ER mødre virkelig så lede...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf MOGA » 22. feb 2016, 20:47

I øvrigt vil jeg tilføje, at jeg som mor selv har været udsat for diverse alvorlige beskyldninger fra mine børns far rettet mod myndigheder, så man er altså naiv hvis man tror, at det altid er mødrene, som forsøger at gå den vej.
7
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 22. feb 2016, 23:03

MOGA skrev:I øvrigt vil jeg tilføje, at jeg som mor selv har været udsat for diverse alvorlige beskyldninger fra mine børns far rettet mod myndigheder, så man er altså naiv hvis man tror, at det altid er mødrene, som forsøger at gå den vej.

Det er ikke kun (enkelte) mødre der kører den stil, slet ikke...
Der findes mange forskruede forældre, der i deres følelsers vold, handler selvisk og rigtig rigtig grimt, og børnene er de største ofre heri.
Men jeg tror, desværre, at kvinderne oftest er de der står bag denne form for terroer, når det handler om børn. Og ja sgu, jeg mener terror.
For det er fanme terrorisme at udsætte sin eks-partner, hvad man end måtte synes om denne, for alle disse anklager, gentagende gange at obstruere samvær, igen og igen og igen at hænge eksen ud for div. ting ifht. barn og forpligtigelser, endda at politianmelde ekspartner eller andre i dennes familie.
Og barnet, man tager til gidsel, hvorfor kan man ikke unde sit barn at have 2 forældre, hvad der så end var årsag til bruddet, hvorfor skal ens egne personlige følelser ødelægge et barns relationer til forældre, halvsøskende, bedsteforældre.

Og jeg forstår også godt at man når dertil hvor man er slidt op, og man ikke har lyst til at kæmpe mere, fordi de har for store personlige konsekvenser for både samværsforældren og barnet.

Men de her historier er jo desværre ikke ukendte, og jeg tror på at de trods den ensidige fremstilling i høj grad illustrerer sandheden.
Vores system er desværre fortsat så sexistisk at en mor oftest og i langt højere grad tænkes som den relevante primærforældre.
5
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9703

Indlægaf kidkomb » 23. feb 2016, 03:07

Jeg kan overhovedet ikke sove....
Jeg synes virkelig at det er mærkeligt at det her foregår igen og igen og igen uden der bliver gjort noget alvorligt ved det?
Hvordan kan det foregå i Danmark?
Jeg er rystet. Og det var jeg også før det kom tæt på mig selv.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 307
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2548

Indlægaf Rikke » 23. feb 2016, 04:33

Jeg har set lede mødre. Jeg har lige nu en led far i omgangskredsen. De findes i alle former og farver, men det der er mest rystende, er sgu når "systemet" helt ukritisk tager parti for den manipulerende forælder.
12
:whip:
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 23. feb 2016, 05:37

Tag nu sådan en lystløgner som Tulle Krøyer fra DR1. Hende den lesbiske fra Mariager som blev chikaneret, men hvis liv er afsløret som en kæmpe gigantisk løgn. Slip sådan en trunte løs i ststsforvaltningen, og der vil ikke være den løgn i verden hun ikke vil kunne fortælle om sin partner, når det handler om opmærksomhed og at få ret.

Den sigtede fra Mariager har jo ikke engang kunnet få tiltalefrafald, selvom damen indrømmer for åben skærm at hun lyver så vandet driver.
6
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2275

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 07:01

Jeg har oplevet det ved både mødre og fædre, så at det udpræget er kvinder som gør dette her, er jeg ikke enig i overhovdet.

I øvrigt finder jeg kønnet ligegyldigt i denne sammenhæng. Folk er svin.

Jeg synes i øvrigt, det er svært at se, hvordan mange af tingene kan gøres anderledes. Med dette mener jeg, at når eks bopæl skal afgøres, kigger man på dokumenteret tilknytning. Og det er stadig sådan i mange familier, at moderen tager det meste barsel, barn-syg m.v. Uanset om det er en aftale forældrene har om fordeling af ansvarsområder, betyder det jo at barnet på papiret har større tilknytning til moderen. Og når barnet er for lille til at høres, er det hvad statsforvaltningen har at gå ud fra.

