 21:27

Jeg har bekendte og gode venner. Men ikke sådan superduper fortrolige som mine veninder. Ingen jeg ville "hygge" med en lørdag aften alene feks. Eller ringe og sludre om vind og vejr uden formål. Men venner som jeg ville drikke kaffe med, spille et brætspil med og spise parmiddag med. Hmmm... Er en bror en ven? Altså han er jo min bror, det er noget andet? Eller? Ham vil jeg gerne hygge en lørdag aften med :D
0
Ropånu
Kort karma: 0

Indlægaf Ropånu » 13. jul 2017, 23:37

Jeg har haft flere veninder også flere, hvor det kan betegnes som rigtig nære venskaber. Men...der er rigtig mange fordomme, nogle af dem er stærkt generaliserende og jeg godt blive lidt fornærmet, fordi de tegner et lidt stereotypt billede af os mænd.

I min terminologi er et rigtigt godt venskab...og det gælder både mellem samme køn og det modsatte, når man kan tale om alt, følelser, bekymringer, fortid, sorger.... ja hele paletten, hvor det kan gøre nas og der godt kan løbe en tåre eller flere. Man tør blotte sig og være sårbar, fordi man er tryg ved hinanden....og den går begge veje, for ellers er man jo bare en pseudoterapeut.

Som sagt, så har jeg haft sådanne venskaber flere gange og nogle varer endnu!

Men jeg har oplevet det stik modsatte af det de fleste fordomme kører på....at manden på et eller andet tidspunkt tænker med "den mellem benene", især hvis kvinden er smuk og attraktiv....NUTS!!!

Tre gange har jeg oplevet det modsatte, at venskaber som jeg virkelig var glad for og som havde varet i flere år, pludselig og uden varsel skulle twistes til noget romantisk, varigt og i min verden, totalt ødelæggende for venskabet. Alle tre kvinder har været og er stadig særdeles smukke og intelligente "sportstosser".

Hver eneste gang har jeg afvist det og heldigvis varer de to af venskaberne stadig. Ingen af kvinderne har jeg haft sex med.

Det skal lige siges, at jeg er heteroseksuel, har en søn på 3 år, med en kvinde jeg har været sammen med i 13 år.

I tegner et skævt billede af mænd!!!
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 188
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 2931

Indlægaf Purple Haze » 14. jul 2017, 05:27

Purple Haze skrev:Har en overvægt ag kvindelige venner men også nogle mænd.

Ha ha....

Sidder og læser tråden og overvejer at svare, og opdager så at det har jeg allerede.
Så kan jeg også bedre forstå at der var et indlæg jeg ikke kunne like - for det havde jeg allerede gjort.

Anyhow, har stadig en overvægt af kvindelige venner.
70 til 30 vil jeg tro.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Hewlett
Kort karma: 7
Likede indlæg: 360

Indlægaf Hewlett » 15. jul 2017, 07:38

Nej, det kan jeg ikke finde ud af - jeg ender altid med at være sammen med dem :stoned:

Den eneste mandlige ven jeg har er homoseksuel.
0
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 5
Likede indlæg: 140

Indlægaf Dmitra » 15. jul 2017, 08:00

Jeg har primært mandlige venner, jeg kan ikke give en forklaring på det, jeg har bare altid fungeret bedst sammen med mænd.

Jeg har da gennem tiden haft enkelte veninder men det er aldrig noget der har holdt, lige pt er der 3 kvinder, jeg vil betegne som veninder, den ene har jeg kendt i knap 13 år og det må vist være rekord, hun flyttede dog om på den anden side af kloden for et par år siden, så det venskab er svært at pleje fysisk.

Jeg tror i øvrigt jeg er mere fortrolig med mine mandlige venner end de kvindelige, til tider på forskellige måder.
Senest rettet af Dmitra 15. jul 2017, 09:26, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 16
Likede indlæg: 257

Indlægaf Lathyrus » 15. jul 2017, 08:49

Nej, jeg har ingen mandlige venner....ikke længere i hvertfald. Jeg har haft gode mandlige kolleger på rn tidligere arbejdsplads (nu er jeg på en ren kvinde arbejdsplads) og der er mænd i min omgangskreds jeg taler godt med og hygger mig med når vi ses til forskellige lejligheder. Men der er ingen som jeg er fortrolig med eller ses med på to-mands hånd.

Dem jeg har haft tidligere er der ikke mere, enten fordi der opstod tiltrækning/følelser (og venskabet så sluttede da det ikke udviklede sig til mere) eller simpelthen bare at det gled ud i sandet uden egentlig grund andet end at vi ikke længere prioriterede hinanden.

