Skal jeg række hånden ud?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4473

Re: Skal jeg række hånden ud?

Indlægaf Rosa Espinosa » 25. feb 2016, 21:35

Synes det er rigtig fint at du vælger at mødes med hende :gogo:

Og så vil jeg bare lige sige, at vi er nogen som går ret højt op i vores fødselsdag, uanset hvor gamle vi nu bliver. Ikke så meget at vi lægger andre på is eller bliver modbydelige, hvis de kommer til at lave andre planer, men i vores familie, for at sammenligne, har folks fødselsdage altid været et samlingspunkt og en prioritet, så forstår godt at man kan blive en smule skuffet. Jeg synes fx min fødselsdag er noget nær den vigtigste dag på året :genert:

Synes ts at du har håndteret hele situationen til UG. Håber dig og din søster får en god aften sammen.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 167
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2576

Indlægaf Mi55y » 26. feb 2016, 05:38

I og med at jeg flere gange har opfordret til, at vi mødes, så synes jeg ikke, at jeg kan være bekendt at sige nej. Jeg har også frabedt mig lange samtaler på skrift, så gider ikke gå ind i hvordan og hvorledes nu. Men det er da klart, at jeg ikke bare har tænkt mig at sætte mig til rette i sofaen og glo oscars uden at nævne det med et ord.Tror faktisk bare at jeg vil være ærlig og lægge ud med, at jeg er forvirret over hendes henvendelse.
11
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 29. feb 2016, 07:31

Min mor har et mønster, der minder en del om: vi kan have haft det fint i en længere periode, jeg siger eller gør ét eller andet forkert, som blæses ud af proportioner, og hun eksploderer i drama og beskyldninger om at jeg "altid" eller "aldrig" før dette eller hint. Hvis jeg forholder mig roligt og siger fra, falder hun straks til patten, enten ved at tage kontakt om det der er sket (men hun undskylder aldrig) eller ved simpelthen at tale om noget andet.

Er din søster som min mor, vil det mønster gentage sig i en uendelighed, for de er ude af stand til at lære af det.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 07:52

Skulle jo være mødtes med hende i går/nat ifm. Oscar-uddelingen, men jeg måtte melde afbud, fordi jeg havde tømmermænd oveni, at jeg har været lidt sløj hele weekenden. Så jeg kunne ikke rigtig overskue det. Men skal hjem til hende i aften og spise. Det tænker jeg også er lidt mere casual end at skulle sidde sammen en hel nat...
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 10:46

And the saga continues... Nu har hun skrevet, at jeg virker ligeglad og ikke synes, at jeg skal komme, hvis jeg ikke har lyst og igen, at hun så ikke forstår, at jeg presser hende, når nu jeg åbenlyst ikke har lyst til at se hende. Så jeg har svaret, at jeg ikke kan forstå, at hun mener, jeg er ligeglad, eftersom jeg har prøvet at finde en løsning, men stadig ikke har fået noget direkte svar på, om hun vil tale ud om det. Og at jeg synes, at det er svært at navigere omkring hende, når hun hele tiden læser alt muligt ind i det. Og at jeg er i tvivl, om der ligger andet bag, da jeg ikke forstår, at hele vores forhold skal sættes på spil, fordi jeg ikke kan komme til hendes fødselsdag. Og at jeg faktisk mister lysten til at se hende, når mine henvendelser skal ses som pres. Til det har hun bare svaret, at jeg da ikke skal komme, nu når jeg ikke har lyst, men at hun ikke kan se, hvordan hun kan tolke mig anderledes. Jeg sluttede af med at skrive, at nu måtte det stoppe - at jeg jo har skrevet, at jeg HAR lyst til se hende, men det er klart at jeg mister lysten, når hun ikke tror mig og i øvrigt skriver, at det er et pres for hende at se mig.

Det er selvfølgelig helt vildt uheldigt, at jeg var dårlig i går og måtte aflyse. Men jeg holdt hende opdateret hele dagen, men måtte aflyse fordi jeg ikke følte mig i stand til at køre bil og desuden mente jeg ikke, at jeg var særlig godt selskab. Jeg er stadig skidt tilpas, har sovet stort set i et døgn og har intet spist siden lørdag aften, så jeg er bare så træt i hovedet lige nu og gider ikke mere...
3

Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 29. feb 2016, 10:57

Hvis du aflyser i aften bliver det vel værre? :gruble:

På et eller andet tidspunkt må I mødes så I kan få snakket ud. Om ikke andet for at finde ud af, hvor I står ift hinanden.

Edit: Første sætning skal ikke opftattes som at du skal tage afsted, uanset hvordan du har det. Når du har det skidt skal du passe på dig selv, og så må en evt snak med hende altså vente til du har det bedre.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 11:11

Jeg ved snart ikke... Jeg ville sagtens kunne holde ud lige at tage forbi og få noget at spise og snakke lidt, også for ligesom at råde bod på at jeg ikke kom i går. Men jeg er bare ikke særlig klar i hovedet, så ved ikke om det er en god ide.
0

Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 75
Likede indlæg: 482

Indlægaf MissDitte » 29. feb 2016, 11:22

Det lyder godt nok tungt.
Jeg tror jeg ville få det overstået. Jeg ville ikke kunne holde uvisheden ud. Og hvis ikke det var min søster ville jeg have lukket den.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2349

Indlægaf Studsgaard » 29. feb 2016, 11:34

Har lige læst hele tråden. Og hvor lyder det til at være hård og anstrengende.

Det er som om hun tager dele af dine svar, og kun læser det der bekræftiger hende i hendes martyr tankegang, og så overser det andet.

