Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Nashley
Kort karma: 0

Re: Hvilke bryllups-traditioner synes du ikke om?

Indlægaf Nashley » 23. maj 2016, 16:31

Jeg har forsøgt at frabede mig traditionen med ris (og ikke få den erstattet af fuglefrø) - men min svigermor har lidt svært ved at acceptere det og påstår at folk bare selv har ris med (hun har selv altid en pose med til bryllupper) - min kæreste bakker mig ikke helt op, så forsøger at indgå kompromis så de istedet må kaste ris under brudevalsen.

Jeg nægter at vise mit strømpebånd - folk behøver ikke se mine ben. Men gommen må gerne tage det af og kravle ind under kjolen hvis han vil det.

Jeg tager mit slør af inden brudevalsen, da der ikke skal klippes i det. Overvejer at købe et billigt de kan ødelægge, men ved ikke endnu.

Vi forlader ikke festen ved midnat - vi bliver til sidste gæst er gået (eller vi falder om af træthed)

Jeg har heller ikke planer om at bære både forlovelsen og vielsesring fremadrettet, hvilket især min mor er meget fortørnet over. Men er så dårlig til smykker og glæder mig til jeg får en glat ring istedet for den med sten.

Til jer der har brugt sæbebobler istedet for ris; giver det ikke mærker på tøjet?? - havde nemlig selv overvejet det. Evt. Rosenblade hvis præsten er med på det, men der giver jo et oprydningsarbejde.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 23. maj 2016, 17:15

Nashley skrev:Jeg har forsøgt at frabede mig traditionen med ris (og ikke få den erstattet af fuglefrø) - men min svigermor har lidt svært ved at acceptere det og påstår at folk bare selv har ris med (hun har selv altid en pose med til bryllupper) - min kæreste bakker mig ikke helt op, så forsøger at indgå kompromis så de istedet må kaste ris under brudevalsen.

Jeg nægter at vise mit strømpebånd - folk behøver ikke se mine ben. Men gommen må gerne tage det af og kravle ind under kjolen hvis han vil det.

Jeg tager mit slør af inden brudevalsen, da der ikke skal klippes i det. Overvejer at købe et billigt de kan ødelægge, men ved ikke endnu.

Vi forlader ikke festen ved midnat - vi bliver til sidste gæst er gået (eller vi falder om af træthed)

Jeg har heller ikke planer om at bære både forlovelsen og vielsesring fremadrettet, hvilket især min mor er meget fortørnet over. Men er så dårlig til smykker og glæder mig til jeg får en glat ring istedet for den med sten.

Til jer der har brugt sæbebobler istedet for ris; giver det ikke mærker på tøjet?? - havde nemlig selv overvejet det. Evt. Rosenblade hvis præsten er med på det, men der giver jo et oprydningsarbejde.

Vi har aftalt med stedet, at de ikke tillader, at man kaster med ris :-D

Man kan åbenbart få noget pletfri sæbebobler... Vi vil nemlig også gerne have sæbebobler, og jeg var også bekymret for pletter.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2373

Indlægaf achillaxedprune » 25. maj 2016, 06:56

Jeg kendte slet ikke halvdelen (mindst) af brullypstraditionerne, da vi blev gift... Så de var logisk nok ikke en del af vores dag. De ville heller ikke have været det, havde vi kendt til dem. Det eneste, som var traditionelt på vores dag, tror jeg var brudevals og afklipning af sokker. Og så var der et par taler, men virkelig ikke særlig meget - vi havde også frabedt os sange og taler, da vores fest var mere lowkey. Det passede godt til os.

Jeg kan dog lide dem alle sammen til andres brullyp! Det er da hyggeligt at være en del af, hvis brudeparret synes, at det er lige det, som skal til... Så banker jeg glædeligt på service, giver gas og hujer når der flashes strømpebånd og sure tæer. Og synger med på samme og holder mund under taler.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 22
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 341

Indlægaf Venus222 » 26. maj 2016, 20:54

Jeg har det stramt med størstedelen af traditionerne, men i sær kysserunterne ville jeg insistere at blive fri for. Fanme nej, om jeg gider at blive kysset på af alle mulige, mere eller mindre fremmede mænd! :badr:
1
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 944

Indlægaf IrmaPigen » 25. jun 2016, 06:49

Det hele. Jeg er bare ikke til traditionelle bryllupper.

Jeg har det lidt som Danseprinsesse. Bortset fra i min version er det en god frokost og så ud i lufthavnen, hvor man hopper på et fly til en lækker destination.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1105

Indlægaf FrøkenM » 25. jun 2016, 08:04

Jeg kan godt lide traditioner :love: og får sikkert også et traditionelt kirkebryllup når den tid kommer. Dog er der nogle ting, som jeg nok ikke ville bryde mig synderligt meget om.

- Klirren på tallerkner og kyssen under bordet/oppe på stole mv. Traditionen er som sådan hyggelig nok, men den er nok lige upraktisk nok i mit tilfælde. Jeg har dårlig balance og generelt svært ved at komme op og ned. Kan bestemt ikke forestille mig at en potentielt stor kjole gør det ret meget bedre :lol:
- Kysserunder. Jeg vil gerne have at kys på bryllupsdagen er forbeholdt mig og min mand :lun:
- At rive slør. HVIS der skulle rives i sløret, ville det blive et riveslør, der var købt kun med det formål og som ville blive skiftet ud med det "rigtige" slør umiddelbart inden brudevalsen.

Dog har et bryllup temmelig lange udsigter, så... Men det er godt at være forberedt :lol:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Fest og bryllup"