Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf HerErJeg » 26. feb 2016, 11:01

Fra en skala fra 0 til 10, hvor træt eller begejstret er du for politikerne og måden det politiske miljø i Danmark håndteres?

0 = Stor begejstring for det politiske system, vi har en flok dygtige politikere der gør deres bedste og du kan helt sikkert findes i stemmeboksen hver eneste gang der er valg.

10 = Uendelig træthed og politikerlede. Ingen politiker eller parti er værd at bruge tid på. Du oplever at alle lyver for dig, så hvorfor spilde tiden inde i stemmeboksen? Sofaen kan være lige så god.

Min egen personlige rating lige nu ligger på 8.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Hunkat » 26. feb 2016, 11:08

Jeg kunne af princip ikke drømme om at undlade at stemme... men ligger også på en 8-9 stykker.

Ud med dem alle sammen og nægte dem opstilling i næste valg. Så kunne vi måske komme videre i teksten.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 168
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 26. feb 2016, 11:12

9-10, men vil altid stemme. Jeg synes der er historisk bred idioti blandt politikere for tiden. Kæden hoppede virkelig af for mig efter Mette F kom til. Jeg stemte på hende ved sidste valg og har næsten altid været loyal mod Socialdemokraterne. Med hold nu op hvor har hun skuffet. Jeg skiftet parti ved næste valg, ved dog endnu ikke til hvor. Det bliver dog aldrig til højre for midten, det længste jeg kan strække mig i den retning er R.
0
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 11:15

10. Men jeg stemmer alligvel. Det er min forbandede demokratiske pligt og jeg gør det, også selvom jeg en dag skulle ende med at stemme blankt.
2
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2564

Indlægaf LaScrooge » 26. feb 2016, 11:19

Hele bundet er inkompetente løgnere uden et gran af integritet i knoppen. De vil pisse på vores fremtid, vores samfund, andre mennesker, jorden, himlen, træerne, fiskene, sandhed, skønhed, ordentlighed. Fuck dem.

Og dem der måske ikke vil pisse på alting, har en masse mærkelige ideer. Jf. Alternativets tilfælde af 9-11-konspirationsteoretikere. "Flyene var hologrammer." Totalt gokke-lok.
7
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 26. feb 2016, 12:37

Ca. 9. Jeg ville stemme, hvis der kom valg, men jeg ville meget i tvivl og følge et "pest eller kolera"-valg.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3953

Indlægaf Angelina » 26. feb 2016, 12:40

En 20 stykker vil jeg tro... og jeg har meget svært ved at forestille mig det ikke blev endnu en blank stemme fra mig til næste valg (jeg går dog altid op og stemmer, det mener jeg er en borgerpligt)
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3465

Indlægaf FruDulle » 26. feb 2016, 13:02

Valg i morgen vile jeg stemme som sidst, men det er også et af de nyere partier. Jeg magter ikke de gamle i går i samme partier som er på lige nu
0
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 26. feb 2016, 13:07

Den er høj, meget høj, og hverken rød eller blå blok er stabile eller udviser ordentligt lederskab, og i mellemtiden mangler der styring og retning på vores fælles institutioner, bare se SKAT f.eks. som begge blokke har kørt i sænk. :rulle:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 26. feb 2016, 13:42

Den er vel på en 5-6 stykker...udelukkende, fordi de nu er så presset, at de virkelig skal vise hvad de kan. Kald mi bare tosset, men jeg synes det er SÅ fedt at de nu virkelig skal klemme ballerne sammen :D

Min politikerlede er værrere, når de bare væver og væver om et emne og man ved at de ikke siger noget fornuftigt alligevel.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 26. feb 2016, 13:49

Tja, jeg overvejer om "gylle-gate" er for at dække over situationen hos Skat - så min tiltro er ikke i top. Nå det så er sagt ville jeg stemme det samme som sidst og overvejer at melde mig ind i det parti jeg stemmer på...
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Gerbilwoman
Kort karma: 51
Likede indlæg: 493

Indlægaf Gerbilwoman » 26. feb 2016, 13:52

LaScrooge skrev:Hele bundet er inkompetente løgnere uden et gran af integritet i knoppen. De vil pisse på vores fremtid, vores samfund, andre mennesker, jorden, himlen, træerne, fiskene, sandhed, skønhed, ordentlighed. Fuck dem.

Og dem der måske ikke vil pisse på alting, har en masse mærkelige ideer. Jf. Alternativets tilfælde af 9-11-konspirationsteoretikere. "Flyene var hologrammer." Totalt gokke-lok.

Fuldstændig enig!

Stemmer dog alligevel - om ikke andet så blankt...
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1344

Indlægaf Sophies-mor » 26. feb 2016, 13:57

Ikke så høj. Min politiker gør det godt. De andre især DF =100.
Så gennemsnitligt , normalt vil jeg regne med
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. feb 2016, 14:05

Den er faktisk altid meget lav, især sammenlignet med andres.

Jeg er opmærksom på, at de fleste af os nok hurtigt kunne komme til at tage os tåbelige, egoistiske og handlesvage ud, hvis vores arbejde konstant blev forsøgt overvåget af medierne, der tilmed altid er på jagt efter historier, som kan forarge og dermed sælge.
Dernæst ved jeg, at der foregår en masse dagligdags, rugbrødsagtige ting på Christiansborg, som man kun får indblik i, hvis man selv opsøger viden om dem, fordi de sjældent har journalisternes interesse. Jeg er taknemmelig for, at nogen tager sig af dette arbejde og leder landet.

Jeg har i det hele taget en afgrundsdyb tro på demokratiet, alle dets fejl og mangler til trods.

Det bør dog nævnes, at jeg, som på mange andre områder i tilværelsen, også mht. politik lever i mit eget lille reservat, hvor Socialdemokraterne og Venstres gøren og laden egentlig ikke rigtig engagerer mig, og hvor jeg ikke har et problem med at finde troværdige mennesker at stemme på i de to partier, som jeg føler mig knyttet til og som varetager mine interesser; Alternativet og Enhedslisten.
Det gør det selvfølgelig lettere at se det hele lidt fra oven og ikke blive irriteret.
Senest rettet af DetSorteCirkus 26. feb 2016, 14:10, rettet i alt 1 gang.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 26. feb 2016, 14:08

Jeg vil svare som en politiker, der blev irettesat af formanden for en kommentar i retning af "Den ene halvdel af folketingsmedlemmerne er tossede". Det ændrede han så til "Den ene halvdel af folketingsmedlemmerne er ikke tossede"

Jeg giver en Etta Cameron, et stort femtal
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"