Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Re: Får vi valg?

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 09:43

FruDulle skrev:Men det du fremfører der, det er jo helt druknet i totalt forvirring og ingen forstår efterhånden hvad der foregår og hvem der gør, siger og mener hvad. Jeg tror at det er ret 50/50 om folk mener at C har noget at have det i, eller om de bare er gået alt for langt i et forsøg på at markere sig

Men 50/50 for et parti af den størrelse er vel meget godt?

Jeg forstår dem godt - og jeg ville heller ikke have tillid til en, som ikke ville stå ved sin fejl. Jeg kan godt leve med nogle fejl, jeg kan også snildt leve med at folk begår fejl - heck det gør jeg sgu også selv :-D - men jeg kan ikke arbejde sammen med folk, som begår fejl og fører bag lyset og ikke vil stå ved det når de bliver afsløret. Så jeg er all in for C's linie.
3
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 25. feb 2016, 09:45

Altså jeg undre mig lidt over at de ikke får det løst ved, at Eva 'går selv' - så har Lars Løkke ikke smidt en af sine ministre og hun er væk. Eller hvorfor fanden hun ikke har sagt - det var sgu en fejl jeg beklager. Done deal.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 09:47

Mani skrev:
FruDulle skrev:Men det du fremfører der, det er jo helt druknet i totalt forvirring og ingen forstår efterhånden hvad der foregår og hvem der gør, siger og mener hvad. Jeg tror at det er ret 50/50 om folk mener at C har noget at have det i, eller om de bare er gået alt for langt i et forsøg på at markere sig

Men 50/50 for et parti af den størrelse er vel meget godt?

Jeg forstår dem godt - og jeg ville heller ikke have tillid til en, som ikke ville stå ved sin fejl. Jeg kan godt leve med nogle fejl, jeg kan også snildt leve med at folk begår fejl - heck det gør jeg sgu også selv :-D - men jeg kan ikke arbejde sammen med folk, som begår fejl og fører bag lyset og ikke vil stå ved det når de bliver afsløret. Så jeg er all in for C's linie.

da jeg skrev det tænkte jeg også st 50/50 var for meget :D
1
Whatever
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4509

Indlægaf Akehurst2 » 25. feb 2016, 09:49

Jeg synes, det er helt genialt af Løkke at få gennemført landbrugspakken uafhængigt af diskussionen om ministeren og regeringen.

Det er godt nok svært at vælte en minister, når man HAR stemt for den lovgivning, hun fremlægger, og så endda når der går nogle dage og hele gassen er gået af ballonen.

Men med det formelle mistillidsvotum er det selvfølgelig også svært for K at lade være...
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10167

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:19

Jeg tror faktisk, at K går linen ud nu. Ellers var der ingen grund til så klart at melde ud, at man vil støtte rød bloks mistillidsvotum. I stedet kunne K have sagt, at i og med den afstemning ligger en uge ud i fremtiden, kan de ikke gøre deres stilling op nu, men må vente og se, hvad resultatet af de videre forhandlinger omkring en mulig grøn tillægsaftale bliver.

Min vurdering er, at det her er tænkt som, eller i hvert fald er blevet til, den ultimative test af, om konservatismen (ikke at forveksle med DFs brede nationalkonservatisme) stadig har en vælgerchance i DK, nærmere bestemt om det fx. er muligt at fiske nogle af de i grunden borgerlige vælgere, der pt. er søgt mod rød blok. K lagde allerede op til det eksperiment i deres ageren i forbindelse med Smykkeloven.

I den forbindelse kom jeg i går til at tænke på nogle meget kloge ting, som Anilara fornylig skrev herinde om kunst og borgerlighed. Hun har i den grad en pointe i, at Danmark ikke har det samme store konservative akademiske borgerskab, som man fx. har i Tyskland, og at den elitære del af højrefløjen i stedet ofte er tilknyttet forretningslivet og derfor er mere liberalistisk orienteret. Set på den baggrund har jeg mine tvivl om, hvorvidt Ks stunt vil gå godt. Jeg har simpelthen svært ved at se, hvem de reelt kan få flyttet.
Jeg er selv vokset op i og tilhører til dels stadig et miljø, hvor klassisk borgerlig dannelse fylder meget, og hvor indtægt, boligforhold og forbrugsvaner må siges at være priviligerede, men hvor den politiske grænse mod højre stopper ved De Radikale, vel og mærke så længe de støtter en rød regering.
I Tyskland ville flere fra min familie og omgangskreds øjensynlig netop være konservative.
Senest rettet af DetSorteCirkus 25. feb 2016, 14:41, rettet i alt 1 gang.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:24

Løkke siger, at formålet med forhandlingerne om tillægsaftalen også er at genetablere tilliden.
Det forstår jeg som, at K kun vil få indrømmelser, hvis de freder EKH.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 10:30

Men Cirkus- konservative har ikke givet udtryk for af at støtte det mistillidskvotum på fredag.
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:35

FruDulle skrev:Men Cirkus- konservative har ikke givet udtryk for af at støtte det mistillidskvotum på fredag.

