ER mødre virkelig så lede...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Re: ER mødre virkelig så lede...?

Indlægaf Modesty Blame » 24. feb 2016, 06:03

Da jeg var barn, og vi tog på vores ene weekend hver måned hos vores far (fordi det var hvad han/hans kone gad), sov vi på sofaen. Det var heldigvis en ret stor hjørnesofa. Det var faktisk helt normalt dengang i 80erne.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 24. feb 2016, 07:37

HerErJeg skrev:Hvis der er 5 løgnagtige mødre hver gang der er 1 løgnagtig mand, så vil man konkludere at begge parter er lige gode om det. Altså har den ene part ikke noget at lade den anden høre, og derfor gør forvaltningen et fantastisk stykke arbejde.
Intet kunne være mere forkert, om tallet er 5:1 ved jeg ikke, men mon ikke mødrene er i klart overtal når det handler om at finde på?

At fædre uddeler pjecer til hinanden, hvorfor skulle de ikke? Det er et våben i en krig, alternativt er at ligge sig fladt ned og tabe. I øvrigt er det kun gisninger omkring hvad der står, hvem siger det er en vejledning i at lyve og lave strafbare forhold?

Jo, mon ikke de er? Du har jo lavet en statistik med tal og alt muligt, så du må have en pointe.

Eller også har Skum fat i en pointe. Jeg har nogle års erfaring som samværsforælder, og jeg vil godt nok kæmpe for ikke at komme derhen igen. Alt magt til bopælsforælderen, det er helt sikkert.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2568

Indlægaf LaScrooge » 24. feb 2016, 09:37

Selvfølgelig findes der mødre der er sådan. Alt hvad det er muligt at forestille sig af nederen adfærd findes der eksempler på blandt mennesker. Det nytter ikke at blive overrasket over det. Men længere er den heller ikke. Der er hverken grund til eller belæg for at generalisere og selve bekymringen gør alting værre. Som mennesker er vi nødt til at opføre os på måder så andre kan have tillid til os og vi er nødt til at have tillid til hinanden, som udgangspunkt. De fleste mennesker opfører sig heldigvis også ordentligt og det er i mine øjne vigtigt at holde fast i og huske sig selv på, for ellers bliver verden et alt for farligt og utrygt sted at leve.

Og så tror jeg, at man som forælder altid skal huske sin egen relation til det eller de børn man har. Engagement er alfa og omega. Her ligger der et uudnyttet potentiale for mange fædre og jeg er overbevist om, at fx øremærket barsel ville hjælpe herpå. Ud over, at øremærket barsel giver et argument overfor en måske uvillig arbejdsgiver, giver det også et argument i eventuelle fremtidige samværssager, nemlig jævnfør tilknytningsspørgsmålet. Så den ret tror jeg virkelig det er vigtigt at kæmpe for som far.
2
Jammerdalen
Kort karma: 5
Likede indlæg: 34

Indlægaf Jammerdalen » 28. feb 2016, 10:44

Skumfidusen skrev:
Q-beben skrev:
Skumfidusen skrev:85% af alle skilsmissebørn, bor hos deres mor og det giver en masse magt (og en masse penge) til mødrene.

Der kanaliseres en masse penge ja, - men også en masse udgifter til den forældre, hvor børnene primært bor - lige gyldigt, om det er mor'en eller far'en.

Min eksmand, som jeg ellers har et godt forhold til, mente også på et tidspunkt, at jeg "tjente" penge på at have børnene, fordi jeg fik "så mange" tilskud fra det offentlige. Det skal sige, at han end ikke betalte børnepenge på det tidspunkt, fordi han var uden job.

Min kæreste foreslog, at min eks-mand og jeg lavede en fælles konto med dankort, hvor alle indtægter og udgifter gik ind og ud.

Det forslag blev min eks-mand rigtig glad for. Efter en måned var vi nødt til at spæde ekstra penge til, fordi kontoen ellers ville gå i minus. Men øvelsen gjorde, at han godt kunne se, at det ikke hang sammen rent økonomisk.

Vi har stadig vores fælles konto, men jeg betaler mange af udgifterne med min løn, ellers kan det bare ikke hænge sammen. Og jeg hører aldrig noget mere fra eks-manden om, at jeg "tjener" penge på børnene.

Mine børn har altid boet hos mig, så jeg kender godt økonomien. Jeg får børnefamilieydelsen og afholder rigtig mange udgifter. SFO, overtøj, medicin, forsikring, fodtøj, skolemælk osv. Og det går nok i et lille minus. Hvis jeg kradsede børnepenge ind fra moren, ville jeg få overskud på det. Jeg har en bekendt, der får 5.000 om måneden fra faren. Den økonomiske fordel er klart til bopælsforældreren; især hvis man har en 9/5-ordning, hvor bopælsforældre kan få børnefamilieydelsen, børnepenge og boligsikring og samværsforældre ikke kan få noget som helst. For en skilsmissefamilie med middel indkomst vil forskellen på at have børnene og ikke have dem, ret nemt beløbe sig til 10.000 om måneden. Jeg er overbevist om at det spiller ind i mange af de slagsmål der er om børnene; ud over at undvære børnene, bliver man ramt rigtig hårdt økonomisk hvis man slipper bopælen.

Jeg har også en 9/5 ordning, hvor børnene er hos mig de 9 dage. Jeg betaler også alt. Når bare institutionen er betalt, har jeg 333 kr. tilbage af kommunens børneydelse, der bl.a. går til sko, flyverdragter, fritidsinteresser, gaver, tøj til børnene hos både mig OG faderen, skoletasker osv. osv. osv. Hvordan kan det være en fordel for mig? Jeg modtager IKKE børnebidrag fra faderen.

Desuden har han været utrolig grov over for mig og udtrykt bekymring ift. statsforvaltningen, selvom jeg har masser af overskud og børnene stortrives hos mig.

Jeg er 100 % uenig i, at det er en kønsting at handle uhensigtsmæssigt i skilsmissesager.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 10:25

Og det var da slet ikke generaliserende ud over alle grænser Skum.

For det er bare sådan kvinder er, ikke? ;)
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Livets forhold"