Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 29
Likede indlæg: 905

Re: Hvor høj er din politikerlede lige nu?

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. jun 2016, 16:28

Ganske moderat høj. EU-vikarer får 2,4 mio. for seks ugers arbejde. Anser dem for rimeligt korrupte, og ikke noget jeg kan støtte med mine skattekroner. Jeg har vist heller ikke stemmeret mere, så det er godt det samme.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14914

Indlægaf icelady » 16. nov 2016, 13:33

Det er nu ikke fordi det er direkte politiker-lede, men det her er da vist noget, de fleste danskere kun kan have en hovedrysten tilovers for.

Det er vitterlig ikke smart og det kan sagtens puffe til den negative opfattelse, der er af politikere.

https://www.altinget.dk/artikel/reservedele-til-nye-kampfly-er-allerede-paa-vej-ud-af-produktion
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 383
Likede indlæg: 1873

Indlægaf Falstria » 16. nov 2016, 14:51

Den flyvende IC4, det var jo forventet når de samme folk er involveret.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 81
Likede indlæg: 745

Indlægaf Precaseptica » 16. nov 2016, 17:52

Der trænger helt sikkert til en stor rokade for at tilliden kan komme igen. Der er gået komplet kaffeklub i den, hvor man skal skylde alt for mange tjenester væk for at komme til bordet til at man kan nå at gøre en forskel når man endelig sidder på et flertal.

Eksmempler herpå kunne være enten Lunde Larsen eller Løhde. De æder den ene røvsyge beslutning efter den anden fordi de kun er tilbudt deres ministerier under strikse ordre på at være regeringens syndebukke når der skal nedskæres.
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 242
Likede indlæg: 8504

Indlægaf paint » 16. nov 2016, 18:29

De danske politikere, vågner først, når den danske version af 'Trump', har vundet den 'umulige' valgsejr.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 732
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14914

Indlægaf icelady » 16. nov 2016, 18:46

paint skrev:De danske politikere, vågner først, når den danske version af 'Trump', har vundet den 'umulige' valgsejr.

Jacob Haugaard må få et comeback :D
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 248
Likede indlæg: 2652

Indlægaf Anilara » 16. nov 2016, 19:05

4-5 stykker.
Jeg synes faktisk en hel del er dygtige, og føler de er der fordi de kæmper for et bedre land. Der er også en del hvor troværdigheden halter meget.
Jeg tror det er svært at være politiker i dag.
0
gnostic
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 128
Likede indlæg: 371

Indlægaf gnostic » 16. nov 2016, 20:18

Anilara skrev:4-5 stykker.
Jeg synes faktisk en hel del er dygtige, og føler de er der fordi de kæmper for et bedre land. Der er også en del hvor troværdigheden halter meget.
Jeg tror det er svært at være politiker i dag.

Politik er studehandler på studehandler. Man går på kompromis med sine mærkesager, for at få det vigtigste gennemført i mest mulig grad.

Sådan har det altid været. Men jeg tror, at politikerleden opstår når man, som vi så tydeligt har set, at oppositionen siger ét før valget, og når de får folketingsflertal, vender 180 grader og slet ikke vil kendes ved hvad de sagde for blot en måned siden, men tværtimod gør det stik modsatte af hvad de lovede vælgerne. Dét giver anledning til politikerlede, og det er fuldt ud berettiget.

Det var netop hvad Socialdemokraterne gjorde. Mange skyder skylden over på Radikale, men det er uberettiget, for Det Radikale Venstre var medunderskriver af vigtige reformforslag fra den samlede røde opposition (undtagen EL), men da de dannede regering i 2011 smed de det hele væk - (Socialdemokraterne var med hele vejen, i lige så høj grad som Radikale Venstre, de var lige gode om det), og lavede handler med Venstre, Konservative og Liberal Alliance, trods det at EL tilbød at S, SF og R's samlede forslag (fra før valget) kunne stemmes igennem med EL's stemmer.

Det drejer sig om noget så vigtigt som: "Færre skal udstødes fra arbejdsmarkedet" (reformforslag om FØP/Fleks-reform underskrevet i starten af december 2010) - underskrevet af intet mindre end Socialdemokraterne, SF OG Radikale Venstre - og bakket op af EL - men forkastet til fordel for Venstres udspil.

