Har I tillid?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3545

Re: Har I tillid?

Indlægaf Ballademager » 27. feb 2016, 09:30

Skumfidusen skrev:Jeg lagde ud for en ved en tankstation for et år eller to siden. Hun havde glemt sin pung og var ret meget på den, så vi tankede for et par hundrede og hun fik mit kontonummer og overførte penge et par dage senere. Det virkede plausibelt og hun ville få rigtig stort besvær hvis hun ikke kunne låne til benzin. Men hvis hun havde ageret vredt og havde krævet at få penge og stukket hele overkroppen ind i min bil, så havde hun ikke fået en bøjet fem-øre.

Generelt er jeg ret tillidsfuld og generelt synes jeg folk lever op til den tillid de bliver vist.

Men det er også lidt noget andet, for det er jo en konkret situation, hvor det er tydeligt, at hun er i knibe. Jeg tror personligt, at jeg ville have det meget bedre i den situation.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. feb 2016, 09:34

Fio skrev:Jeg hører til de "mistroiske", som du kalder dem. Mm. folk er åbenlyst i nød (ulykke fx.), så ville jeg ikke stoppe. Jeg kan sgu ikke klare en eller anden bøhmand på en rasteplads hvis vedkommende beslutter sig for at gå på mig, jeg er spinkel og desuden pænt traumatiseret i forvejen. Jeg hjælper dog gerne hvis folk falder om på gaden osv., men der er jeg heller ikke udsat i samme grad (der er andre mennesker omkring).

Jeg ville heller ikke have meget at slå igen med, hvis han var blevet voldelig. Ej, bliver helt utilpas ved tanken, for det var virkelig ude midt i ingenting.
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 27. feb 2016, 09:52

Jeg giver gerne en hånd også økonomisk til værdigt trængende, men ikke hvis jeg føler mig usikker på personen.
Så bliver jeg yderst mistroisk.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 27. feb 2016, 10:07

Nicolait skrev:Jeg var nok ikke stoppet. Det var lidt for suspekt til mig.
Men jeg er måske også lidt for påpasselig, for hvis jeg endelig kører ind på en rasteplads, så skimter jeg lige, om det er danske eller udenlandske nummerplader.
Derudover slår jeg altid låsen til i bilen, som det første, når jeg sætter mig ind i bilen, også før jeg starter den.

Har du undersøgt om dørene automatisk låser op ved et uheld ?

Og det vil være rimelig meget nedtur i tilfælde af et ildebefindende. Jeg har set en modkørende falde sammen bag rattet. Lige da vi passerer hinanden trækker hans bil til højre op over cykelsti og fortov. I bakspejlet ser jeg bilen vælte en hæk og køre ud på en mark. Var hans døre låst, skulle jeg smadre en rude for at komme ham til hjælp.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 323

Indlægaf Nicolait » 27. feb 2016, 10:40

landsbytossen skrev:
Men jeg er måske også lidt for påpasselig, for hvis jeg endelig kører ind på en rasteplads, så skimter jeg lige, om det er danske eller udenlandske nummerplader.
Derudover slår jeg altid låsen til i bilen, som det første, når jeg sætter mig ind i bilen, også før jeg starter den.

Og det vil være rimelig meget nedtur i tilfælde af et ildebefindende. Jeg har set en modkørende falde sammen bag rattet. Lige da vi passerer hinanden trækker hans bil til højre op over cykelsti og fortov. I bakspejlet ser jeg bilen vælte en hæk og køre ud på en mark. Var hans døre låst, skulle jeg smadre en rude for at komme ham til hjælp.

Nej det har jeg ikke lige gjort, men jeg ved at man altid kan tage i dørhåndtaget indefra og åbne døren, også selvom centrallåsen er slået til.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 27. feb 2016, 11:47

Jeg er, som udgangspunkt, tillidsfuld uden at udsætte mig selv for unødig fare. Herre Gud, der skal da nok være nogle svindlere derude, men pyt med det, hvis jeg bare får hjulpet nogen, der er i reel nød.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 27. feb 2016, 15:35

Nicolait skrev:
landsbytossen skrev:

Nej det har jeg ikke lige gjort, men jeg ved at man altid kan tage i dørhåndtaget indefra og åbne døren, også selvom centrallåsen er slået til.

Det hjælper ikke meget, hvis ingen i bilen kan tage i dørhåndtaget.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 27. feb 2016, 16:00

Jeg må nok (desværre) indrømme, at jeg er blevet én af de skeptiske. Hvis folk henvender sig høfligt, hører jeg naturligvis på deres historie, men hvis nogen uforvarende prøvede at flå min bildør op, ville jeg på stedet køre og overveje at kontakte det lokale politi. Sådan en aggressiv fremfaren lugter rigtig meget af fusk.

