Kræsenhed

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Re: Kræsenhed

Indlægaf Fru Sunshine » 7. mar 2016, 12:17

FruDulle skrev:
Fru Sunshine skrev:
FruDulle skrev:
Fru Sunshine skrev:Vores nevø er kæreste med en vietnamesisk kvinde, der kommer fra små kår.
Min svigerinde og svoger besøgte hendes familie i sommer.
Min svigerinde, der normalt er høfligheden selv, var ved at sulte, for de lokale retter var meget specielle for en nordisk gane. Det bl.a. friturestegte småfugle, der bare var plukket, krydret og så smidt hele i olie.

Essensen her er, at hun efterfølgende har været så flov over sin reaktion, for de mennesker serverede jo det ypperste af delikatesser for dem, og hun ville/kunne ikke engang smage.

Det har også fået mig til at tænke, for jeg er jo den kræsne af os, men jeg tror, jeg ville have smagt. Det er træls nok med alt det, jeg ikke kan lide, men hvis man så heller ikke vil smage på det, der er underligt for en, så bliver det jo endnu mere bøvlet.

Jeg har jo boet i Vietnam og de fugle er simpelthen så klamme. Har oplevet dem til et par arrangementer. Der ligger hvad der ligner en tyk friteret gråspurv med hoved og næb og ben og så sidder de og gnasker på den som et vi andre spiser et kyllingelår. Det er ikke en super delikatesse, det er bare en ting som bliver spist ved festlige lejligheder.

Jeg er ikke kræsen, men der er er ting som jeg ikke ved om jeg kan lide, men jeg har heller ikke behov for at finde ud af det. I Vietnam er sorte katte en delikatesse, det betyder lykke. Der findes restauranter der hedder Black Cat hvor der står burde med en masse katte som er blevet sprøjtemalert sorte. Flot.

Jeg skal ikke have hverken kat, balutæg- vi har hus på Filipinerne så muligheden er der, hund eller lignende. Uanset hvordan det smager behøver jeg ikke finde ud af om jeg kan lide det. Og det det er rent principielt

Jeg har nu heller ikke planer om ligefrem at opsøge hverken de der fugle, sorte katte eller balutæg.
Men hvis jeg får det serveret, tror jeg nok, at jeg ville smage på det. Måske.

(og jeg har altså ikke noget problem med, at der er ting, man ikke har lyst til at smage på. Det var ikke ligefrem lysten, der drev mig, da jeg smagte surstrømning eller østers :badr:)

Jeg er både høflig og altspisende...men jeg siger dælme nej tak til de der sære ting. Mmmm...en dejlig sort sprøjtemalet kat. nam nam

:lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"