Jeg skal flytte tilbage til DK

Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Re: Jeg skal flytte tilbage til DK

Indlægaf canoodle » 3. mar 2016, 19:51

Nå ja, og så er vi lagt helt ned i det lille hjem af sygdom og tristhed på næsten 3. Måned. Siger mit job op med det samme jeg er tilbage.
0
All Adventurous women do
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 331

Indlægaf TomKah » 4. mar 2016, 06:43

Jeg ved ikke om det er en generel akutliste, men eller ville jeg også forsøge Lejerbo på Frederiksborgvej og Nordvænget.
1
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 4. mar 2016, 15:00

Langt de fleste kommuner giver mulighed for, at man kan komme foran i boligkøen, hvis man har fået arbejde i kommunen. Så hvis du i stedet kan gå den vej, så giver det dig måske nogle muligheder.
1
Brugeravatar
No_Link
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Indlægaf No_Link » 5. mar 2016, 08:50

Jeg tænker, at du først skal have folkeregisteradresse i DK ,men så kan du søge (det kommer af sig selv, hvis man bor i DK, men jeg ved ikke, om man skal gøre noget aktivt, hvis man er tilflytter) Børne og Ungeydelse:
https://www.borger.dk/Sider/Boerne-unge ... f6efe8a839

Her er beløbssatserne:
0-2 år 4.470 kr. per kvartal
3-6 år 3.537 kr. per kvartal
7-14 år 2.784 kr. per kvartal

De udbetales den 20. januar, den 20. april, den 20. juli og den 20. oktober.

Som enlig forsøger kan du derudover ansøge om Børnetilskud (og der SKAL man ansøge for at få pengene).
https://www.borger.dk/Sider/boernetilsk ... f6efe8a839
Børnetilskuddet består af 2 beløb, der lægges sammen. Pengene udbetales sammen med Børne- og Ungeydelsen efter de samme udbetalingsfrister som angivet ovenfor:

Ordinært​ tilskud: ​​​1.358 kr. ​pr. kvartal, pr. barn​ (2016)
​​​​Ekstra tilskud:​ ​​1.384 kr. ​​pr. kvartal, i alt uanset hvor mange børn (2016)

Samlet beløb: 2.742 pr. kvartal (og så skal du jo så lægge Børne-og Ungeydelsen til)

Alle ovenstående beløb er skattefri.

Du skal også have ordnet din forskudsopgørelse - i den forbindelse skal du være opmærksom på, at du får et øget fradrag ved at være enlig, så det skal du huske at anføre.

Boligstøtte kan du lave prøveberegninger på via Borger.dk mener jeg, og jeg mener også, at du tilsvarende kan med nedsat institutionsbetaling. Begge dele er indkomstafhængigt.
1
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
No_Link
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Indlægaf No_Link » 5. mar 2016, 08:54

Kommer faren til at betale noget til barnet? Herhjemme kan man jo ansøge om, at kommunen udbetaler børnebidrag:
https://www.borger.dk/Sider/Boernebidra ... f6efe8a839

Men jeg ved virkelig ikke, når han bor i Tyskland - måske kan du få nogle penge udfra en en tysk lovgivning... Det er måske noget, du bør undersøge. Det er også muligt, at kommunen (udbetaling danmark er vist de "tekniske" udbetalere) udbetaler børnebidrag...og så er den ged barberet. Jeg mener fx at enlige adoptanter, eller kvinder med donorbørn kan modtage pengene på den måde. Under alle omstændigheder er det et beløb, du også selv skal ansøge om, at det offentlige udbetaler. Der kan godt være noget sagsbehandlingstid på det. Det kan der muligvis også på de andre ting, jeg har nævnt - så det er vigtigt, at du søger fra den dato du og barnet reelt er tilbage i dk, da jeg tænker, at det vil være den udslagsgivende dato.
1
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 8. mar 2016, 15:19

Hvordan går det canoodle?
0
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 9. mar 2016, 09:50

Panton skrev:Hvordan går det canoodle?

Jamen vi er ved at lande oven på endnu mere sygdom hos både mini og jeg. Har haft besøg af Spjærten og prøver at samle op på næsten at have været en måned væk fra arbejde. Jeg er kørt helt i sænk på energien, for at være helt ærlig. Har hold i nakken og har ikke kunnet få behandling, forrdi mini var syg og faderen rejst væk.

Ift. flytningen, har jeg talt med min chef og fortalt ham at jeg så småt er på vej hjem. Desuden har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem kommunen, mødrehjælpen og mit netværk, men der er kun blevet smækket døre i. Så jeg tænker at jeg skal starte med at søge et job, og gå og kigge så småt på dba eller noget, da jeg så skal søge bolig på linje med alle mulige andre boligløse. Det gør mig lidt trist, for jeg er jo i Berlin, og har jo også mini at tænke på.

