Får vi valg?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1846

Re: Får vi valg?

Indlægaf Anilara » 25. feb 2016, 15:14

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) har bedt miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen om at deltage i et møde mellem de fire borgerlige partiledere på Marienborg senere i dag.

Det har Eva Kjer Hansen oplyst for kort tid siden.

Men deltager Eva Kjer Hansen i mødet, så bliver de konservative væk, slår partiets formand, Søren Pape Poulsen fast over for Ekstra Bladet.

- Så deltager vi naturligvis ikke. Jeg har sagt til statsministeren, at vi gerne vil diskutere en tillægspakke og drøfte, om der er nogle skår, der skal klinkes. Men jeg har også sagt, at vi kan jo ikke sidde og forhandle med en minister, som vi har udtrykt mistillid til. Så ville vi da være helt til grin, siger K-formanden, mens han på vej til Marienborg.
1
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 211
Likede indlæg: 2702

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. feb 2016, 15:17

POCKETKITTEN skrev:Jeg oddser på, at 16-mødet ikke løsner nogen som helst knuder, og at Eva frem mod weekenden selv takker af på den ene eller den andens initiativ.

Kan ikke se, hvilke goodies, Venstre kan trække frem, som kan formilde Pape. Det er i hvert fald imponerende, hvis de får en flad skatteforhandling ud af det. :D

Lånt af Mads Kolby @ Twitter

Billede
11
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1166
Likede indlæg: 6836

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:26

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:K er nu så committed på at EKH skal gå, at jeg ikke kan se noget kompromis komme ud af den der møderække Løkke har indkaldt til, og jeg kan ikke se Løkke bakke ned heller, så valg er meget tæt på.

Det er også min vurdering. Medmindre V kan lave et spin, hvor de "tager ansvar for det borgerlige projekt, når andre ikke vil", og EKH derfor selv går.

Selv hvis EKH selv går, så vil det svække Løkke massivt, efter retorikken i denne sag. En Statsministers ultimative våben er at udskrive valg, bare omtale af at bruge det våben, er som regel nok til at få folk til at rette ind. Nu har han pakket våbnet ud, pudset det af, og gjort klar til affyring, hvis hans krudt nu viser sig at være vådt, så vil han fremstå latterlig og impotent, noget der vil svække i alle sager og forhandlinger fremover, især også ovenpå hans tidligere udtalelser om at han ikke vil sidde som Statsminister for enhver pris.

Nej det her ender med enten af K glider af på en eller anden måde (5% sandsynlighed) eller at regeringen går af, mest sandsynligt. Om de så går og udskriver valg, eller om de går og tager en ny dronningerunde er spørgsmålet :gruble: Jeg kan godt se et scenarie hvor en dronningerunde resulterer i en ny bredere blå regering (som ikke indeholder EKH, fordi ministerholdet nu skal spredes over flere partier), det er en out, men en lille en.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 15:30

Anilara skrev:
Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) har bedt miljø- og fødevareminister Eva Kjer Hansen om at deltage i et møde mellem de fire borgerlige partiledere på Marienborg senere i dag.

Men deltager Eva Kjer Hansen i mødet, så bliver de konservative væk, slår partiets formand, Søren Pape Poulsen fast over for Ekstra Bladet.

- Så deltager vi naturligvis ikke. Jeg har sagt til statsministeren, at vi gerne vil diskutere en tillægspakke og drøfte, om der er nogle skår, der skal klinkes. Men jeg har også sagt, at vi kan jo ikke sidde og forhandle med en minister, som vi har udtrykt mistillid til. Så ville vi da være helt til grin, siger K-formanden, mens han på vej til Marienborg.

:8:
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10294

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. feb 2016, 15:32

Wizzze skrev:
Selv hvis EKH selv går, så vil det svække Løkke massivt, efter retorikken i denne sag. En Statsministers ultimative våben er at udskrive valg, bare omtale af at bruge det våben, er som regel nok til at få folk til at rette ind. Nu har han pakket våbnet ud, pudset det af, og gjort klar til affyring, hvis hans krudt nu viser sig at være vådt, så vil han fremstå latterlig og impotent, noget der vil svække i alle sager og forhandlinger fremover, især også ovenpå hans tidligere udtalelser om at han ikke vil sidde som Statsminister for enhver pris.

Nej det her ender med enten af K glider af på en eller anden måde (5% sandsynlighed) eller at regeringen går af, mest sandsynligt. Om de så går og udskriver valg, eller om de går og tager en ny dronningerunde er spørgsmålet :gruble: Jeg kan godt se et scenarie hvor en dronningerunde resulterer i en ny bredere blå regering (som ikke indeholder EKH, fordi ministerholdet nu skal spredes over flere partier), det er en out, men en lille en.