Jeg siger ikke at det var den afgørende faktor, langt fra, (idet mange vælgere var enige med V's forslag) men det er SÅDANNE ting jeg tror der frastøder vælgere og giver politikerlede for så er man som politiker komplet utroværdig.

Læg dertil salget af DONG til Goldman Sachs (trods mere favorable tilbud fra andre parter), "nødløgne", Tibet-sagen osv.

Det er fuldt ud velfortjente tæsk, de politikere får af vælgerne!
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 36
Likede indlæg: 597

Indlægaf Thitida-No-Chey » 16. nov 2016, 21:23

PÅ en skala fra 1-10 er den omkring 39
0
No home is complete without the pitter-patter of kitty feet
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 21
Likede indlæg: 680

Indlægaf FruitFly » 16. nov 2016, 21:48

Min vælger-lede er pt højere.
1
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 16
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 255

Indlægaf Zorglup » 16. nov 2016, 23:05

Ca. 2 meter.
Formet som Eiffeltårnet. En pest at have stående i stuen. Eneste lyspunkt er, at det snart er jul. Så vil jeg bruge den til et nisselandskab.
0
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 29
Likede indlæg: 905

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 17. nov 2016, 06:27

Godt at høre de stadig er lige korrupte: Two years after their work ended, Commissioners still get paid. Connie Hedegaard er med på denne korruptionsliste.
0
Grab them by the pussy
JoyNips
Kort karma: 407
Likede indlæg: 6307

Indlægaf JoyNips » 17. nov 2016, 09:07

Min politikerlede er hverken højere eller lavere end den plejer at være. Jeg synes, vores demokrati fungerer ganske glimrende, og bortset fra nogle få brådne kar, synes jeg faktisk at vores politikere generelt, uanset om jeg er enig i deres holdninger eller ej, gør et fint stykke arbejde.

Jeg er til gengæld lidt træt af brokrøve, der hverken har tænkt sig selv at gøre noget ved de ting, de er utilfredse med eller har nogle realistiske løsningsforslag...
2
fisken80
Kort karma: 154
Likede indlæg: 4586

Indlægaf fisken80 » 17. nov 2016, 10:14

Den er meget høj. Jeg er godt med på, at politik OGSÅ er det muliges kunst og at der er alle mulige hensyn at tage, men de seneste 20 år synes jeg at folketinget er blevet overtaget af en flok teknokrater, der ikke ejer skyggen af visionære tanker og ideer.

Derfor stemmer jeg på Alternativet næste gang. For det kan godt være, at mange griner af deres ideer, men der var ved gud også mange, der grinede af de socialdemokratiske ideer, der skabte velfærdsstaten som vi kender den. Og alligevel skete det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 413
Likede indlæg: 3607
Kontakt:

Indlægaf Annione » 17. nov 2016, 12:23

Den er virkelig høj - jeg har faktisk pt. opgivet at følge med. Alle de gode politikere jeg brød mig om er stoppet i dansk politik. Tilbage har vi en børnehave af larmende unger, der ikke kan bestemme sig eller bare kommer med virkelig dårlige idéer, der ikke kan føres ud i virkeligheden.
Fx. vores sundshedsminister, der synes at patienter skal følges af én læge gennem hele deres forløb. Skide god idé, der aldrig kan føres ud i virkeligheden. Min mand er sygehuslæge - han var ved at brække sig af grin, for med det system vi har nu, er den skabelon umulig. Det ville betyde at alle læger skulle stå stand-by døgnets 24 timer, også når de har vagter i skadestuen. Når de er på ferie. Og når de er på barsel. Eller sover efter en 17 timers nattevagt. - og så koster det forøvrigt kassen at ringe en læge ind med kort varsel... hvor skal pengene til det findes? Det er helt igennem hånbløst.

Jeg stemmer dog alligevel. Altid. Når jeg altså kan. Ved sidste valg faldt valget på en rejsedag, hvor vi sad midt i outbacken i Australien. Ikke skide mange konsulater der.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"