Så det starter allerede inden der er tale om skilsmisse og samværsdeling.
3
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 07:14

Foreningen Far menes at være ophavsmænd til en guide til fædre, hvori der beskrives hvordan man bedst kan chikanere moderen.
Den florerer glad på nettet, mens foreningen selvf. nægter al indblanding, til trods for at tidligere medlemmer har fortalt, at andre medlemmer har stukket dem guiden i hånden.

Tror virkelig ikke, den ene side har noget at lade den anden høre for.
2
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 23. feb 2016, 07:49

Zombie skrev:Foreningen Far menes at være ophavsmænd til en guide til fædre, hvori der beskrives hvordan man bedst kan chikanere moderen.
Den florerer glad på nettet, mens foreningen selvf. nægter al indblanding, til trods for at tidligere medlemmer har fortalt, at andre medlemmer har stukket dem guiden i hånden.

at andre medlemmer har stukket nogen noget i hånden betyder jo absolut heller ikke at det er foreningens politik eller hensigt at arbejde ud fra det materiale.

Det er ret dårlig kildekritik og meget tæt på hear-say det der. Ikke noget man bruger som argument for noget i en seriøs diskussion om et seriøst emne.

og hvem er det der mener det? ekstrabladet, BT, de kvinder der pludselig fik en mand der havde lidt mere information som opponent i statsforvaltningen? Så ville alle da nok hyle SNYD, hvis de var vant til at kunne tromle som de ville.
7
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 23. feb 2016, 08:09

Skumfidusen skrev:85% af alle skilsmissebørn, bor hos deres mor og det giver en masse magt (og en masse penge) til mødrene.

Der kanaliseres en masse penge ja, - men også en masse udgifter til den forældre, hvor børnene primært bor - lige gyldigt, om det er mor'en eller far'en.

Min eksmand, som jeg ellers har et godt forhold til, mente også på et tidspunkt, at jeg "tjente" penge på at have børnene, fordi jeg fik "så mange" tilskud fra det offentlige. Det skal sige, at han end ikke betalte børnepenge på det tidspunkt, fordi han var uden job.

Min kæreste foreslog, at min eks-mand og jeg lavede en fælles konto med dankort, hvor alle indtægter og udgifter gik ind og ud.

Det forslag blev min eks-mand rigtig glad for. Efter en måned var vi nødt til at spæde ekstra penge til, fordi kontoen ellers ville gå i minus. Men øvelsen gjorde, at han godt kunne se, at det ikke hang sammen rent økonomisk.

Vi har stadig vores fælles konto, men jeg betaler mange af udgifterne med min løn, ellers kan det bare ikke hænge sammen. Og jeg hører aldrig noget mere fra eks-manden om, at jeg "tjener" penge på børnene.
5
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 08:44

Skumfidusen skrev:
Zombie skrev:Foreningen Far menes at være ophavsmænd til en guide til fædre, hvori der beskrives hvordan man bedst kan chikanere moderen.

Hvis det har noget på sig, er det fuldstændig vanvittigt!

Det er SÅ fristende i en skilsmisse at chikanere modparten. Der er så mange følelser involveret i forvejen og når ens børn oven i købet er en del af det, så kræver det virkelig noget rygrad at stå imod. Sådan en vejledning er skrækkelig, hvis den findes. Det vil gøre alt værre for børnene og i det lange løb næppe heller bedre for den chikanerende forældre.

En af dem som nu sidder i bestyrelsen, gav den til min kammerat som henvendte sig pga problemer med statsforvaltningen. Dengang var vedkommende kun menig medlem, så det er måske lige groft nok af mig at call'er hele foreningen på det, men ja...

Ideen bag guiden er, at fremstille mor som psykisk ustabil, svag og hysterisk, mens far driver gæk med hende i kulissen og over for myndighederne har facade af samarbejdsvilje, bekymring for moderen samt børnenes bedste interesse for øje.

Det betyder så, at hvis moren gør indsigelser eller brokker sig, så er det blot brænde på farens bål og hun kan hverken gø eller gispe, fordi det tilskrives hendes "ustabile sind".

