Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Kort karma: 5
Likede indlæg: 39

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Jørn » 26. feb 2016, 16:33

Min respekt for Venstre og Dansk Folkeparti har aldrig været stor. Og den er, om muligt indnu mindre nu.
Liberal Alliance bryder jeg mig ikke om.

Desværre er Socialdemokraterne og SF drejet mere til højre. (Men de er dog bedre end regeringen).

Jeg kan lide flere af Konservatives mærkesager.

Jeg stemmer, som altid : Enhedslisten. (Selv om de ikke har den store indflydelse).
Men "det mindst ringe parti", synes jeg.

Har altid stemt. Vil altid stemme !
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 26. feb 2016, 16:58

Jeg vil ikke sætte tal på. Men blev der udskrevet så tror ikke jeg kunne gå ned og sætte kryds på nogen som helst, ej hellere et parti og samtidig være i stand efterfølgende at kigge mig selv i øjnene.

Derudover har jeg det som Adagio, jeg føler heller ikke det nødvendigvis er en forpligtigelse at stemme.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Guldfisk » 26. feb 2016, 17:08

10. De er visionsløse og har kedelige holdninger, og når de ikke laver skandaler, beskylder de alle de andre for alt, hvad der er galt - for det er jo vigtigere at tildele skyld end at foreslå og gennemføre løsninger.

Men jeg stemmer, for nogen af dem er trods alt værre end andre, så jeg stemmer på nogle andre for at undgå dem.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2712

Indlægaf Urtekussen » 26. feb 2016, 17:14

9
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 291

Indlægaf FruitFly » 26. feb 2016, 21:40

2-3 stykker. Der er rundt regnet tale om engagerede, kompetente mennesker, der arbejder i et ekstremt utaknemmeligt job med et kobbel journalister i nakken konstant og for en befolkning, der tror at alt kan fixes i et snuptag.
5
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 26. feb 2016, 21:54

11+. Men jeg stemmer alligevel.
Synes også det er løgn med løgn med løgn på fra mange sider, og ukonkrete og inkonsekvente tåber andre steder.
Jeg stemmer der hvor der er et lille lys af håb, men tør ikke håbe for meget. Og jeg er ellers et positivt indstillet menneske ;)
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 26. feb 2016, 22:02

tror jeg lander på 4 ca.

Grundlæggende gør de her mennesker det jo godt, uagtet hvilket parti de er medlemmer af, og de der sidder højest hierakiet har et hårdt og utaknemmeligt job, der kræver sindsygt meget af dem, og tænker jeg i vid udstræning må udgøre størsteparten af dagsordenen i deres hverdagsliv, undtagen når de lige vælger helt bevidst at prioritere dem selv, familie osv. Men de skal ALTID stå klar.
Jeg var død af stress tror jeg.

Men jeg vil så sige at jeg lider ret meget af journalist-lede, politikerjournalister, og journalisme ifht politik i det hele taget, det er edderådnemig til at brække sig over. Og min oplevelse er at de bærer en stor del af ansvaret for VORES oplevelse af politikerne, det er deres formidling til os der sætter dagsorden, og indimellem på en måde jeg ikke bryder mig om.
Og hele den der sensationslyst, breaking news, og dybdeborende analyser som effin 80% af tiden alligevel slet ikke sidder i skabet, eller bare i kommoden ved siden af. Hvorfor fanden har de så skide travlt hele tiden, hvorfor skal det handle om at formidle her og nu og helst allerførst. For så sker formidlingen jo på et minimum af oplysninger, og er i stedet gisninger, antagelser, analyser, - og vi kan ikke bruge det til en skid.

Jeg har slet ikke set tv denne uge, jeg gider ikke. Jeg har heller ikke læst nogle breaking news - jeg gider ikke.
Jeg har istedet læst gode dybdegående artikler, der fremstiller både for og imod, der hvor journalisten har haft tid til at sætte sig ordentligt ind i stoffet, har noget reel fakta at skrive ud fra, og det er det der bliver behandlet, med for og imod vinkler. Det er påstanden, der bliver taget hånd om, ikke et eller andet skide stikord.
7
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 291

Indlægaf FruitFly » 26. feb 2016, 22:39

DD_81 skrev:Men jeg vil så sige at jeg lider ret meget af journalist-lede, politikerjournalister, og journalisme ifht politik i det hele taget, det er edderådnemig til at brække sig over. Og min oplevelse er at de bærer en stor del af ansvaret for VORES oplevelse af politikerne, det er deres formidling til os der sætter dagsorden, og indimellem på en måde jeg ikke bryder mig om.
Og hele den der sensationslyst, breaking news, og dybdeborende analyser som effin 80% af tiden alligevel slet ikke sidder i skabet, eller bare i kommoden ved siden af. Hvorfor fanden har de så skide travlt hele tiden, hvorfor skal det handle om at formidle her og nu og helst allerførst. For så sker formidlingen jo på et minimum af oplysninger, og er i stedet gisninger, antagelser, analyser, - og vi kan ikke bruge det til en skid.

