Veksle mønter

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1214

Veksle mønter

Indlægaf godtnavn » 29. feb 2016, 13:43

Ja, det er jo ikke direkte rejse, men tænkte det passede bedst her alligevel.

Nogen der ved om man kan veksle svenske mønter? Forex og sådan noget tager vidst kun sedler. Jeg har en del svenske penge efter en tur for et års tid siden, havde egentlig tænkt at gemme dem til næste gang, men stoler ikke helt på dsb's paskontrol, og når nu de fleste af deres sedler og mønter udgår til sommer skal de jo bruges eller veksles inden. Kan man overhovedet veksle småmønter?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10234

Re: Veksle mønter

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. feb 2016, 13:55

Prøv at undersøge, hvornår man senest skal have vekslet til de nye sedler og mønter.
Som regel er der en meget lang frist for den slags, selvom pengene ikke længere kan bruges i butikkerne.

Jeg har ikke hørt om steder, der veksler udenlandske mønter, så det letteste vil helt klart være at klare det i Sverige.
0
Je suis un tableau noir.
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. feb 2016, 15:05

Flere sedler kan ikke veksles mere efter juni i år, og mønterne kan vidst veksles et års tid mere, men når jeg skal betale vekslegebyr kan jeg ligeså godt få vekslet alle pengene. Det er ikke fordi det er vildt mange penge, nok 5-700 svenske kroner i alt, så ville være fjollet at ende med at betale vekselgebyr flere gange.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 771
Likede indlæg: 10234

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. feb 2016, 15:11

godtnavn skrev:Flere sedler kan ikke veksles mere efter juni i år, og mønterne kan vidst veksles et års tid mere, men når jeg skal betale vekslegebyr kan jeg ligeså godt få vekslet alle pengene. Det er ikke fordi det er vildt mange penge, nok 5-700 svenske kroner i alt, så ville være fjollet at ende med at betale vekselgebyr flere gange.

Spørgsmålet er, om der er gebyr på veksling af mønterne i Sverige. Det tvivler jeg på, at der er, når skiftet er dikteret af myndighederne, så du kommer næppe til at skulle betale gebyr to gangen ved at veksle sedler i DK og mønter i Sverige.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4261

Indlægaf Flora » 29. feb 2016, 15:12

Jeg mener man kan betale med Euro i Magasin, så kunne godt forestille mig at man også kan betale med svenske. I Helsingør er der vist også en del butikker der tager imod svenske kroner. Og altså, generelt steder hvor der kommer mange svenskere tror jeg man kan finde danske butikker der tager imod svenske kroner. Så hvis du kommer på de kanter, kan du jo forhøre dig :)
1
Debattens sødeste :engel:
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 29. feb 2016, 15:13

DetSorteCirkus skrev:
Spørgsmålet er, om der er gebyr på veksling af mønterne i Sverige. Det tvivler jeg på, at der er, når skiftet er dikteret af myndighederne, så du kommer næppe til at skulle betale gebyr to gangen ved at veksle sedler i DK og mønter i Sverige.

Måske er jeg bare pessimist der ikke tror på at de fjerner grænsekontrollen :genert:
0

Tilbage til "Rejser"