I aften skal jeg tale med min ex vedr. forældremydighed og børnebidrag, der er nemlig sat en advokat på nu.

Så hvis i kender til en lejlighed i Storkøbenhavn/Furesø området, andel eller leje, så giv lige en heads up, ikke? :D
2
All Adventurous women do
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2570

Indlægaf LaScrooge » 9. mar 2016, 11:00

canoodle skrev:
Jamen vi er ved at lande oven på endnu mere sygdom hos både mini og jeg. Har haft besøg af Spjærten og prøver at samle op på næsten at have været en måned væk fra arbejde. Jeg er kørt helt i sænk på energien, for at være helt ærlig. Har hold i nakken og har ikke kunnet få behandling, forrdi mini var syg og faderen rejst væk.

Ift. flytningen, har jeg talt med min chef og fortalt ham at jeg så småt er på vej hjem. Desuden har jeg undersøgt muligheder for bolig igennem kommunen, mødrehjælpen og mit netværk, men der er kun blevet smækket døre i. Så jeg tænker at jeg skal starte med at søge et job, og gå og kigge så småt på dba eller noget, da jeg så skal søge bolig på linje med alle mulige andre boligløse. Det gør mig lidt trist, for jeg er jo i Berlin, og har jo også mini at tænke på.

I aften skal jeg tale med min ex vedr. forældremydighed og børnebidrag, der er nemlig sat en advokat på nu.

Så hvis i kender til en lejlighed i Storkøbenhavn/Furesø området, andel eller leje, så giv lige en heads up, ikke? :D

Har du solgt din egen lejlighed? - Jeg mener du havde en du fremlejede inden du tog til Berlin?

Hvad med at købe - hvordan ser mulighederne for at låne ud?
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3272

Indlægaf DD_81 » 9. mar 2016, 11:05

Du kunne bruge lidt energi på at finde ud af om ikke der er facebook grupper for de lokalområder du søger i (det er der højest sansynligt) Og så skrive et opslag der om at i er boligsøgende, hvilket område, prisleje, og fra hvornår. Og lidt om dig/jer.

Jeg har set mange gøre det, og med positiv effekt. Det er for mange nemmere at byde ind på en søge-annonce, end selv at annoncere et lejemål, da man risikerer at drukne i henvendelser. Jeg ville nok også selv vælge den vej hvis jeg skulle leje ud :)
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 9. mar 2016, 18:22

mulledit skrev:Det bliver helt sikkert godt for jer at komme tilbage, hvor du har din familie til at hjælpe.

Vi burde altså lave en mødregruppe herovre, er sikker på at Milissa også gerne vil være med....

Dét vil hun i hvert fald!

Velkommen tilbage, Noodle. Jeg skal nok aflaste i hverdagene - så kan mini afhjælpe min baby-længsel, og du kan få lidt luft. win-win! :D
1
Tally-ho
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 9. mar 2016, 18:32

Det er en stor beslutning, men jeg tror du bliver glad for den. Du har brug for dit netværk - det er tydeligt. Godt barnefaderen støtter dig i det!
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 09:28

LaScrooge skrev:
canoodle skrev:

Har du solgt din egen lejlighed? - Jeg mener du havde en du fremlejede inden du tog til Berlin?

Hvad med at købe - hvordan ser mulighederne for at låne ud?

Det er ikke umuligt at købe, da jeg har indkomst, men det er svært at finde noget der ikke er for dyrt. Jeg leder jo efter den samme type boliger som studerende og unge par.

Lejligheden er solgt, men det er OK, for vi ville ikke kunne bo der, da der ikke var indrettet soveværelse. Mini sover ikke, hvis vi skal sove i samme rum. Han er lidt sær på den måde :P
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 13:20

Nå, og så har jeg lige fået at vide at den ekstra dag med home office ikke bliver til noget, så den stress jeg allerede render rundt med, nok ikke får tid til at blive bedre. Så nu har jeg bestilt tid hos min læge, med henblik på en langtidssygemelding. Så snart jeg har den, siger jeg op. Øv.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 10. mar 2016, 14:47

Det lyder som virkelig op af bakke for dig, og det er sgu unfair. Jeg håber du får dig en langtidsygemelding hurtigt :ae:

hvad er max husleje for dig?
0
Brugeravatar
canoodle

Indlægaf canoodle » 10. mar 2016, 14:50

Panton skrev:Det lyder som virkelig op af bakke for dig, og det er sgu unfair. Jeg håber du får dig en langtidsygemelding hurtigt :ae:

hvad er max husleje for dig?

Ja, jeg er sgu også ret træt af at jeg bare ikke kan se mulighed for at rejse mig :( skal jo bare have det der skide vindue med lys på klem.

Max husleje er 8000, forudsat at jeg får en løn i det niveau jeg burde i DK. Sådan lige her og nu ville det være 6500 ca.
0
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"