Ja, god pointe. På journalist-lede ligger jeg langt højere - men heldigvis er det nemt at undgå den idiotiske "journalistik".
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 392

Indlægaf billiebean » 27. feb 2016, 08:43

Helt enig i medieleden. Og det er jo lidt hønen og ægget med politikere og journalister.

Og det sagt så mangler der nogle politikere med røv i buksen, som tør sige stop for både urealistiske vælgerforventninger og hyperaktive, sensationsjagende journalister. Mette F har fx skuffet fælt i den sammenhæng.

Det er sjovt, at politikere er så bange for at de mister stemmer på at stå fast og insistere på ordentlighed, kvalitet og at langsigtede og holdbare løsninger tager tid. Der har Pape alligevel gjort noget godt ved at sætte foden ned overfor Eva Kjers sjoflen.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. feb 2016, 08:45

LaScrooge skrev:10. Men jeg stemmer alligvel. Det er min forbandede demokratiske pligt og jeg gør det, også selvom jeg en dag skulle ende med at stemme blankt.

This.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 27. feb 2016, 09:51

billiebean skrev:Helt enig i medieleden. Og det er jo lidt hønen og ægget med politikere og journalister.

Og det sagt så mangler der nogle politikere med røv i buksen, som tør sige stop for både urealistiske vælgerforventninger og hyperaktive, sensationsjagende journalister. Mette F har fx skuffet fælt i den sammenhæng.

Det er sjovt, at politikere er så bange for at de mister stemmer på at stå fast og insistere på ordentlighed, kvalitet og at langsigtede og holdbare løsninger tager tid. Der har Pape alligevel gjort noget godt ved at sætte foden ned overfor Eva Kjers sjoflen.

Jeg har eksempelvis voldsom Hans Engell lede i denne sag.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 220
Likede indlæg: 1709

Indlægaf Guilded_Lily » 27. feb 2016, 10:20

10+. Jeg har respekt for selve jobbet som politiker, men jeg kan slet ikke følge den retning, vores samfund er godt på vej ind i. Jeg er faktisk skræmt. Både på egne vegne med omkring 30-35 år tilbage på arbejdsmarkedet og derefter pensionisttilværelsen, hvis jeg lever til den tid, men også på mine børns og kommende børnenebørns vegne, hvis der ikke foretages nogle drastiske ændringer.

Jeg bryder mig ikke om mekaniseringen og umenneskeliggørelsen.

Så som tidligere SF-støtte aner jeg simpelthen ikke, hvor jeg skal sætte mit kryds næste gang - den bliver muligvis blank i stedet for at blive sat i desperation som sidste gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 28. feb 2016, 02:34

Pas nu på ikke at meditere alt for meget på mantraet om, at "alle politikere er bare :badr: "!
Ellers ender man bare med at blive åben over for "Diktatur? Tja ... who cares! Det kan vel aldrig være værre."
Men det kan det!
1
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 28. feb 2016, 05:05

Når så man kan læse sådan noget her, så er det et søm mere i ligkisten.
Med tanke på at Eva Kjer er død og borte, netop på grund af anklager om fejlagtige beregninger, så er det uhørt at selv kritikken af hende er fejlagtig og forkert udregnet. http://jyllands-posten.dk/indland/ECE84 ... m-tilbage/

Der findes jo ikke en journalist eller politiker som ikke har kastet sig over alt hvad der kunne findes, bare det kunne bruges til at skyde mod ministeren.
Det er satme skandaløst.

Jeg vil vædde på at vi aldrig kommer til at se skyggen af undskyldninger eller beklagelser fra hverken forskerverden eller i særdeleshed konservative. Hvis det har er den smoking gun som har udløst det hele, hvordan håndteres det lige, hvor skaden er sket og ministeren er væk? Bye Bye PAPE.
0
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 6. mar 2016, 10:05

Min tiltro til politikerne er generelt ikke eksisterende - jeg kan bedre lide den "gamle" elite. :3 #LykkeFriis #PeterStigMøller
1
Pacta Sunt Servanda :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"