Hjælp! Den perfekte læbestift?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2695

Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. feb 2016, 18:21

Jeg er så ked af at spilde penge på læbestifter.

Mit største problem er, at de efter et par timer kager sammen og lægger sig i vandrette linjer på mine læber. Jeg tror, det er fordi, de tørrer ud.
Jeg har lidt det samme problem med lipgloss, at det klumper sammen og sætter sig i små kager på læberne. Jeg har prøvet med både læbepomade under, scrub og at fjerne døde hudceller med en ren tandbørste, men uden større held.

Derudover har jeg problemer med, at de smitter af og tværer ud rundt om læberne. Det sidste kan måske løses med en lipliner, men jeg vil hellere undgå det hvis muligt.

Jeg har prøvet en række af de billigere mærker fra Max Factor, Rimmel, etc. Jeg er villig til at betale for Mac og Dior, hvis der er en, I virkelig kan anbefale. :D

Leder i øvrigt både efter en nude og en koralfarvet.
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2393

Re: Hjælp! Den perfekte læbestift?

Indlægaf Juki » 21. feb 2016, 18:23

Hvorfor vil du helst undgå en lip liner?
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. feb 2016, 18:28

Juki skrev:Hvorfor vil du helst undgå en lip liner?

Udelukkende på grund af det ekstra besvær - jeg bruger nok tid på at lægge make-up i forvejen - og for ikke at skulle købe et ekstra stykke make-up, hver gang jeg vil have en ny farve læbestift. :D

Men det er absolut ikke noget no-go for mig. Jeg har bare ikke rigtig brugt det før - og jeg forestiller mig ikke, det hjælper på klumpeproblematikken?
0
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Juki » 21. feb 2016, 18:45

POCKETKITTEN skrev:
Juki skrev:Hvorfor vil du helst undgå en lip liner?

Udelukkende på grund af det ekstra besvær - jeg bruger nok tid på at lægge make-up i forvejen - og for ikke at skulle købe et ekstra stykke make-up, hver gang jeg vil have en ny farve læbestift. :D

Men det er absolut ikke noget no-go for mig. Jeg har bare ikke rigtig brugt det før - og jeg forestiller mig ikke, det hjælper på klumpeproblematikken?

Lip linere skal jo bl.a. hjælpe på at holde læbestiften på plads, så jeg synes da det er et forsøg værd :) Men jeg forstår også godt du ikke gider det ekstra besvær. Jeg tror dog, hvis du finder ud af at det hjælper, at det er besværet værd :D

Hvis det giver mening :genert:
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 21. feb 2016, 18:51

Lipliner på hele læben har virkeligt hjulpet på de problematikker du nævner, her hos mig.

Så er det nærmest ligegyldigt hvad jeg putter på læben, så holder det sig pænt.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. feb 2016, 19:22

Har du også haft problemer med, at det klumper og kager Fili? For så må jeg have fat i en lipliner.

Tegner man bare hele læben op først?
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 21. feb 2016, 19:27

Jeg så i H&M forleden, at de havde en klar lipliner. Jeg ved ikke om den virker, men hvis den gør, så sparer det da i hvert fald indkøb af lipliner med hver ny læbestift :)

Den hedder Invisible Touch og koster en 50'er.
Senest rettet af didas 21. feb 2016, 19:29, rettet i alt 1 gang.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 21. feb 2016, 19:29

Du behøver ikke købe en lipliner til hver læbestift. Man kan som regel slippe af sted med at have en nude farve og så evt. en transparent lipliner som fx Urban Decay Ozone til alle andre farver..

Det er lidt paradoksalt, for jo mere fugtgivende en læbestift er, jo mere bevæger den sig som regel - så hvis man gerne vil have noget der holder lidt bedre er en mat læbestift vejen at gå, men de kan nemt fremhæve læbernes tekstur og føles udtørrede. De læbestifter jeg bruger mest er nok fra MAC. Jeg er på ingen måde en kæmpe MAC fan, men læbestifter er de virkelig gode til. Jeg er rigtig glad for bl.a. Please Me, Fanfare og Lovelorn. Hvis jeg sørger for at eksfoliere mine læber, bruge læbepomade hyppigt (særligt om natten) og starter ud med en lipliner, så holder de virkelig godt.
2
Brugeravatar
POCKETKITTEN

Indlægaf POCKETKITTEN » 21. feb 2016, 19:31

Jeg har i virkeligheden samme problem med kagende og udtørret lipgloss, som samler sig i klumper. Hvad gør I da?
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 21. feb 2016, 19:35

POCKETKITTEN skrev:Jeg har i virkeligheden samme problem med kagende og udtørret lipgloss, som samler sig i klumper. Hvad gør I da?

Hvis det sker med lipgloss, vil jeg nok i første omgang mistænke kvaliteten..
1
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 22. feb 2016, 06:34

Hsr du prøvet Rimmels provocalips? Den er mere som en lipgloss når den lægges, men tørrer ud efter et par minutter, så den sidder mere som en læbestift, men minus de problemer du nævner. Man lægger så en klar lipgloss/voks ovenpå, som holder den på plads.Jeg havde min på i lørdag til fest, og da jeg vågnede dagen efter sad den stadig som da jeg lagde den. Den sidder virkelig godt fast, og jeg kan uden problemer drikke, spise og kysse på min kæreste, uden at smitte af.

Du skal i øvrigt ikke bruge lipliner til den. Det er den røde jeg nævner ovenfor. Jeg har også købt en lyserød, men den var jeg altså ikke voldsomt begejstret for, den ene gang jeg prøvede den. Den var bare slet ikke til at lægge pænt - den var ligesom for gennemsigtig, så for at den dækkede skulle den have to lag, og det blev bare slet ikke godt.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3965

Indlægaf Angelina » 22. feb 2016, 06:37

Ingen over, ingen ved siden af ... jeg ELSKER den læbestift, man lægger den på, den bliver der, hele dagen, uanset hvad man så ellers foretager sig.

Billede
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 22. feb 2016, 08:00

^ Det mærke har jeg også været glad for, men så prøvede jeg rimmel provocalips, og jeg synes bare lige den lægger sig lidt pænere. Lipfinity holder dog længere.
1
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9730

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 09:33

POCKETKITTEN skrev:Jeg har i virkeligheden samme problem med kagende og udtørret lipgloss, som samler sig i klumper. Hvad gør I da?

Bedste lipgloss i verden er Clarins Eclat Minute!
Jeg har aldrig, som i aldrig, haft hverken en lipgloss eller en læbestift, der ikke kagede eller klumpede, men denne er bare max awesome.
Den fungerer nærmest som en primer, så selv med halvtørre læber lægger den sig fint og jævnt.
Og så smager og dufter den af tyggekarameller :love:
Den holder ikke voldlænge, men det kan altså godt være fordi jeg synes den smager så godt :genert:
Senest rettet af kidkomb 22. feb 2016, 11:23, rettet i alt 1 gang.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 59
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 473

Indlægaf Santopia » 22. feb 2016, 09:59

Hvad med en lip primer? De har en i H&Ms nye makeuplinje. Har dog ikke prøvet den.
0

Tilbage til "Skønhed"