Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Re: Får vi valg?

Indlægaf eks-Maupassant » 23. feb 2016, 21:03

Wizzze skrev:
Moxy-lady skrev:
Wizzze skrev:Pape er deroppe hvor han ikke kan kravle ned, uden at sætte alt over styr. Løkke står svagt, og kan ikke tage et valg, så Eva Kjær er færdig, men Løkke regeringen fortsætter, og blå blok er ikke enige om noget som helst.

Det er virkelig morsomt at se denne regering stå i de samme problemer som den tidligere, med skodsager, rokader, uenigheder og løftebrud. Den ene har vist ikke noget at lade den anden høre for mere.

Det er pinligt, og udtryk for dårlig ledelse at Løkke ikke kan koordinere internt i blå blok. Synes klart det viser at han hænderne fulde med bare at holde Venstre/regeringen sammen internt.

Ja han har UNDERbukserne fulde! (Mwahahaha!)
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 23. feb 2016, 21:04

Bedøvende ligegyldigt om vi får valg. De andre er ikke et hak bedre.
De har jo politiske lig i lasten alle sammen og er pilrådne hele bundtet.
1
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6803

Indlægaf Wizzze » 23. feb 2016, 21:18

Elvispop skrev:Bedøvende ligegyldigt om vi får valg. De andre er ikke et hak bedre.

Får vi valg nu, så ender vi sgu med en Alternativet flertalsregering :lol:
Tænk at man skulle skrive det, selv i sjov, det viser hvor langt ude vi efterhånden er :tie:
7
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10298

Indlægaf icelady » 23. feb 2016, 21:18

Hvorfor deltager Pape ikke i det møde, LL indkaldte til? Han er gået tilbage til sit kontor og har deltaget maks 15 minutter i mødet. :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 23. feb 2016, 21:20

icelady skrev:Hvorfor deltager Pape ikke i det møde, LL indkaldte til? Han er gået tilbage til sit kontor og har deltaget maks 15 minutter i mødet. :gruble:

Gætter på han har afleveret sit input / ultimatum, og nu afventer de andre/Løkkes beslutning.
1
Brugeravatar
kokkenok
Kort karma: 8
Likede indlæg: 73

Indlægaf kokkenok » 23. feb 2016, 21:23

Rapfisk skrev:
kokkenok skrev:Jeg tror nu nok at EKH ryger i svinget. Men regeringen består, og landsbrugpakken får flertal .
Med så ringe arbejde og så lidt forberedelse, tror jeg simpelthen ikke på at dagens høringvar andet end aftalt(eller planlagt) spil. Da Jeg har svært ved at tro at EKH er så lidt inde i sit resortområde.

Hvordan aftalt?

De præcise hvordan og hvorledes kan jeg ikke svare på, jeg var ikke inviteret med til krisemødet.

Men mine tanker er noget i den dur her.

EKH er noget cand eller Ba polit, så jeg formoder hun har kunnet nok matematik og regning til at kunne gennemskue tallene embedsværket har præsenteret hende. Hun har ydermere tidligere været minister med landbrug som resort område. - Det virker usandsynligt at hun klarer den så dårligt, men det er først og fremmest en påstand.

Jeg har også venstre mistænkt for at bejle til landmændende - http://nyheder.tv2.dk/2015-05-04-venstr ... aekket-ben , det er også venstres traditionelle vælgersegment, og de har ikke sluppet dem helt.

Den foreslåede landbrugspakke, virker på mig som om, den vil gøre det lettere for landmænd at drive deres bedrifter -> mere opbakning til venstre og siden hvornår er LA, DF og K pludseligt begyndt at kære sig om landbrugdet i miljømæssigt forstand, Det er i bedste fald sekundært.

og da K slår sig lidt på at være redelige og hæderlige folk - hvilket også deres vælger segment, vil identificere sig med - falder det dem nemt at være dem der fatter mistillid til EKH - bemærk. Kun EKH og for.eks hele regeringen!

Så jeg gætter på spil for galleriet - det kan meget vel være at Søren Gade skal have en taburet igen - Det kan nærmest kun styrke venstre og EKH skal ofres.

Hvad er iøvrigt helt præcist for et krisemøde, hvor løkke skal afkode om der er flertal? K har ikke sagt noget om at de vil vælte regeringen.

EKH har iøvrigt fået en næse tidligere, for noget der virker til at være lidt i samme ordnen ift alvorlighed. - http://www.dr.dk/nyheder/politik/kaempe ... -i-braksag
Senest rettet af kokkenok 23. feb 2016, 21:33, rettet i alt 2 gange.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 21:25

Poul-Erik Skammelsen er on fire på TV2.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 23. feb 2016, 21:34

Mon Løkke kører aftenens møde som var det et hovedbestyrelsesmøde i Venstre i Odense. Pape får på papiret noget med hjem, men reelt bliver han som Kristian Jensen parkeret på sidelinien fremover.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3255

Indlægaf DD_81 » 23. feb 2016, 21:44

Wizzze skrev:
Elvispop skrev:Bedøvende ligegyldigt om vi får valg. De andre er ikke et hak bedre.

