Jeg er født og opvokset i Kolding, men er flyttet fra byen for lidt over et års tid siden. Noget af det, jeg savner allermest, er at have en strand i min umiddelbare nærhed. Rebæk Strand er tættest på byen og virkelig lækker - den ligger også i et skønt naturområde, hvor det er oplagt at gå lange ture. Det samme med Binderup Strand, der dog ligger en god køretur væk. Om sommeren går der dog busser derud
Jeg kan ikke sige så meget om, hvordan det er at bade der (kan ikke huske, hvornår jeg sidst har badet i havet

), men naturen er - som nævnt - så skøn.
Hvis du er glad for at svømme, har jeg også hørt godt om Slotssøbadet - ud over svømmehaldelen, er der også en masse wellnessarrangementer. Om sommeren bl.a. spabad foran Slotssøen, som skulle være mega lækkert, hvis man er til den slags. Samme sted om sommeren er der også Sommer ved Søen, som er forskellige gratis koncerter - og uagtet, om jeg har brudt mig om musikken eller ej, har det altid været mega hyggeligt.

Kolding er generelt god på musikdelen, synes jeg. De sidste mange år, når der har været Kulturnat, har der været masser af gratis koncerter på banegårdspladsen og det nye universitet har også afholdt en række gratis koncerter gennem de sidste par år. Jeg har bl.a. set Go Go Berlin, Ukendt Kunstner, Dúné, Magtens Korridorer og Wafande.
Nicolai Biograf er også et dejligt sted. De sender en række lidt mere skæve film. Der udover er der også masser af andre kulturelle arrangementer der indenfor kunst og design, ligesom deres brunch er super lækker. Dronning Dorothea teateret har en tradition med dragshows, der hedder "Nattens Dronning", som fungerer lidt i Melodi Grand Prix format, hvor publikum stemmer på vinderen. Jeg ved ikke lige, hvornår de begynder at køre i år, men det er hylemorsomt og underholdende, så kan klart anbefale, at du holder øje med det

"I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am." - Sylvia Plath