Udover at det er forkert og dybt kritisabelt dels at gøre dette, dels at dele det som et godt råd - så ser jeg det også som resultatet af fædrenes desperation gennem mange år.
Jeg synes ikke, det kan undskyldes, men det bør ses i sin kontekst. Endnu et tegn på, at systemet ikke fungerer tilfredsstillende som det er nu.
1
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 23. feb 2016, 08:49

Buller skrev:

at andre medlemmer har stukket nogen noget i hånden betyder jo absolut heller ikke at det er foreningens politik eller hensigt at arbejde ud fra det materiale.

Det er ret dårlig kildekritik og meget tæt på hear-say det der. Ikke noget man bruger som argument for noget i en seriøs diskussion om et seriøst emne.

og hvem er det der mener det? ekstrabladet, BT, de kvinder der pludselig fik en mand der havde lidt mere information som opponent i statsforvaltningen? Så ville alle da nok hyle SNYD, hvis de var vant til at kunne tromle som de ville.

Hvis du trækker vejret helt ned i maven og slapper af, kan du bagefter læse mit svar til Skum. :)
3
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 23. feb 2016, 09:34

Rikke skrev:Jeg har set lede mødre. Jeg har lige nu en led far i omgangskredsen. De findes i alle former og farver, men det der er mest rystende, er sgu når "systemet" helt ukritisk tager parti for den manipulerende forælder.

Og det endda på trods af udtalelser fra barnets andre, og professionelle, berøringsflader dementerer det den manipulerende forældre beskylder den anden for.
Det er eddermanme ulækkert.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 23. feb 2016, 09:35

Skumfidusen skrev:
Q-beben skrev:
Skumfidusen skrev:85% af alle skilsmissebørn, bor hos deres mor og det giver en masse magt (og en masse penge) til mødrene.

Der kanaliseres en masse penge ja, - men også en masse udgifter til den forældre, hvor børnene primært bor - lige gyldigt, om det er mor'en eller far'en.

Min eksmand, som jeg ellers har et godt forhold til, mente også på et tidspunkt, at jeg "tjente" penge på at have børnene, fordi jeg fik "så mange" tilskud fra det offentlige. Det skal sige, at han end ikke betalte børnepenge på det tidspunkt, fordi han var uden job.

Min kæreste foreslog, at min eks-mand og jeg lavede en fælles konto med dankort, hvor alle indtægter og udgifter gik ind og ud.

Det forslag blev min eks-mand rigtig glad for. Efter en måned var vi nødt til at spæde ekstra penge til, fordi kontoen ellers ville gå i minus. Men øvelsen gjorde, at han godt kunne se, at det ikke hang sammen rent økonomisk.

Vi har stadig vores fælles konto, men jeg betaler mange af udgifterne med min løn, ellers kan det bare ikke hænge sammen. Og jeg hører aldrig noget mere fra eks-manden om, at jeg "tjener" penge på børnene.

Mine børn har altid boet hos mig, så jeg kender godt økonomien. Jeg får børnefamilieydelsen og afholder rigtig mange udgifter. SFO, overtøj, medicin, forsikring, fodtøj, skolemælk osv. Og det går nok i et lille minus. Hvis jeg kradsede børnepenge ind fra moren, ville jeg få overskud på det. Jeg har en bekendt, der får 5.000 om måneden fra faren. Den økonomiske fordel er klart til bopælsforældreren; især hvis man har en 9/5-ordning, hvor bopælsforældre kan få børnefamilieydelsen, børnepenge og boligsikring og samværsforældre ikke kan få noget som helst. For en skilsmissefamilie med middel indkomst vil forskellen på at have børnene og ikke have dem, ret nemt beløbe sig til 10.000 om måneden. Jeg er overbevist om at det spiller ind i mange af de slagsmål der er om børnene; ud over at undvære børnene, bliver man ramt rigtig hårdt økonomisk hvis man slipper bopælen.

Men ikke to situationer er ens.