Håber du er ok oven på episoden :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 27. feb 2016, 22:13

girl_beat skrev:Jeg må nok (desværre) indrømme, at jeg er blevet én af de skeptiske. Hvis folk henvender sig høfligt, hører jeg naturligvis på deres historie, men hvis nogen uforvarende prøvede at flå min bildør op, ville jeg på stedet køre og overveje at kontakte det lokale politi. Sådan en aggressiv fremfaren lugter rigtig meget af fusk.

Håber du er ok oven på episoden :)

Jeg er ok, tak for omsorgen :kys: Havde ikke rigtigt tid til at reagere og køre igen, for det hele gik så stærkt.

Er bare irriteret, for forsvarer altid østeuropæere, og siger, at de da ikke kan være så slemme. Og jeg bryder mig ikke om at få bekræftet fordomme :genert:
1

Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 43
Likede indlæg: 423

Indlægaf Chachacha » 27. feb 2016, 23:19

Jeg ville aldrig risikere min egen sikkerhed, fordi en eller anden står og vinker på en rasteplads. Især ikke som alene kvinde i en bil. Hvis jeg udefra kunne se, at der var en voldsom/farlig situation, ville jeg ringe til politiet.

På gaden med mange mennesker omkring eller på en station i dagstimerne ville jeg være langt mere åben overfor at hjælpe. Dog har jeg rejst en del sådan nogle typiske trick-steder, og fornemmer jeg den slags situonener plejer jeg at gå væk hurtigt. Hvis det er nogle meget insisterende eller ubehagelige typer, bliver jeg virkelig højrøstet og råber ad dem, så bliver de som regel bange (for at blive opdaget?) og skynder sig væk. Eller også tror de bare, jeg er crazy og skynder sig væk af den grund :D
1
Namaste, bitches :kaffe:
Modesty Blame
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Modesty Blame » 28. feb 2016, 10:42

Sidste år i Rom, på Termini, skulle jeg købe tre togbilletter. Det var hen på aftenen, og i højttalerne lød det med jævne mellemrum, at man ikke skulle tage i mod hjælp fra fremmede og den slags. Min bror og hans kæreste stod en meter eller to fra mig, da jeg skulle købe de her billetter. Jeg er altså i gang med at købe billetterne, og så kommer der sådan en af de der, der vil "hjælpe". Og han begynder at trykke løs på touchskærmen og fable om, at han vil hjælpe - men hans såkaldte hjælp er at fucke skærmen fuldstændigt op. Jeg siger selvfølgelig, at han skal lade være, men han bliver ved. Så jeg råber ham ind i hovedet, at han skal pisse af. Min storebror går hen og siger til ham, at han skal skride omgående, men han fabler løs om, at han bare hjælper damen - jeg tror, at han troede, at jeg var alene. Men min bror får ham til at gå væk. Men ikke før han får vrisset til min bror, at han vil skære ham i stykker. Vi følte os ikke supertrygge bagefter. Og var bare glade, da vi kom ind i vores tog.
1
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 28. feb 2016, 10:52

Jeg synes ikke at det er særlig svært at skelne mellem skidt og kanel.
Hvis det er ugler i mosen, så er jeg hurtigt til at opfange det. Folk tror oftest også at jeg er dummere end jeg ser ud, så tit gider de ikke engang anstrenge sig :-D
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 28. feb 2016, 22:46

Nej, jeg har ikke meget tillid til fremmede mennesker. Desværre.
Alligevel har jeg for flere år siden samlet mange blaffere op og senest for 2 år siden, da jeg i en voldsom snestorm i Norge så en gut vade afsted med en kæmpe rygsæk, midt i ingenting... Han var en meget sød og meget taknemmelig franskmand, der kunne få ord på engelsk, men han fik da fortalt, at han skulle arbejde på en gård, tæt på, hvor vi boede.

Ene kvinde ville jeg i dag ikke turde standse et sted, hvor der var risiko for ballademagere (hvis man kan bruge det ord, uden at være 77 år :-D ).
Oppe nær min by i Norge var der meget langt mellem ballademagere. Visse fordele skal der vel være ved at bo så pokkers langt oppe.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4453

Indlægaf Rosa Espinosa » 28. feb 2016, 23:20

Nej, det har jeg ikke og især ikke når jeg er alene i bilen.
1
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj

Tilbage til "Livets forhold"