Skal jeg række hånden ud?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Re: Skal jeg række hånden ud?

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. mar 2016, 09:54

Jammerdalen skrev:Ja, søsteren burde måske være i stand til at handle anderledes, men om man har de evner kommer jo an på, hvilken opvækst, man har fået, hvilke redskaber der er blevet givet, hvor meget omsorg man har modtaget og hvilke reaktionsmønstre, man har lært.

Det er så svært at tolke andre mennesker på skrift, men jeg synes det lyder som om søsteren bare er rigtig usikker på sig selv og virkelig gerne vil føle sig anerkendt og elsket af TS. Måske netop fordi de ikke er vokset op sammen og hun gerne vil føle sig værdifuld og ønsket. Vi kan sagtens blive enige om, at det ikke er en hensigtsmæssig måde at reagere på, men måske har hun ikke lært andet. Jeg synes egentlig det er fint at anerkende, at hun rækker hånden frem på sin egen måde.

Som Sunshine skriver, skete der et markant skift i søsterens væremåde overfor TS, da TS blev kæreste med en mand fra søsterens vennekreds, til trods for at der, så vidt jeg husker, ikke var nogen problemer i det for søsteren, da parret så småt begyndte at ses.
Det er derfor, jeg kommer til at tænke på misundelse og jalousi, og vil mene, at TS har al mulig grund til at kunne forvente at blive behandlet ordentlig, da søsteren faktisk godt kan finde ud af det.

Jeg er godt klar over, at vi alle kan have perioder med underskud og urimelig opførsel, men det er i mine øjne ikke en undskyldning for at behandle andre, som det passer os. Den, det går ud over, har både lov til at blive såret og sige fra og behøver ikke anerkende noget, der gør dem ondt, og omvendt må forandringen i i dette tilfælde søsterens væremåde starte hos hende selv.
4
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Livets forhold"