Jeg har gode tætte veninder og trives fint med at jeg har mandlige bekendte, uden at være egentlige venner med dem.
0
Brugeravatar
Emma The Mermaid
Kort karma: 5
Likede indlæg: 149

Indlægaf Emma The Mermaid » 16. jul 2017, 06:51

Jeg har par bekendte af det modsatte køn. Nogen jeg ser i sammenhæng med manden. Det er hans venner, ikke mine.
0
Summer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 28

Indlægaf Summer » 16. jul 2017, 11:15

Jeg har ingen mandlige venner - ihvertfald ikke mere (vil mere betegne dem som bekendte den dag i dag). 2 af venskaberne var fra dengang jeg gik i gymnasiet, og da vi stoppede dér, gled kontakten ud i sandet.
De andre mandlige bekendte er mere dem som man hænger ud sammen med i byen - dog er der 1 af dem som jeg den dag i dag ignorerer fuldstændig, da han mange gange har lagt an på mig (nogle af hans venner siger at han haft følelser for mig), og han har været ligeglad med at jeg har en kæreste. Dét bøvl gad jeg ikke, når han ikke respekterede at jeg var optaget. Så jeg stoppede kontakten med ham.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 918
Likede indlæg: 7071

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2017, 11:21

Ropånu skrev:Jeg har haft flere veninder også flere, hvor det kan betegnes som rigtig nære venskaber. Men...der er rigtig mange fordomme, nogle af dem er stærkt generaliserende og jeg godt blive lidt fornærmet, fordi de tegner et lidt stereotypt billede af os mænd.

I min terminologi er et rigtigt godt venskab...og det gælder både mellem samme køn og det modsatte, når man kan tale om alt, følelser, bekymringer, fortid, sorger.... ja hele paletten, hvor det kan gøre nas og der godt kan løbe en tåre eller flere. Man tør blotte sig og være sårbar, fordi man er tryg ved hinanden....og den går begge veje, for ellers er man jo bare en pseudoterapeut.

Men jeg har oplevet det stik modsatte af det de fleste fordomme kører på....at manden på et eller andet tidspunkt tænker med "den mellem benene", især hvis kvinden er smuk og attraktiv....NUTS!!!

Tre gange har jeg oplevet det modsatte, at venskaber som jeg virkelig var glad for og som havde varet i flere år, pludselig og uden varsel skulle twistes til noget romantisk, varigt og i min verden, totalt ødelæggende for venskabet. Alle tre kvinder har været og er stadig særdeles smukke og intelligente "sportstosser".

Hver eneste gang har jeg afvist det og heldigvis varer de to af venskaberne stadig. Ingen af kvinderne har jeg haft sex med.

Det skal lige siges, at jeg er heteroseksuel, har en søn på 3 år, med en kvinde jeg har været sammen med i 13 år.

Nja ... Mon ikke bare folk i tråden beskriver, hvad de har oplevet? Ligesom du gør. :) Der er jo ingen, der har præsenteret deres indlæg som "sandheden om mænd". Blot er der måske flere, der har oplevet, at mandevenner tænkte lidt med tissemanden. Hvis der var flere mænd på Debatten, ville der sikkert dukke flere oplevelser op som din.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 918
Likede indlæg: 7071

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2017, 11:27

Jeg har én meget nær mandeven ud over min bror, som jeg også er meget tæt med. Og så er der tre gode mandebekendte. Fire meget nære veninder igennem mange år. En håndfuld kvindelige bekendte.

Synes ikke, det er hverken sværere eller nemmere at være venner med mænd end med kvinder. Men sociale konventioner kan godt gøre det lidt besværligt at SKABE relationer og kontakter. I perioder, hvor jeg er single, kan jeg fx ikke bare lige invitere en rar mand ud på kaffe: Er han single, er jeg jo heeeelt sikkert interesseret i mere. :rulle: Har han kæreste, er jeg uforskammet over for hende ...

Eneste måde er at lære mænd at kende i lidt større grupper, er min erfaring. Virker til gengæld okay.

Jeg synes i øvrigt tit, at mænd (både heteroer og homoer) kan give mig noget andet, end kvinder kan. De har bare tit en lidt mere no nonsense-måde at se mange ting på. Om det handler om køn, persontype, uddannelsesbaggrund eller whatnot, skal jeg ikke kunne sige. Men det er det, jeg oplever. Og det er meget forfriskende! :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 827
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 7894

Indlægaf Dikus » 16. jul 2017, 18:32

Ropånu skrev:Jeg har haft flere veninder også flere, hvor det kan betegnes som rigtig nære venskaber. Men...der er rigtig mange fordomme, nogle af dem er stærkt generaliserende og jeg godt blive lidt fornærmet, fordi de tegner et lidt stereotypt billede af os mænd.

Ork.

Bare rolig. Min nuværende kæreste var også bare en ven. Det var mug, der absolut ville se ham nøgen
0

Tilbage til "Livets forhold"