Hvis det var mig, der stod i din situation, så ville jeg tage afsted, så vi kunne få snakket ud, uden hun har mulighed for kun at fokusere på det hun allerede har skabt sig en mening om. Så i en gang for alle kan få fundet ud af hvad pokker det egentligt drejer sig om.
Om det virkelig er fødselsdagen, eller om ikke der er noget andet i vejen?

Men jeg tror det er svært, for hvis hun i hele sin personlighed, er i en "offerrolle", og det andre gør er ud fra en tankegang om at andre vil hende det ondt med vilje, så tror jeg det er rigtig svært at få hende til at forstå at det ikke er sådan. Men jeg ville gøre et forsøg.
3
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 14:57

Studsgaard skrev:Har lige læst hele tråden. Og hvor lyder det til at være hård og anstrengende.

Det er som om hun tager dele af dine svar, og kun læser det der bekræftiger hende i hendes martyr tankegang, og så overser det andet.

Hvis det var mig, der stod i din situation, så ville jeg tage afsted, så vi kunne få snakket ud, uden hun har mulighed for kun at fokusere på det hun allerede har skabt sig en mening om. Så i en gang for alle kan få fundet ud af hvad pokker det egentligt drejer sig om.
Om det virkelig er fødselsdagen, eller om ikke der er noget andet i vejen?

Men jeg tror det er svært, for hvis hun i hele sin personlighed, er i en "offerrolle", og det andre gør er ud fra en tankegang om at andre vil hende det ondt med vilje, så tror jeg det er rigtig svært at få hende til at forstå at det ikke er sådan. Men jeg ville gøre et forsøg.

Det bliver ikke til noget. Det jeg skrev til hende om, at jeg var i tvivl om, om der lå mere bag, det har hun vendt til, at jeg anklager hende for at lyve...
0

Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 29. feb 2016, 15:10

Sweet jesus. Jeg er fortaler for, at man taler ud etc etc, men nogen gange.... Så er det altså bare bedst lige at vente lidt. Du er ikke på toppen, og uden at overdrive kan vi vist godt blive enige om, at man virkelig skal vare sin mund, når man kommunikerer med hende pt. - og selv der kan hun præstere at vende alt til et angreb eller en afvisning. Det lyder som er yderst uheldig kombination.

Giv hende tid til at stege i hendes eget fedt, og bliv i øvrigt ved med at behandle hende konsekvent og fair. Hun kommer næppe til at anerkende, hvor urimelig hendes opførsel er, men i det mindste kan det gøre hende nemmere at danse med fremadrettet. Ubesvaret drama er spild af energi. Det finder børn og barnlige sjæle altid ud af på et eller andet tidspunkt.
6
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 15:25

Så skriver hun lige pludselig igen om den oprindelige konflikt om fødselsdagen, om jeg slet ikke kan se, at jeg kunne have handlet anderledes. Hvortil jeg svarer, at eftersom der var tale om en misforståelse, så var min virkelighed anderledes end hendes, men at hun reagerede som om, at vi havde den samme virkelighed. Og at jeg med den virkelighed, der var min, ikke mente at kunne have handlet anderledes. Og så har jeg skrevet, at jeg er nødt til at stoppe nu, fordi jeg er syg og fordi jeg er nødt til at distancere mig, og at vi må se på et møde en anden gang.
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10293

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. feb 2016, 15:44

Mi55y skrev:Så skriver hun lige pludselig igen om den oprindelige konflikt om fødselsdagen, om jeg slet ikke kan se, at jeg kunne have handlet anderledes. Hvortil jeg svarer, at eftersom der var tale om en misforståelse, så var min virkelighed anderledes end hendes, men at hun reagerede som om, at vi havde den samme virkelighed. Og at jeg med den virkelighed, der var min, ikke mente at kunne have handlet anderledes. Og så har jeg skrevet, at jeg er nødt til at stoppe nu, fordi jeg er syg og fordi jeg er nødt til at distancere mig, og at vi må se på et møde en anden gang.

Det lyder som en god ide, og så synes jeg, at du overfor dig selv skal gøre det til et ufravigeligt krav, at første møde efter det her bliver centreret omkring en samtale om konflikten og ikke om en hyggeaktivitet.

Jeg har som sagt på fornemmelsen, at din søster grundlæggende er misundelig på dig, og at dét egentlig er hendes undskyldning for at behandle dig urimeligt, undersforstået; du burde være i stand til at tackle hendes luner, fordi du er på den grønne gren med kæreste og det hele. På den måde kan hun overfor sig selv forsvare, at hun ikke behøver se nærmere på sin uligevægtige måde at behandle dig på.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 29. feb 2016, 16:06

Nu var jeg så nødt til at sætte hårdt mod hårdt, fordi hun bare blev ved og blandt andet skrev, at hun ikke forstod, at jeg ville ødelægge de store dage i hendes liv. Jeg skrev, at jeg blev nødt til at stoppe kontakt nu og ikke kunne arbejde med det offerspil, hun kørte, fordi det gjorde det umuligt for mig at gøre noget rigtigt. Hvis hun fortsætter nu, så bliver jeg jo nødt til at slette hende på FB.
7

Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2087

Indlægaf Tibbler » 29. feb 2016, 16:10

Når du er frisk igen, så er det vigtigt, at I får taget den face-to-face. Det er så nemt at læse noget ind i tingene, når de er på skrift - og I kommer bare længere og længere fra hinanden på den måde.

God bedring :ae:
0

Tilbage til "Livets forhold"