Jeg skal flytte tilbage til DK

Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 28. feb 2016, 13:30

Hej allesammen!

Det er lidt tid siden jeg har kigget ind på debatten, men nu er jeg så småt ved at være på banen igen. I den tid jeg været væk, har jeg været ret hårdt spændt for, og hjemveen er vokset til et punkt, hvor jeg ikke kan ignorere det mere. Jeg magter ikke den her opgave alene, slet ikke når jeg er så isoleret, som jeg er nu. Defor har jeg talt med mini's far, og vi er blevet enige om, at det bedste for mini og jeg er at vi rejser til Danmark, tæt på mine familie og gamle venner, som har børn og gerne vil støtte os på den ene eller den anden måde.

Jeg har været hos en advokat, der har startet processen med at ordne papirarbejdet, der gør det muligt. Men der er tusind ting der skal ordnes udover flytningen og det bureaukratiske, så jeg tænker, at denne tråd kan hjælpe mig med at holde styr på de ting jeg skal ordne, samt få gode råd til alt det der med børnepengeansøgning, rettigheder som enlig forsørger i DK osv.

Jeg håber i vil heppe og læse med! :)

//canoodle
30
All Adventurous women do
Frk._Strawberry
Kort karma: 49
Likede indlæg: 386

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf Frk._Strawberry » 28. feb 2016, 13:38

Jeg har ikke så meget andet at sige end;

Velkommen hjem, skønne K! :kys:
1
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 28. feb 2016, 13:39

Hvor bor du henne, siden du skal tilbage til DK? :)
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 617
Likede indlæg: 3467

Indlægaf FruDulle » 28. feb 2016, 13:50

Lyder som den rigtige beslutning. Dejligt at far er enig. Jeg er selv lige rykket til Dk men forhåbenligt kun for en kortere periode og uden at skulle igennem alt det du skal. Jeg "skal" bare have tilskud til DP og børnecheck. Er jo stadig gift selvom at han er udlandsdansker endnu.

Nok om mig, sorry. Jeg håber at det går nemmere end frygtet. Jeg havde kun positive oplevelser med det offentlige.
1
Whatever
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3340

Indlægaf Hunkat » 28. feb 2016, 13:54

:gogo: Det skal du nok klare søde Canoodle. Det skal nok gå, og rigtig fint at du får mini med selvom det bliver lidt langt til farmand så. Men det klare I selvfølgelig.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 28. feb 2016, 14:07

jeg har tænkt på dig og dejligt at høre fra dig igen. Det bliver godt for Jer at få ro, familie og omgangskreds igen. Fedt faderen er med på det, det gør det meget nemmere.

Kommer du til hovedstaden igen? Du kan ordne alt fra borger.dk med at søge tilskud, vs osv. Du skal bare lige have dig et nem ID.

velkommen hjem igen
4
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 28. feb 2016, 14:21

Velkommen hjem. Mødrehjælpen. Kan vejlede med alt dét, vi måske ikke kan med.

Hvor skal I bo? :)
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 29. feb 2016, 11:44

utvivlsomt en stor beslutning, der har været svær at træffe. Men jeg er sikker på at det er rigtig positivt for både du og mini. Dejligt at far ønsker at bakke op om den model, - det gør det jo kun endnu nemmere.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 43
Likede indlæg: 315

Indlægaf Zinde » 29. feb 2016, 11:54

Hvor er det dejligt for dig! Og hvor er det godt, at far er med på den :gogo:
1
Some people never meet their hero
I gave birth to mine
:lun:
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:23

Viskelæder skrev:Hvor bor du henne, siden du skal tilbage til DK? :)

I Tyskland
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:24

Rakel skrev:Velkommen hjem. Mødrehjælpen. Kan vejlede med alt dét, vi måske ikke kan med.

Det ved jeg ikke endnu. Mine forældre har foreslået Farum Midtpunkt, fordi det er tæt på min familie og let at få, og børnevenligt. Jeg er lidt betænkelig ved det, men ved ikke helt hvorfor.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 29. feb 2016, 13:25

Panton skrev:jeg har tænkt på dig og dejligt at høre fra dig igen. Det bliver godt for Jer at få ro, familie og omgangskreds igen. Fedt faderen er med på det, det gør det meget nemmere.

Kommer du til hovedstaden igen? Du kan ordne alt fra borger.dk med at søge tilskud, vs osv. Du skal bare lige have dig et nem ID.

velkommen hjem igen

Tak :kys:

Nok ikke København, men helt sikkert i hovedstadsområdet :)
0
All Adventurous women do
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Indlægaf Rakel » 29. feb 2016, 13:38

canoodle skrev:
Rakel skrev:Velkommen hjem. Mødrehjælpen. Kan vejlede med alt dét, vi måske ikke kan med.

Det ved jeg ikke endnu. Mine forældre har foreslået Farum Midtpunkt, fordi det er tæt på min familie og let at få, og børnevenligt. Jeg er lidt betænkelig ved det, men ved ikke helt hvorfor.

Hvis det er de 4v i FM, så er de lette at få og dem i et plan er jeg ret begejstret for indretningen med den store terrasse. Dem i to plan så vi ikke på.
Mit indtryk er, at det er svære at få de mindre lejligheder.

Vi valgte fra mest på grund af distrikskolen, men den er lukket nu - så i dag ville jeg nok have tænkt anderledes omkring skolesituationen, men vi havde også to, det skulle i skole jo.

Vii manglede så bare bolig knapt et år, men beliggende til Stog, skov og sø var jeg også begejstret for og mit indtryk er ikke i dag, at der er mere uro end så mange andre steder i Storkøbenhavn.
3
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3263

Indlægaf DD_81 » 29. feb 2016, 15:13

canoodle skrev:

kender flere der har boet der, og som har været vildt glade for det.
Og lejlighederne synes ganske fine, og jeg synes det med terasserne er ret fedt, de er lækre store og giver nogle flere muligheder end bare en lejlighed, eller 4 kvm altan. :)

Om du vælger det, så er du jo ikke stavnsbundet der i flere år.
Skal du også tænke et gæsteværelse ind til mini-far eller skal samvær udelukkende foregå i tyskland?
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9238

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 16:11

Hvor er det godt at høre fra dig igen.
Og hvor er det endnu bedre, at du og Mini kan komme hjem, så du kan få lidt ro på.
:kram:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forældre"