Får vi valg nu, så ender vi sgu med en Alternativet flertalsregering :lol:
Tænk at man skulle skrive det, selv i sjov, det viser hvor langt ude vi efterhånden er :tie:

tænk jeg synes efterhånden det kunne være tæt på attraktivt...
Nuvel tænker de væsentligt anderledes, men samtidig synes jeg ikke de efterlader indtrykket af storhedsvanvid, men faktisk eftertænksomhed og omtanke, samt de lytter til de der har en bundsolid og reel viden at vejlede og rådgive på baggrund af.

Det ville klæde mange politikere om de valgte den tilgang til deres hverv, og de lod mudderspandene blive hjemme.
7
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 21:44

Men øh, hvorfor tror I, at K gør det her?
På mig virker det, som om Søren Pape prøver at tage den chance, han (ikke?) har for at træde ud af usynligheden i blå blok og måske tiltrække nogle af de borgerlige vælgere, som på det seneste er søgt mod De Radikale.

Forstå mig ret, jeg har heller ikke tillid til EKH (og har aldrig nogensinde haft det), men jeg forstår ikke det her taktisk.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 21:48

Anders Krab-Johansen fra Børsen ligner en, der har fået et kosteskaft op bagi, og er tydeligvis rasende på Søren Pape.
Uh, det er (også) en fryd at se.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 23. feb 2016, 21:51

Her er måske forklaringen på, at Løkke har indkaldt til møde i aften. Jarlov har malet de konsertive op i et hjørne.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... er/5965151
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 23. feb 2016, 21:56

DetSorteCirkus skrev:Men øh, hvorfor tror I, at K gør det her?
På mig virker det, som om Søren Pape prøver at tage den chance, han (ikke?) har for at træde ud af usynligheden i blå blok og måske tiltrække nogle af de borgerlige vælgere, som på det seneste er søgt mod De Radikale.

Forstå mig ret, jeg har heller ikke tillid til EKH (og har aldrig nogensinde haft det), men jeg forstår ikke det her taktisk.

De er altså lidt økologiske engang imellem - Connie Hedegaard er konservativ f.eks.

Og så er det vel også det med at kippe med flaget osv.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2016, 22:05

eks-Maupassant skrev:De er altså lidt økologiske engang imellem - Connie Hedegaard er konservativ f.eks.

Ja, det er nogle af dem heldigvis stadig, og jeg synes bestemt, at Pape i dag ærer sit parti, men det kommer bag på mig, at han pludselig finder på den slags, når man tager i betragtning, at Hedegaard-fløjen ikke just har været toneangivende de sidste mange år.

Anders Krab-Johansen er fnysende sur på erhvervslivets vegne, og jeg tror virkelig, at det er kommet bag på mange, at miljøet tilsyneladende pludselig er blevet prioriteret over økonomien. Mit bud er som sagt, at Pape har vurderet, at det her er en oplagt chance for at distancere sig fra især LA, i og med K alligevel ikke kan hamle op på dem, når det gælder servicering af erhvervslivet.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 23. feb 2016, 22:18

DetSorteCirkus skrev:
eks-Maupassant skrev:De er altså lidt økologiske engang imellem - Connie Hedegaard er konservativ f.eks.

Ja, det er nogle af dem heldigvis stadig, og jeg synes bestemt, at Pape i dag ærer sit parti, men det kommer bag på mig, at han pludselig finder på den slags, når man tager i betragtning, at Hedegaard-fløjen ikke just har været toneangivende de sidste mange år.

Anders Krab-Johansen er fnysende sur på erhvervslivets vegne, og jeg tror virkelig, at det er kommet bag på mange, at miljøet tilsyneladende pludselig er blevet prioriteret over økonomien. Mit bud er som sagt, at Pape har vurderet, at det her er en oplagt chance for at distancere sig fra især LA, i og med K alligevel ikke kan hamle op på dem, når det gælder servicering af erhvervslivet.

Men det "sjove" er jo at det ikke er indholdet i pakken, der er problemet, de vil alle stemme for, også de konservative, også for de elementer som giver landmændene lov til at gødske lidt mere. Det er process/procedure og personlig kemi, som er årsagen til balladen. Jeg kan simpelthen ikke greje hvad Pape vil opnå. Er det bare en kold kalkule om at han kan score point på at fremstå som stærk?? :gruble: Det er godt nok et gamble, men nu er det spillet, så er de nødt til at stå fast, og ellers fremstå totalt latterlige. Jeg kan ikke se hvordan den her kan landes med andet end et hoved på et fad.
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"