tilløber "vild"kat

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Re: tilløber "vild"kat

Indlægaf 2SHY » 23. mar 2016, 21:11

Årh lille mis :ae: Hvor er det godt at han har adopteret et menneske der tydeligvis vil ham det bedste :lun:
Senest rettet af 2SHY 23. mar 2016, 21:11, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8416
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. mar 2016, 21:11

:lun:
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 23. mar 2016, 21:18

Hvor er det fint, at han fandt lige præcs dig! :lun:
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 23. mar 2016, 21:43

:love:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
In_your_eyes
Kort karma: 73
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 607

Indlægaf In_your_eyes » 23. mar 2016, 22:41

:love2: Alfred :love:
Husk at vænne ham til at blive børstet hver dag, selv om pelsen er kort
2
:pompom:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3879

Indlægaf Delfin » 23. mar 2016, 23:47

KitKat skrev:Opdatering:
Alfred kommer dagligt nu, og sidder ved hoveddøren og stirrer intenst ind ad vinduet hvis jeg er for længe om at finde foder frem.

Når han har spist, kommer han igen og stirrer indtil jeg kommer tilbage og kæler med ham :love:
Han er tryg ved transportkassen og i dag var han så ved dyrlægen.

Han er ikke chippet, og dyrlægens anbefaling ud fra hans generelle tilstand var, at hvis ikke jeg ville beholde ham skulle han aflives med det samme.
De havde ALDRIG set så slem en pels som hans, knuderne var så tætte og store, at de hæmmede hans bevægelsesfrihed :trist:

Lige nu ligger Alfred nede i fyr-rummet og sover de sidste rester af narkosen ud, planen er at holde ham inde påsken over og så vurdere derfra om han kan trives inde eller skal lukkes ud igen, men under alle omstændigheder hører han og jeg sammen nu :dåne:

Han blev klippet, kastreret og behandlet for øremider. Orme- og loppekur havde han fået hjemmefra.
Bortset fra pelsen og hans meget ringefoderstand var deres vurdering at han virkede rask og overraskende godt tilpas.

I får lige to billeder, Alfred i morges og Alfred nu.
DSC_1460.jpg

DSC_1463.jpg

Haha hvor er han grim nu, undskyld, men det er han altså :lol:

Men ellers er han godt nok en lækker bamse. Tillykke med ham.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 24. mar 2016, 06:44

^
Ja - der kommer nok til at gå et godt stykke tid, før han kan vise sig udenfor uden at blive gjort nar af :P

...men hvor er han cute! :lun: Håber du løbende opdaterer og viser billeder. Jeg er helt trist over, at der ikke er så meget liv i kattebilledetråden - det er jo verdens bedste tidsfordriv/humørspreder at se på :D
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2371

Indlægaf achillaxedprune » 24. mar 2016, 06:53

Ai, hvor skønt at Alfred fandt lige præcis dig... :love: jeg bliver så glad over sådan nogle skønne historier. Tillykke med miveren. Også selvom han er lidt af et grimt skravl lige nu. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8507

Indlægaf 2SHY » 24. mar 2016, 07:16

Krølle skrev:^
Ja - der kommer nok til at gå et godt stykke tid, før han kan vise sig udenfor uden at blive gjort nar af :P

...men hvor er han cute! :lun: Håber du løbende opdaterer og viser billeder. Jeg er helt trist over, at der ikke er så meget liv i kattebilledetråden - det er jo verdens bedste tidsfordriv/humørspreder at se på :D

Jeg skylder nogle billeder af hende den nye. Jeg har bare ikke villet poste noget, hvis nu det endte med at jeg følte der slet ikke var nogen som helst connection :genert:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2326

Indlægaf Studsgaard » 28. mar 2016, 14:51

Han ser godt nok sølle ud lige nu med den klippede pels :)

Og hvor er det godt at du har taget ham til dig, så han kan få et godt katteliv, det virker jo som om han havde valgt dig, så er set jo dejligt du også vælger ham.
1
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 31. mar 2016, 09:55

Jeg synes du skal starte med at lade dem være i hvert sit rum, og så måske have noget der lugter af dem, hos den anden kat. Hvis de møder hinanden 'head on' kan de blive stressede og ret så fornærmede på hinanden.

Men nøj, han er kær :love: Det er fedt du har taget ham ind, ville ønske jeg kunne tage alle hjemløse katte til mig :genert:
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 6. apr 2016, 06:41

:lun:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 10. apr 2016, 12:35

Jeg synes, at Ozzy "lugter" mere, når hans pels har været barberet ned (det sker af og til pga. kløe og knuder). Phoebe har også sin egen lugt/duft, mens alle andre katte, jeg har haft, ikke har lugtet af noget. Man skal holde øje med, om det er sådan en acetoneagtig lugt, da det kan betyde sygdom.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Indlægaf Pussikat82 » 11. apr 2016, 11:39

KitKat skrev:
Pussikat82 skrev:Jeg synes, at Ozzy "lugter" mere, når hans pels har været barberet ned (det sker af og til pga. kløe og knuder). Phoebe har også sin egen lugt/duft, mens alle andre katte, jeg har haft, ikke har lugtet af noget. Man skal holde øje med, om det er sådan en acetoneagtig lugt, da det kan betyde sygdom.

Det er slet ikke acetone agtigt, heldigvis :)

I morges var der i øvrigt ingenting, og mit tøj (som han tilsyneladende har ligget på det meste af natten :lol: ) lugter heller ikke af noget, så jeg slår koldt vand i blodet og ser tiden an :)

Jeg tror, det er ret normalt at kunne lugte et eller andet fra katten, når den er barberet helt ned, så jeg ville også tage det ret roligt. Men det er fint, du er opmærksom på det.

Mht. udgroningen af pelsen tager det nogle måneder. Ozzy havde fået alle knuder løbende i efteråret, og de sidste på bagkroppen, hvor han er ekstra sat med berøring, blev taget omkring jul. Det vokser ret hurtigt ud, så der er pels at se på. Det tager dog noget tid, før den er groet helt ud, når det er lang pels, der er tale om. Men i løbet af en 2-3 måneder har han i hvert fald pels, der dækker pænt for kroppen, så han ikke længere er helt bar. Fuld pels tager nok et halvt års tid, vil jeg tro. Han fik taget pels på siden af brystkassen omkring oktober, og der er den efterhånden vokset helt ud, tror jeg.
2
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede

Tilbage til "Kæledyr"