Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 255

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Oddinary » 3. mar 2016, 16:31

Fio skrev:
Oddinary skrev:Jer, som krøller hår, hvilket krøllejern får I rent faktisk brugt?

Jeg vil gerne have et nyt, men jeg frygter at jeg aldrig kommer til at bruge det, ligesom det spiralkrøllejern, der ligger hjemme i gemmerne... Jeg har også et ghd, men jeg er for det første elendig til at lave fald med det, og hvis jeg endelig formår at lave nogle løse krøller med det, så holder de ca. 10 sekunder før de falder ud.
Jeg har hår der går ca. 7 cm længere ned end kravebenet. Så sådan almindeligt langt, men ikke noget voldsomt. Til gengæld er det meget tykt og tungt, så det kunne være fedt med en løsning, der ikke tog 100 år. Jeg vil gerne lave sådan nogle store, bløde krøller, der ikke ser for lavede ud, men de skal også helst kunne holde. Hvad vil I anbefale til mig? :) Tak.

Jeg har nogle syle/wands i forskellige tykkelser, men det eneste jeg bruger i ny og næ, er faktisk et tykt no name klemmekrøllejern 45-50 mm, tror jeg det er, som jeg engang har købt på lookfantastic.

Jeg bruger heat protector med noget hold i når jeg fønner det, og sprayer hver enkelt krølle straks med hårspray. Så holder krøllerne for mig. Nogle gange fanger jeg også krøllen i hånden og klipser dem op (et tip jeg læste herinde), og så sprayer med hårspray derefter. Det tager selvfølgelig godt nok en del tid, de metoder. Men pga. tyngden i mit hår og længden så holder krøllerne ikke ellers, eller også tynger håret ned, så de kun holder i det nederste af håret og det ser jo åndet ud. Men nogen hurtig løsning er det desværre ikke.

Ca. 1 min efter jeg skrev, kom jeg til at impulskøbe et Babyliss klemmekrøllejern på 32 mm på matas.dk, fordi jeg havde et gavekort, og det var det største, jeg kunne finde. :blush2: Men det kan godt være, jeg burde aflevere det tilbage med det samme, jeg tænkte også at 38+ måske var bedst til min lazy ass... Min logik var at det måske var en fin nok størrelse at "fikse" mine egne krøller med, så jeg bare lige kunne genkrølle det grimme. Ha!

Er det måske denne her, du har? http://www.lookfantastic.dk/diva-profes ... 84760.html Har du skiftet stik på den? :)

Nå ja, hårspray, sådan noget ejer jeg ikke engang i øjeblikket, da jeg ikke bruger det ellers... Kender du en der er specielt god?

PS. spurgte du ikke til heat protectors tidligere? Har du prøvet Kerastase? Dem går jeg altid tilbage til, har brugt dem i årevis... Pt. Keratine Thermique, men er også glad for Nectar og Ciment. :)
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 3. mar 2016, 16:59

StripesAddict skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad pointen med contouring er? Jeg tror ikke helt jeg forstår det :genert:

At fremhæve og definere ansigtstræk. Du fremhæver ved at highlighte og definerer ved at contoure (fx definere dine kindben, gøre din næse smallere)
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 3. mar 2016, 19:00

Oddinary skrev:Jer, som krøller hår, hvilket krøllejern får I rent faktisk brugt?

Jeg vil gerne have et nyt, men jeg frygter at jeg aldrig kommer til at bruge det, ligesom det spiralkrøllejern, der ligger hjemme i gemmerne... Jeg har også et ghd, men jeg er for det første elendig til at lave fald med det, og hvis jeg endelig formår at lave nogle løse krøller med det, så holder de ca. 10 sekunder før de falder ud.
Jeg har hår der går ca. 7 cm længere ned end kravebenet. Så sådan almindeligt langt, men ikke noget voldsomt. Til gengæld er det meget tykt og tungt, så det kunne være fedt med en løsning, der ikke tog 100 år. Jeg vil gerne lave sådan nogle store, bløde krøller, der ikke ser for lavede ud, men de skal også helst kunne holde. Hvad vil I anbefale til mig? :) Tak.

