Hvordan / hvor spiser I jeres mad?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3553

Re: Hvordan / hvor spiser I jeres mad?

Indlægaf Lemonella » 2. mar 2016, 17:33

Vi spiser altid aftensmaden ved spisebordet i stuen og fjernsynet er tændt, men vi ser det faktisk ikke, vi spiser, hygger og taler sammen.
Morgenmaden spiser vi som regel hver for sig, medmindre vi holder fødselsdag. Jeg spiser min morgenmad stående ved køkkenbordet. Kæresten ved sin computer.
I hverdagene, spiser jeg frokost alene og det foregår enten foran fjernsynet, eller stående ved køkkenbordet.
I weekenden spiser vi frokosten foran fjernsynet mens vi ser en god film.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 2. mar 2016, 18:03

billiebean skrev:
Sophaya skrev:Jeg er sådan en hedning, der spiser alle mine måltider i min seng. Hvis jeg har gæster foregår det ved spisebordet, men ellers er der bare så rart under dynen. Jeg ville gerne kunne sige at jeg i det mindste spiste på sofaen, men ak, det er sengen der vinder hver gang.

Men hvordan gør du med tallerken, kniv og gaffel i sengen? (Kan selvfølgelig være, du har en mere raffineret teknik mere end jeg har :genert:)

Det har jeg aldrig tænkt over - det er bare ikke noget problem for mig :lol: nogle gange har jeg haft en bog, tallerkenen har stået på, tror jeg.
0
x
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 2. mar 2016, 18:10

Morgenmad spiser jeg i sengen. Frokost er forskelligt, ofte ved skrivebordet mens jeg laver noget arbejde. (Vi spiser meget sjældent frokost sammen, med mindre vi er på besøg hos nogle)
Aftensmaden er præcis som wizzze. Når vi har brugt meget tid på det er det ved spisebordet, og tv slukket. Men oftest er det i sofaen foran tv'et.

Vi er begge opvokset med at vi spiser sammen hele familien til aftensmad med slukket tv. Og det kommer også til at blive standarden når vi selv får unger. Men indtil da nyder vi at spise sent, og se film imens :D
0
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 563

Indlægaf StripesAddict » 2. mar 2016, 18:41

Desværre alt for ofte foran skærmen ift. hvad jeg godt kunne tænke mig. Lige pt. spiser jeg f.eks. aftensmad.
Jeg forsøger dog at "holde fri" når jeg spiser - så altså ikke noget med at arbejde/læse (jeg er studerende) imens, og jeg tager mig altid god tid til det - jeg kan simpelthen ikke spise under tidspres.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 132
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1099

Indlægaf FrøkenM » 2. mar 2016, 19:47

Bor alene og sidder tit i sofaen/ved spisebordet i selskab med Viaplay og indtager aftensmad. Frokost spises på uni og morgenmad på kanten af køkkenbordet.

Når jeg er sammen med kæresten så er det altid ved spisebord, med tv slukket til alle måltider.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Livets forhold"