tilløber "vild"kat

Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3126

Re: tilløber "vild"kat

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 10:16

Den er lækker :)

Hvis den stoler på dig, så kan du selv klippe det filtrede pels af. Måske ikke så kønt, men det retter sig over tid.

Jeg ville få tjekket, om den er chippet (katte kan løbe langt fra en ejer, der savner den) og jeg ville fremlyse den i nærområdet/på nettet og dernæst adoptere den, hvis ingen meldte sig.

Jeg ville få den tjekket af en dyrlæge med henblik på fx en ormekur/tjek for øremider og den slags, der ligger under en almindelig konsultation. Jeg ville også vælge vaccination, chip og neutralisering.
Senest rettet af Rakel 27. feb 2016, 10:17, rettet i alt 1 gang.
5
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Indlægaf Kommodedyret » 27. feb 2016, 10:16

Har du fået checket om den er øremærket eller chippet?
Måske er der nogen der savner den :-)
2
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 27. feb 2016, 10:19

Årh smukke Alfred :love: Er han øremærket? I så fald kan du prøve at søge på det i Dansk Katteregister. Det kan også være han er chippet men det er ikke så nemt at tjekke selv

Hvis du kan opstøve ejeren kan du jo spørge ind til om han bare strejfer langt omkring eller om de bare er skredet fra ham

Hvis du nu beslutter dig for at han skal ses af en dyrlæge så er der nogle dyrlæger (bl.a. min) som tilbyder lån uden renter eller evt afdragsordninger, der gør dyrlægeregningerne lidt mere spiselige. Mht en klipning så kan det være at en hundefrisør kan hjælpe? Et eller andet skal der næsten ske hvis I ikke selv kan komme afsted med at klippe den filtrede pels lidt forsigtigt af
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9260

Indlægaf Fru Sunshine » 27. feb 2016, 10:21

Så skøn en mis.
Jeg ville også lige få tjekket om han er chippet. Det gør dyrlægen gratis.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. feb 2016, 10:35

Jeg ville forresten ikke selv give mig i kast med pelsen, hvis det er så slemt, at underpelsen minder om filt.
Det gør ondt på katten, når det skal af.
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3126

Indlægaf Rakel » 27. feb 2016, 10:39

Er man forsigtig og evt to (en tul at klippe og en til at holde), så er det mere skånsomt for katten end en fremmed, synes jeg. Prøv evt. med lidt børnebalsam (det der ikke skal skylles ud). Nogen gange gør det, at man kan redde pelsen ud. Jeg har klippet en del langhårede katte og med tålmodighed/tid er det ikke uoverkommeligt. Hvis der er en katteopdræt med langhårede katte et sted i dit nærmiljø, så plejer de at kunne give gode råd og har kendskab til en evt hundefrisør, der kan håndtere katte. Ellers er det dyrlægen, der evt giver katten noget beroligende før klipningen.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. feb 2016, 10:49

KitKat skrev:Han er ikke øremærket, og tilhører ikke nogen i nærområdet men I har ret, selvfølgelig skal det tjekkes om han har chip.
Jeg tror pelsen kræver maskine, men jeg prøver med en saks først, og så hænger jeg hans billede op i den nærmeste brugs.

Jeg må indrømme, jeg håber lidt han er "ingens" (endnu) :-)

Det kan jeg godt forstå. Han er så skøn.

Det var også sådan Kat flyttede ind her.
0
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 27. feb 2016, 14:55

Sådan er begge vores flyttet ind.

Mizzy kom til vores ødegård i Sverige i 2011, og var vildt sulten. Ca 7 mdr gammel og -viste det sig med en misling i maven-. Fyldt med flåter og filtret underpels. Vi tog hende med til Danmark og hun er vores diva prinsesse nu. Ikke jordens smukkeste -tyk og lavbenet-, men dejligste.

Plet kom til os fra et andet hjem 6-7 km herfra. De hentede ham nogle gange og han stillede her igen (vi kendte dem overhovedet ikke, så aner ikke hvorfor han kom lige her midt i et parcelhuskvarter). Og endte med at blive her. Men når man nu kender ham efter 3 år er den store stærke dreng bange for sin egen skygge. Og tror helt klart at den børnefamilie han kom fra slet ikke harmonerede med hans psyke. Han var 1½ år da han kom, og på vores anbefaling fik de ham kastreret. Troede faktisk at det ville stoppe strejferiet efter et par uger. Men nej, han kom adskillige gange, indtil de spurgte om vi ville beholde ham. Han kan sagtens slås med andre katte, men larm og pludselige bevægelser/lyde gør ham bange.

Når vores meget livlige børnebørn kommer bliver han også langt væk. Heldigvis har vi mange pladser i haven hvor han kan ligge i fred og varmt. Selv om vinteren.
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 292
Likede indlæg: 4473

Indlægaf Rosa Espinosa » 27. feb 2016, 15:16

Ville også sige efterlyse ejeren på de sociale medier eller på flyers i lokalbutikkerne. Vi havde besøg af en vildkat før jul og den var ikke øremærket eller chippet, men ejeren blev fundet efter at have slået et billede op af den i byens Facebookgruppe. Ejeren viste sig at bo ret langt fra hvor den var blevet fundet.

Sådan en kat er vel ikke billig, så tænker den må have en ejer. Også når den virker sund og rask og ikke har noget imod kontakt.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 27. feb 2016, 15:24

Han er godt nok fin.

Det er ikke tilfældigvis omkring Vissenbjerg han er fundet?
0
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 27. feb 2016, 18:37

De gamle chips er pænt nemme at mærke. De nyere er kun på størrelse med et riskorn og er sværere at finde, men prøv at mærke efter om du kan finde en chip på ham.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 348
Likede indlæg: 2381

Indlægaf achillaxedprune » 28. feb 2016, 07:55

Jeg ville først få ham tjekket mht. chip hos dyrlægen... Og så tænker jeg, at hvis du ikke har i budgettet til en klipning, burde du overveje om du har penge til en kat. Det er overraskende dyrt at have kat. Vi har budgetteret med 1000 kr. om måneden for 2 katte, og vi bruger faktisk endnu mere.

Der er mad, snacks, legetøj, dyrlæge, evt. forsikring, orme-, flåt- og loppekur, kattebakke osv. osv. Ok, vores er også relativt forkælede, men det er dyrt at have kat... Mere hvis du har et stramt budget.
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 195
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2349

Indlægaf Studsgaard » 28. feb 2016, 13:30

Han er rigtig flot.

Jeg tænker også at det er smart at får ham tjekket for chip. Vi har selv chippet vores katte da øretatoveringerne bliver ulæselige med tiden.

Vi har selv en kat med lang pels der filtre let. Det hjælper med Royal Canin foder beregnet til det. Og hende klipper jeg også filter af, for hun hader at blive børstet, så det sker desværre ikke ret tit, så vil jeg hellere klippe h ende lidt, og ja der kan godt komme nogle pletter der ser tossede ud, men det er bedre end de filtre og gør ondt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 23. mar 2016, 21:06

Wow, der er sket meget! Men godt at høre at Alfred har fundet et kærligt hjem :lun:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 201
Likede indlæg: 1349

Indlægaf Sophies-mor » 23. mar 2016, 21:09

Der kan man snakke om en tæt løveklipning!
:lun:
Godt, at han fandt jer.
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D

Tilbage til "Kæledyr"