Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Har du købt noget, du allerede ejede, fordi du ikke kunne finde tingen?

Ja
52
75%
Nej
8
12%
Husker ikke
8
12%
På tværs
1
1%

Afgivne stemmer: 69
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Re: Insp.: Har du nogensinde købt en ting, du allerede ejede?

Indlægaf Whoosh » 23. feb 2016, 14:33

Stars skrev:

Heldigvis behøver man jo ikke bruge det hele til bagning - genstridige tekrus er klart det, der bliver brugt mest bagepulver på herhjemme.

Jeg tog der som en hentydninger fra universet, og rensede alle smykker og sølvtøj. :-D (husmorkaffepause - >) :kaffe:
2
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11794

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. feb 2016, 15:17

Mit pas forsvandt da det var nok 3 mdr gammelt. Jeg skulle bruge det, så jeg måtte få lavet et nyt, og fandt selvfølgelig det gamle igen lige bagefter.
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1718

Indlægaf Guilded_Lily » 23. feb 2016, 17:20

Ork, masser af gange! Ting har det med at forsvinde her i huset, og ind imellem dukker det op, andre gange ikke.
0
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 805

Indlægaf klumphen » 23. feb 2016, 17:36

Det er mest sådan noget med at jeg får købt en pakke tandpasta, hvorefter jeg finder ud af at jeg allerede havde købt en pakke.
Det er meget sjældent at nogle af mine ting bliver væk for mig. Drømmer lidt om at være noget mere distræt... det må frigøre noget energi på en eller anden måde tænker jeg. Hvis man altså ser bort fra den tid og energi man skal bruge på at lede efter sine ting når de bliver væk.

EDIT:
Det er selvfølgelig nemmere at holde styr på sine ting når man bor alene.
Senest rettet af klumphen 23. feb 2016, 18:07, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4456

Indlægaf Rosa Espinosa » 23. feb 2016, 17:40

DD_81 skrev:Hehe noget tyder på at debattørerne tegner et noget andet billede end virkeligheden! måske er vi for distræte fordi vi fiser rundt her i cyberspace :D

Jeg har mange ting købt fordi vi ikke kunne finde "originalen" eller det bare er rart at have mange af, da tingene i vores hjem har det med ikke sådan lige at komme på plads med det samme. :fløjt:
- negleklippere
- pincetter (købte en 8-10 stykker, da en netto butik havde nogle rigtig gode nogle de satte ned i pris for at komme af med dem :D )
- grensakse (kan aldrig finde lortet når jeg skal bruge dem, så da jeg så et godt tilbud i efteråret købte jeg 4 stk :lol: )
- taperuller og dispensere, - har børn der tilsyneladende spiser tape, og gemmer det nogle vildt sære sted
- er ejer af 5-6 stk køkkensakse, indimellem er de alle at finde i køkkenskuffen, somregel en 3-4 stykker, indimellem kun en enkelt ;)

og ja jeg har også købt ting jeg havde glemt jeg havde.
Der er bl.a. kommet nogle bøger med hjem, som allerede var på bogreolen.

Hvad er det med grensakse? Har det samme problem, ved ikke hvorfor de bliver væk hele tiden, har godt nok også købt mange i årenes løb.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 23. feb 2016, 17:42

klumphen skrev:Det er mest sådan noget med at jeg får købt en pakke tandpasta, hvorefter jeg finder ud af at jeg allerede havde købt en pakke.
Det er meget sjældent at nogle af mine ting bliver væk for mig. Drømmer lidt om at være noget mere distræt... det må frigøre noget energi på en eller anden måde tænker jeg. Hvis man altså ser bort fra den tid og energi man skal bruge på at lede efter sine ting når de bliver væk.

med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 805

Indlægaf klumphen » 23. feb 2016, 17:49

DD_81 skrev:med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:
Alternativt tænker, "Nå den dukker nok op igen" - og det gør det, lige pludselig.

Det stimulerer i hvert fald økonomien hvis man bare køber nyt hver gang :lol2:
Men det må være lidt belastende fx at skulle vente på at ens kartoffelskræller dukker op igen - især hvis man har lyst til skrællede kartofler :-D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1718

Indlægaf Guilded_Lily » 23. feb 2016, 18:14

Rosa Espinosa skrev:
DD_81 skrev:- grensakse (kan aldrig finde lortet når jeg skal bruge dem, så da jeg så et godt tilbud i efteråret købte jeg 4 stk :lol: )

Hvad er det med grensakse? Har det samme problem, ved ikke hvorfor de bliver væk hele tiden, har godt nok også købt mange i årenes løb.