Jeg får mindstebidraget for mine børn, og derudover børnetilskud som enlig.
Men hvis man stiller regnestykket op, så tjener jeg altså ikke på det, tværtimod. Og det er helt fint, for jeg betaler gerne for mine børn. Men jeg bliver lidt stram i betrækket over jævnligt at få skudt i skoene, at jeg er en forgyldt enlig mor. Min eksmand betaler mindstebidraget, som han trækker fra i skat. Netto svarer det vel til, at han betaler ca 1800 kr. for to børn. Og det er hans udgift. Slut færdig. Ingen udgifter til mad, oplevelser, gaver, børneværelser eller andet. Det er logik for burhøns, at jeg bruger mere end det, også når man medregner børnetilskud.
5
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3946

Indlægaf Angelina » 23. feb 2016, 10:01

Skumfidusen skrev:Jeg kender ikke din konkrete situation, men for mange enlige forsørgere er der tilskud til institution, så den næsten intet koster. Ofte op mod 3.000 om måneden i boligsikring. Børnefamilieydelse på cirka 1.000 om måneden pr barn. Det giver alt i alt for rigtig mange en del mere i tilskud end det reelt koster at have børnene.

En samværsforældre, som har børnene 5/9 skal altså betale 1200 pr barn pr måned til moren, men får ingen ekstra boligsikring, selv om børnene jo også har brug for et værelse der. Samværsforældreren kan være heldig at bopælsforældre betaler overtøj osv, men det er ikke et krav.

Jeg ved godt at ikke alle sager er ens, men oftest vil det være økonomisk langt bedre at have bopælen end ikke have den. I særdeleshed hvis man har friplads, for institutioner er en af de helt store udgifter. Så selv om din situation ikke er sådan, så ændrer det ikke ved at samværsforældre tit ender som økonomiske tabere i stor stil.

Men altså, tilskud til børnepasning er jo ikke penge du får i hånden, men en udgift du slipper for, så det er jo ikke som om du står med 3000 kr i hånden, som du så kan bruge på pjat og pjank, men en udgift mindre - som i øvrigt kun er indtægtsbestemt, og ikke bestemt af om du er enlig eller ej. Jeg har fået friplads til begge mine, og alternativet havde så været at de ikke giv i institution, da jeg ikke ville have haft penge til at sende dem afsted hvis jeg skulle have betalt for dem. Så det var en udgift jeg ikke fik - og ikke penge jeg fik. Ligesom min boligsikring gjorde at jeg kunne blive i boligen, for havde jeg skulle betale fuld pris, havde jeg ikke kunne betale for den, så alternativet var at vi skulle ned og bo alle tre i en 1'er, og det havde nok stadig været knebent, så igen, ikke penge jeg fik, men en mindre udgift.

Så de PENGE man reelt får er: Børnebidrag (1.307 kr pr barn), børnepenge (928-1490 kr pr barn, afhængigt af alder), ekstraordinært børnetilskud: 914 kr pr måned (uanset antallet af børn). Så best cast scenario (1 barn, under 2 år): 3711 kr pr måned.

Ved tre børn (lad os bare sige 3, 5, 7 år): 2707 kr pr måned pr barn.

Hvis man tror man bliver velhavende af tilskud i den størrelsesorden, så har man vist ikke rigtigt nogen ide om hvad det reelt koster at have et barn. (Det er fine og rimelige tilskud, det er slet ikke det, men man bliver jo altså i rig i af det) - jeg mener dog også at samværsforældre bør kunne få boligtilskud på samme fod som bopælsforældre, da denne jo også har brug for en større bolig - og hvorfor vi har denne skævridning i loven, forstår jeg ikke rigtigt (selvfølgelig såfremt vedkommende altså reelt har samvær med sine børn)
7
~indsæt smart signatur her~
Buller
Kort karma: 29
Likede indlæg: 643

Indlægaf Buller » 23. feb 2016, 10:02

Zombie skrev:
Buller skrev:

Hvis du trækker vejret helt ned i maven og slapper af, kan du bagefter læse mit svar til Skum. :)

Det ændrer ikke på at dit første udsagn var lige så sagligt som at påstå at Kræftens Bekæmpelse er for cigaretter fordi en der er medlem engang har tilbudt dig en cigaret.

Og så er det egentlig ligegyldigt om han er direktør eller ej, foreningens politik er ikke det samme som medlemmernes opførsel. Der skal skelnes ret skarpt der.
0

Tilbage til "Livets forhold"