ER mødre virkelig så lede...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Sophies-mor » 22. feb 2016, 20:20

Hvis der er bare et gran af sandhed i denne artikel, så er moderen godt nok for langt ude.

Og Amt/ kommune/ off. instanser alt for godtroende.

Hvad mener I?

Jeg tør næsten ikke åbne munden lige nu, for hvis det er sandt, så er der en kvinde, der virkelig burde skamme sig. Og jeg synes, at han skriver dette enormt sobert og ærligt.
og helt ærligt, hvad er det for et svar at få fra Amtet??

http://ekstrabladet.dk/nationen/en-far- ... en/5963491
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Marott » 22. feb 2016, 20:29

Det lyder meget plausibelt og rigtigt det forløb faren beskriver i artiklen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9652

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 20:29

Dét der... jeg ved ikke hvad jeg skal sige.
Jeg er så bange for, hvad statsforvaltningen afgør i sagen om mine nevøer.
Så bange at jeg ikke helt kan forklare det.

Jeg forstår simpelthen ikke det system.
Og allermindst forstår jeg, at de mennesker vil være sig selv bekendt.
Jeg væmmes. Virkelig.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3924

Indlægaf Angelina » 22. feb 2016, 20:32

Ingen af os aner hvad der er foregået, vi har kun sagen fra en side - som min mormor altid sagde, enhver sag har tre sider - din, min og den rigtige.

Hvis hans udsagn er sandt, så er kvinden en led møgsæk og samtlige professionelle ind over sagen er nogle inkompetente idioter, som burde fyres (alt fra pædagogerne i børnehaven, til de børnesagkyndige)
11
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:32

Jeg kender desværre til 2 fædre, som har truffet samme beslutning. For at deres børn kan slippe ud af den uendelige vridemaskine - og den ene ville miste sit job, hvis det kom til den incest klage moderen har truet med. Det er beskæmmende og gør mig arrig. Jeg er selv vokset op hos min far - og mener fædre bliver unfair behandlet i adskillige sager.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9652

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2016, 20:33

Angie : Din mormor var meget klog tror jeg.
Sandheden findes et sted imellem.
Til hvilken side den ligger tættest er svær at afgøre.
Vi har bare hørt om disse sager så forfærdelig mange gange efterhånden :(
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Marott

Indlægaf Marott » 22. feb 2016, 20:34

Det er måske ikke så skråsikkert, at faderen er helt uskyldig i alle henseender, men man skal godt nok være hård i filten som samværsforælder for at stå det igennem, hvis bopælsforælderen har tænkt sig at gøre brug af den magt man reelt har alene bedst have bopælen.
0
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:35

Og jeg har desværre overhørt en mor anbefale en anden mor sider, hvor der er gode fif til klager og måder man kan bruge mod den tidligere partnere 'så han til sidst får nok og lader en få forældremyndigheden'.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10261

Indlægaf icelady » 22. feb 2016, 20:38

Det er desværre ikke første gang, der kommer horrible historier frem.

Der findes sider, udelukkende hvor enlige mødre (formoder jeg) kan sidde og udveksle ting de skal gøre for at sikre at faderen ikke får lov at se barnet/forhaler sagerne.

Edit; Så for at svare på dit spørgsmål; jo der findes desværre så onde, egoistiske mødre.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Marott

Indlægaf Marott » 22. feb 2016, 20:39

Mani skrev:Og jeg har desværre overhørt en mor anbefale en anden mor sider, hvor der er gode fif til klager og måder man kan bruge mod den tidligere partnere 'så han til sidst får nok og lader en få forældremyndigheden'.

Lidt ironisk gælder anklagerne ikke den anden vej. Hvis en far fyrer de ting af, som nogle mødre gør i SF, så har det ikke samme virkning i forhold til inddragelse af fx samvær.
2
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4236

Indlægaf Flora » 22. feb 2016, 20:42

Jeg kender en far der fik frataget samværsretten til sit barn fordi moderen kastede den ene (usande) anklage efter den anden efter ham. Statsforvaltningen mente det var bedst for barnet at der ikke var kontakt så der kom ro på. Så dybest set fik moderen sparket faderen ud bare ved at skabe sig tilstrækkeligt meget. Efter min mening burde hun have frataget forældremyndigheden eftersom det var hende der skabte al den uro.

Det er kvalmende ulækkert hvad der foregår i statsforvaltningen i denne type sager.

Så ja, nogle mødre er så lede og statsforvaltningen giver dem desværre lov.
4
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Mani

Indlægaf Mani » 22. feb 2016, 20:42

Marott skrev:
Mani skrev:Og jeg har desværre overhørt en mor anbefale en anden mor sider, hvor der er gode fif til klager og måder man kan bruge mod den tidligere partnere 'så han til sidst får nok og lader en få forældremyndigheden'.

Lidt ironisk gælder anklagerne ikke den anden vej. Hvis en far fyrer de ting af, som nogle mødre gør i SF, så har det ikke samme virkning i forhold til inddragelse af fx samvær.

Jeg ved sgu ikke hvad man skal gøre. For hvis der nu er noget i klagerne så skal der jo gøres noget - hvad enten det er mor eller far. Men det er også noget lort når det misbruges!

Øv! Hvorfor helved tænker man ikke på barnet :(
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. feb 2016, 20:44

Jeg har også altid lært at enhver sag har 3 sider og det har denne også.

Det sagt, nej mødre er ikke så lede. Nogle mødre er, men ikke mødre. Fædre er heller ikke så lede. Nogle fædre er.

Men det de nogle mødre og nogle fædre glemmer, det er sgu at børnene kommer i klemme.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 22. feb 2016, 20:45

Marott skrev:

Det kan jeg love dig for det sagtens kan.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 22. feb 2016, 20:45

Ingen udenforstående kan ud fra den artikel konkludere, hvad der er sket.

Faderen har formentlig ret i en del af de ting han siger, ligesom moderen formentlig også har det.

Dét man kan anfægte er myndighedernes gøren og laden - statsforvaltning, børnehave, kommune m.m. De har pligt til at være objektive, og umiddelbart lader det ikke til, at den opgave løses tilfredsstillende.
2

Tilbage til "Livets forhold"