På fredag? Jeg har kun hørt om et på onsdag, som K vil stemme for.
Hvad skal der ske fredag?
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 10:36

DetSorteCirkus skrev:
FruDulle skrev:Men Cirkus- konservative har ikke givet udtryk for af at støtte det mistillidskvotum på fredag.

På fredag? Jeg har kun hørt om et på onsdag, fordi det ikke kan blive tidligere.
Hvad skal der ske fredag?

My bad- onsdag. Men uanset dagen :D, så har de ikke udtrykt at støtte op om det. De har udtrykt at de stadig ikke har tillid, men ikke at støtte på onsdag.
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:39

FruDulle skrev:My bad- onsdag. Men uanset dagen :D, så har de ikke udtrykt at støtte op om det. De har udtrykt at de stadig ikke har tillid, men ikke at støtte på onsdag.

Det skriver Politiken, at de har:
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... er-hansen/
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 25. feb 2016, 10:46

0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 10:47

DetSorteCirkus skrev:
FruDulle skrev:My bad- onsdag. Men uanset dagen :D, så har de ikke udtrykt at støtte op om det. De har udtrykt at de stadig ikke har tillid, men ikke at støtte på onsdag.

Det skriver Politiken, at de har:
http://politiken.dk/indland/politik/ECE ... er-hansen/

Hmm, det er det eneste sted jeg har set det. Andre aviser eller tv2News melder intet om det. Og konsekvensen er jo at der så skal være valg og det kunne Løkke jo aå ligeså godt udskrive nu istedet for bare at vente.
0
Whatever
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10260

Indlægaf icelady » 25. feb 2016, 10:49

Pape har skrevet således i dag :

Lars Løkke har truet os med, at han vil udskrive folketingsvalg, hvis vi ikke dropper vores mistillid mod miljø- og fødevareministeren.

Til det er der bare at sige: Vi kan hverken købes eller trues til tillid, og vi er ikke bange for et valg.

Vores melding var klar tirsdag aften. Ministeren har ikke givet retvisende oplysninger til både offentligheden og Folketinget, og derfor kan vi ikke arbejde sammen med hende længere. Efter jeg underrettede statsministeren om den i øvrigt helt nødvendige beslutning, har han eskaleret sagen voldsomt ved at sige, at sagen om Eva Kjers fiflerier er et spørgsmål, der kan vælte hele regeringen.

Hele indlægget kan læses her: http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-02-25-et-nyt-valg-vil-vaere-regeringens-ansvar

Det lader til han/de står fast på mistillids-delen.

Omvendt skal de så til et "tillægs og tillids-møde" hos Løkke her til middag :gruble:

Cirq de Ting kører stadig. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 10:57

Jeg ser bare ikke Pape eksplicit sige at vi støtter på onsdag. Jeg tror heller ikke st han tør og slet ikke før de finder ud af hvad det tillæg skal gå ud på.
0
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 10:58

FruDulle skrev:Hmm, det er det eneste sted jeg har set det. Andre aviser eller tv2News melder intet om det. Og konsekvensen er jo at der så skal være valg og det kunne Løkke jo aå ligeså godt udskrive nu istedet for bare at vente.

DR skriver det også og TV2, som Ice lige nævner.
Men ja, det er jo i høj grad et tolkningsspørgsmål. Hvad er spin, og hvad er reelle udmeldinger.
Politiken gik i breaking på det med sms og det hele, og det undrer jo ikke, da et valg helt klart er deres og deres læseres drømmescenarie.

Det, der overrasker mig, er som sagt, at K, selv med forbehold, overhovedet udtaler sig om det mistillidsvotum nu.
Normalt ville man vel bare sige, at det lå for langt ude i fremtiden, og at nu må man lige se med de tillægsforhandlinger.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"