Katte opdragelse

Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Katte opdragelse

Indlægaf Lone Elizabeth » 23. feb 2016, 13:19

Ja og her mener jeg ikke opdragelse af katte men af mennesker. Vi har haft katte siden 1990 og kan i bagklogskabens lys se, at det er lykkedes samtlige meget forskellige små og store personligheder at opdrage os til mere eller mindre at danse efter deres poter :whip: .

Har ikke tidligere tænkt så meget over det. Men Plet har gjort det meget tydeligt for os. Det tog dog noget tid inden det gik op for mig :gruble: .

Vi har kattelem i terrassedøren, og indtil nu har alle katte før eller senere fundet ud af teknikken. Plet gjorde også i løbet af ingen tid. Men Plet har nu fundet ud af en helt ny teknik, der involverer motion for andre parter. Han sætter sig foran lemmen (vel at mærke hvis der er nogen personer i stuen, ellers er det jo skønne spildte kræfter). Og så bruger han een forpote til at daske til lemmen så den klaprer op og i måske en 10-15 gange. Og hvis ingen reagerer tager han 10 sek pause og starter igen. Og vi er selvfølgelig selv skyld i det fordi det er nemmere at åbne terrassedøren end at høre på den klapren der kan foregå i flere minutter, når vi har forsøgt at ignorere ham. :tie:

Er de alene hjemme eller om natten stryger han lige ud af lemmen på 2 sekunder :devil2:

Har jeres katte også opdraget jer til at være husslaver :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
DenBlødeJyde
Kort karma: 77
Likede indlæg: 896

Re: Katte opdragelse

Indlægaf DenBlødeJyde » 23. feb 2016, 13:27

Jeps...

Kl. 5 skal der gerne serveres morgenmad. Men mor står officielt først op kl. 6-6.30. Men det er der råd for. Den ene sætter sig til, at stirre og kommer med et ynkeligt miav engang i mellem. Det virker ikke altid, og så kalder hun på forstærkning.
Så kommer hr. Maine Coon ellers løbende og med tilløb springer han op på maven af mor. Det vækker hende som regel. Hvis ikke lægger han sig på maven af mor, spinder højlydt og begynder at prikke med poten. Først uden kløer - mor må nemlig helst ikke blive sur. Men virker det ikke, så prøver vi med kløer.
Kl. 5.30 står mor alligevel op "fordi hun skal tisse". Men vi ved alle godt, at det er fordi kattene skal fodres...

Forkælede kræ........ :rulle: :P
2
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 23. feb 2016, 13:29

Mine forældre har meget sjældent levende lys mere, adventskransen fra 2014 står der stadig, og lysene er måske brændt 2-3 cm'er ned.

Den yngste af kattene, - havde den været menneske ville den formodentligt have fået sig en pæn bogstavsdiagnose, er nemlig meget nysgerrig og undersøgende. Og sådan noget som levende lys bliver antaget som værende legetøj, ikke smart når man er norsk skovkat med stor floffy pels.
Blomster, juledekorationer og andet med plantemateriale, anses også som værende gaver til ADHD katten, og den muntrer sig gladeligt med at stjæle blomster fra buketter, splitte tingene ad, og generelt gå og hive i, samt gnave i tingene.

Den anden kat de har, der er et par år ældre, den er tit på strejf et døgn eller 2. Når den så kommer når der fløjtes og kaldes, så sætter den sig gerne på modsatte side af huset, end der hvor menneskene er. De skulle jo nødig blive for forvendt de der mennesker!
Den ynder at indfinde sig på et skød til kæl og nus, og spinder gladeligt - men slår samtidig med halen. Og man ved bare at den fra det ene øjeblik til det andet, helt ud af det blå, får et total blackout, hvor den kradser, river og sprutter, og måske endda også beriger end med et pænt mærke af dens tandsæt. Man skulle jo så nødig tro at det var hyggeligt!

Indimellem så giver det mening at min mand ikke vil ha kat :lol: Men jeg gad nu godt!
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Rosa Espinosa » 23. feb 2016, 13:53

De er ikke dumme de katte :D

Vi har altid et lille bæger med kattemad stående i vindueskarmen ude i gangen, på den måde kan vi gå og fylde kattens madskål op i løbet af dagen. Når katten sidder på hendes kattebakke, så sidder hun direkte ved bægeret og kan faktisk også spise af den hvis du ville. Det gør hun dog ikke, hun spiser ikke sin mad hvis det ikke er i hendes madskål. Hun sidder bare og kigger på den for at sige "yes, der er maden. Du ser den og jeg ser den. Kom det i min madskål".
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2860

Indlægaf JoyNips » 23. feb 2016, 15:33

I min gamle lejlighed havde min ældste kat opdraget mig godt. Han hopper aldrig op på bordene, men når klokken blev 23 og madskålen var tom, hoppede han op på mit spisebord, som jeg kunne se fra sofaen. Så sad han der og ignorerede mig. Rejste jeg mig hoppede han fluks ned og sad forventningsfuld ved madskålen... Som jeg jo naturligvis fyldte, nu jeg alligevel var på benene. :rulle:
Den fest er heldigvis stoppet efter vi flyttede.
1
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 23. feb 2016, 16:40

Gizmo er familiens vagtkat.
Han opholder sig max 2 meter fra mig.
Nå min datter er her, så bliver vi skiftevis overvåget på den måde.
Ikke nødvendigvis i helt vågen tilstand, men radar-ørerne er i drift.
Om natten sover han i gangen ovenpå. Der sover han i en vindueskarm, hvor han kan se begge værelsesdøre.
Han står op når mit vækkeur ringer, og sidder klar ved soveværelses-døren.
Han sidder forventningsfuldt og tager imod, når jeg kommer hjem fra arbejde, for så bliver man jo lukket ud af et stuevindue.
Og der skal kvitterer med godbid, når han kommer hjem.

Ingen af kattene gider vådfoder, men mor Cruella, skal nok synge for mig, hvis der mangler tørfoder. (I midten af skålene)
Cruella kommer ud om morgenen, og kommer galoperende med en længere miav-fortælling, når jeg kommer hjem fra arbejde.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 24. feb 2016, 16:31

Skumfidusen skrev:Mine har været ret uduelige til at opdrage mig. Jeg åbner ikke døren til soveværelset for herskabets skyld, maden bliver serveret når det passer mig og kan de ikke finde ud af at åbne kattelemmen, må de blive på den side de befinder sig. Min kæreste synes jeg er såååååå ond (og intet kan trække de to kræ hurtigere ud i køkkenet ved madskålen end hendes stemme), men jeg gider bare ikke lære mine katte at bare de vræler længe nok, så får de hvad de vil have.

Du lyder som min mand :D Han er første slave. :lun: Han tror bare at han er som dig, og er den første til at undskylde deres unoder med en eller anden forklaring som helt klart aldrig var gået for 10-15 år siden. :fløjt:
0

Tilbage til "Kæledyr"