Jeg tvivler på en ny dronningerunde, da det bare vil medføre mere ævl og kævl i blå blok. Alternativet er vel en V-DF-LA-regering, og det lod sig ikke gøre i sommers.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:40

DetSorteCirkus skrev:
Anilara skrev:

Og så forstår politikkerne ikke hvorfor de rangere så lavt i folks anseelse :lol:

Hun kommer jo nok ikke til at sidde ved mødebordet, men skal sikkert bistå Løkke med fagviden, sammen med nogle embedsmænd, gætter på Finansministeren med følge sikkert også vil være på marienborg. :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:42

Der er jo til en helt ny sæson af "Borgen" i det her, men det går nok heller ikke, nu DR drama og DF er i totterne på hinanden :-D
2
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3363

Indlægaf Hunkat » 25. feb 2016, 15:49

Jeg tror endelig det lykkedes den samlede danske politikerstand at overhale brugtvognsforhandlere nedenom som den mest utroværdige gruppe.
3
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 25. feb 2016, 15:51

Hold nu op hvor er det spændende
3
Whatever
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3363

Indlægaf Hunkat » 25. feb 2016, 15:53

2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 25. feb 2016, 15:57

FruDulle skrev:Hold nu op hvor er det spændende

Det er den nyeste danske reality serie "Christiansborg 2016", hvem mon bliver stemt ud i denne uge? :devil: Personligt håber jeg bare på at der ikke er nogen sexscener denne uge :tie:
4
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 894

Indlægaf Æble » 25. feb 2016, 16:15

Den eneste løsning er at EKH går selv. Helvede fryser over før Løkke udskriver valg. Og Pape kan ikke bakke ud nu. De har sagt flere gange at tillægspakken ikke ændrer på at d har mistillid. Det kan de ikke trække tilbage (og tror heller ikke de vil, for tror faktisk at det handler om ordentlighed for K)
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 164
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 25. feb 2016, 16:18

DetSorteCirkus skrev:
Anilara skrev:

"Det står nu klart, at Eva Kjer (V) ikke sidder ved forhandlingsbordet, men er til rådighed for statsminister Lars Løkke Rasmussen (V), skriver Ritzau i en pressemeddelelse."
1
mfufu
Kort karma: 5
Likede indlæg: 64

Indlægaf mfufu » 25. feb 2016, 17:12

De konservative vil gerne have valg. De har brugt 100-årsjubilæet som anledning til at tænke mere langsigtet - uden medvirken fra stort set alle deres gamle nedtursledere. Hvis de vil have en chance for at være der om 100 år, så skal der gøres noget drastisk, og tidspunktet bliver nok aldrig bedre end nu.

De står som grønne. De er OK med LGBT på den konservative måde, forstås. Og temaet om at være "ordentlige" er en god kontrast til Venstre lige nu, selvfølgelig; til skingre LA; og til dem, der ikke er stuerene. Læg dertil den folkelige sympati for kongehuset (nu heldigvis uden Henrik, og dermed også på vej til generationsskifte), samt alle de uniformerede, der jo altid har stået de konservative nær.

Samtidig vil de konservative i England, med deres velslebne debatindlæg op til folkeafstemningen om EU-medlemsskabet i juni danne en god baggrund for hjemlige C's ståsted, bl.a. i forhold til flygtninge og grænsekontrol (Calais) m.v. - I en egentlig valgkamp vil DF og Venstre hele tiden kunne mindes om, at det er de konservative i England, der siger dit og dat. På lidt længere sigt vil et EU-(små)-kritisk konservativt parti endda være et stærkt modstykke til LA's ukritiske lalleliberalisme og de tilskudsafhængige overgødningsbønder. - Og vupti, pludselig er de 100-årige blevet de hippeste!

Hvem der skal danne regering efter valget? - I 100-årsperspektiv vil de konservative være fløjtende ligeglade. Og senest efter næste gang vil det næppe være Løkke, de kommer op imod.
5
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1552

Indlægaf fisken80 » 25. feb 2016, 17:18

mfufu skrev:De konservative vil gerne have valg. De har brugt 100-årsjubilæet som anledning til at tænke mere langsigtet - uden medvirken fra stort set alle deres gamle nedtursledere. Hvis de vil have en chance for at være der om 100 år, så skal der gøres noget drastisk, og tidspunktet bliver nok aldrig bedre end nu.

De står som grønne. De er OK med LGBT på den konservative måde, forstås. Og temaet om at være "ordentlige" er en god kontrast til Venstre lige nu, selvfølgelig; til skingre LA; og til dem, der ikke er stuerene. Læg dertil den folkelige sympati for kongehuset (nu heldigvis uden Henrik, og dermed også på vej til generationsskifte), samt alle de uniformerede, der jo altid har stået de konservative nær.

Samtidig vil de konservative i England, med deres velslebne debatindlæg op til folkeafstemningen om EU-medlemsskabet i juni danne en god baggrund for hjemlige C's ståsted, bl.a. i forhold til flygtninge og grænsekontrol (Calais) m.v. - I en egentlig valgkamp vil DF og Venstre hele tiden kunne mindes om, at det er de konservative i England, der siger dit og dat. På lidt længere sigt vil et EU-(små)-kritisk konservativt parti endda være et stærkt modstykke til LA's ukritiske lalleliberalisme og de tilskudsafhængige overgødningsbønder. - Og vupti, pludselig er de 100-årige blevet de hippeste!

Hvem der skal danne regering efter valget? - I 100-årsperspektiv vil de konservative være fløjtende ligeglade. Og senest efter næste gang vil det næppe være Løkke, de kommer op imod.

Jeg tror du har fuldstændig ret i den analyse. Især det med ordentlighed og grundighed, der tror jeg faktisk, at de kan være heldige og hente nogle stemmer fra LA. Hvis de er skarpe nok på andre konservative mærkesager i forhold til økonomisk politik.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"