Og rosensakse! Nu har jeg haft hus og have i 10 år, og jeg tror, jeg har købt 7-8 rosensakse i løbet af den tid. Hvem fanden hugger dem? :forvirret:
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 23. feb 2016, 19:10

klumphen skrev:
DD_81 skrev:med mindre man bare vælger at købe nyt :lol: :fløjt:

Det stimulerer i hvert fald økonomien hvis man bare køber nyt hver gang :lol2:
Men det må være lidt belastende fx at skulle vente på at ens kartoffelskræller dukker op igen - især hvis man har lyst til skrællede kartofler :-D

Har lyst til at skrælle kartofler :forvirret: :ad!: :forvirret2: :nerve: :panik: :gisp:
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 427
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6091

Indlægaf LadyFox » 23. feb 2016, 19:15

vibbsen skrev:Ja-da....F.eks.kan jeg ikke gå i IKEA uden at tænke "Jeg har vist ikke flere lynlås poser", "Jeg har ikke flere stearinlys" , "Vi mangler batterier"....Og så hælder jeg ned i min vogn...For at finde ud af, at jeg tænkte nøjagtig sådan da jeg var i IKEA 14 dage tidligere....Vi mangler aldrig lynlåsposer, stearinglys eller batterier i vores husholdning...

Jeg har sågar oplevet at den kasse stearinlys jeg købte sidste gang jeg var i IKEA, stadig lå i bilen da jeg kom ud med en ny kasse...Det var sgu lidt pinligt...

Vi går heller aldrig ned på hverken vaniljesukker, bagepulver eller natron i vores hjem...

Bagepulver kommer jeg heller aldrig til at mangle,hver gang jeg løber tør for vaniljesukker, køber jeg en bagepulver istedet for vaniljepulver :træt3:
1
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Tutter27
Kort karma: 7
Likede indlæg: 86

Indlægaf Tutter27 » 23. feb 2016, 19:22

Til jul ønskede jeg mig en bog og fik den, da jeg så begyndte og læse den, kunne jeg kende handlingen.
Jeg havde så åbenbart også ønsket mig den forrig jul og fået den, OG læst den. :LOL:
Heldigvis var den god, og kunne godt klare en tur til.
0
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 61
Likede indlæg: 628

Indlægaf Sevii » 23. feb 2016, 19:23

Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4456

Indlægaf Rosa Espinosa » 23. feb 2016, 20:05

Guilded_Lily skrev:
Rosa Espinosa skrev:
DD_81 skrev:- grensakse (kan aldrig finde lortet når jeg skal bruge dem, så da jeg så et godt tilbud i efteråret købte jeg 4 stk :lol: )

Og rosensakse! Nu har jeg haft hus og have i 10 år, og jeg tror, jeg har købt 7-8 rosensakse i løbet af den tid. Hvem fanden hugger dem? :forvirret:

Hvorfor er der ingen som adresserer dette stigende (vi er trods alt tre personer indtil videre) problem i samfundet? Nogen må gøre noget.
2
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4286

Indlægaf Flora » 23. feb 2016, 20:13

Sevii skrev:Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:

Det er det heller ikke. Kuglepenne er lavet af et særligt materiale som går i opløsning efter et stykke tid, hvilket gør at kuglepennen forsvinder sporløst. Eller...det gør de i hvert fald hjemme hos mig, så jeg antager det er det der er forklaringen :genert:
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 23. feb 2016, 20:24

Flora skrev:
Sevii skrev:Altså, jeg køber hele tiden kuglepenne. Men det er fordi de forsvinder, og jeg er ret sikker på, at det er ikke min skyld. :genert:

Det er det heller ikke. Kuglepenne er lavet af et særligt materiale som går i opløsning efter et stykke tid, hvilket gør at kuglepennen forsvinder sporløst. Eller...det gør de i hvert fald hjemme hos mig, så jeg antager det er det der er forklaringen :genert:

Det er min kollega. Han har bunkevis af penne, men hævder at han ikke hapser dem fra os andre. Hvordan adskillige af mine pink penne er havnet i hans holder er uvist...
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'

Tilbage til "Generelt"