Jeg har det samme som Craver, det er virkeligt godt. Og man kan lave en del forskellige typer krøller, alt efter hvor store totter, og hvor lang tid man lader totten varme.
2
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2275

Indlægaf didas » 3. mar 2016, 19:20

Jeg har en Remington Pearl CI95 wand og er virkelig tilfreds med den. Det tager ingen tid at krølle og det er nemt at justere størrelsen alt afhængig af, hvor tykke totter hår man tager og hvor på wanden man krøller (det er tyndere i enden).

På det her billede har jeg sovet med dem i 2 nætter. Bare se bort fra kyssefjæset :-D

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
StripesAddict
Kort karma: 67
Likede indlæg: 568

Indlægaf StripesAddict » 4. mar 2016, 11:14

twinkle skrev:
StripesAddict skrev:Er der nogen der kan forklare mig hvad pointen med contouring er? Jeg tror ikke helt jeg forstår det :genert:

At fremhæve og definere ansigtstræk. Du fremhæver ved at highlighte og definerer ved at contoure (fx definere dine kindben, gøre din næse smallere)

Tak for forklaringen :)
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4452

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. mar 2016, 17:49

Nogen som har prøvet at handle enten på Beauty Bay eller Cult Beauty?
Siderne ser reelle nok ud, men hvis man læser på Trustpilot, så synes jeg anmeldelserne er lidt svingende, så ved ikke om jeg tør købe noget derfra. Kunne bare spare en del penge.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4108

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 17:52

Rosa Espinosa skrev:Nogen som har prøvet at handle enten på Beauty Bay eller Cult Beauty?
Siderne ser reelle nok ud, men hvis man læser på Trustpilot, så synes jeg anmeldelserne er lidt svingende, så ved ikke om jeg tør købe noget derfra. Kunne bare spare en del penge.

Jeg har handlet flere gange fra Beautybay. Super side :)
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. mar 2016, 17:53

Viskelæder skrev:
Rosa Espinosa skrev:Nogen som har prøvet at handle enten på Beauty Bay eller Cult Beauty?

Og du fik tingene inden for rimelig tid? Kan se at folk har lidt forskellige oplevelser.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 10. mar 2016, 17:54

Har handlet på begge sider. Foretrækker Cult Beauty, synes Beautybay er meget svingende ift., hvor hurtigt ordren bliver leveret og om den overhovedet når frem.
1
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 17:55

Rosa Espinosa skrev:
Viskelæder skrev:

Og du fik tingene inden for rimelig tid? Kan se at folk har lidt forskellige oplevelser.

Ja, jeg mener, der er gået omkring 5 dage. Jeg har både købt glattejern derfra og en hulens masse make up. De har de bedste mærker, og der er rigtig mange besparelser at hente. Jeg har flere veninder, der også køber derfra, og ingen af os har oplevet noget dårligt med det :)
1
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 10. mar 2016, 17:56

Cult Beauty kender jeg slet ikke. Må hellere liiiiiige kigge den :ninja:
0
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 10. mar 2016, 18:01

Haha det er ikke til at finde ud af :lol:

Er ude efter en øjenbryns serum og kan spare 250 kr ved at handle på en af de sider. Der er alligevel meget, når man ikke er sikker på at sådan noget det virker.
Prøver at springe ud i det. Tak for respons :gogo:
0
Brugeravatar
twinkle

Indlægaf twinkle » 11. mar 2016, 18:14

Hvad skal i bruge jeres restskat på, af skønheds relaterede ting?
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 11. mar 2016, 18:16

twinkle skrev:Hvad skal i bruge jeres restskat på, af skønheds relaterede ting?

Lidt parfumer hvis jeg får penge tilbage, det er dog ret usandsynligt. Skulle gerne vide det om 7 minutter :D
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 11. mar 2016, 19:06

Nogen, der har et bud på, hvor man køber UD billigst?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Skønhed"