Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 226
Likede indlæg: 1387

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Filipai » 10. maj 2016, 20:15

Liseletpåtå skrev:Bruger du balsam? Har prøvet først at give det hårkur og derefter balsam?

Jeg bruger balsam ved hver hårvask, og bruger også balsam efter hårkur en gang ugentligt. Så jeg føler jeg gør "alt" rigtigt på det punkt. Jeg lufttørrer mit hår og gnider det ikke med håndklædet, og alligevel er det helt skidt.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 10. maj 2016, 20:18

Junika skrev:
Filipai skrev:
In_your_eyes skrev:Filipai, hvad med kokosolie? Jeg bruger det som hårkur natten over og tænker ikke det kan skade din hovedbund heller. Jeg har langt tykt krøllet hår, som let bliver tørt, kokosolie er fantastisk til det.

Jeg har faktisk brugt det, og det har en lille effekt, mit hår suger det i hvert fald, for der er i hvert fald nærmest intet at vaske ud dagen efter. Synes bare stadig mit hår virker utroligt porøst, men kan være jeg skulle prøve at gå igang igen, jeg har det nemlig stående.

Det med hovedbunden har jeg ikke noget bud på desværre. Men til håret kan du prøve at sove med Philip kingsley elastiziser i. Det er serious stuff. Da jeg afblegede mit hår hvidt ( :tie: ) var det det eneste, der kunne holde det nogenlunde ordentligt at se på istedet for en bunke spaltet, knækket hø..

Av, det var dyrt, men hvis det er det der kan redde mit hår, så må jeg jo punge ud.
1
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

Indlægaf Lismaens » 10. maj 2016, 20:23

Filipai skrev:Jeg er sikker på Fio på et tidspunkt kom med nogle fantastiske råd omkring hårpleje til mig. Men jeg kan ikke finde det, og nu er jeg mere desperat en nogensinde. Mit hår/hovedbund er helt smadret, og jeg har brug for at der akut sker noget. Jeg har blødende, skællende hovedbund efter psoriasis, og prøver at undgå hårprodukter andet end lidt olie i spidserne, og vasker kun 2-3 gange om ugen, alligevel bliver mit hår og hovedbund værre og værre.
-De nederste 10 cm af mit hår er smadret (trods mit hår kun er til skuldrene)
-Jeg farver kun bunden
-Jeg bruger hårkur fra aussie, og den har før hjulpet, men nu føler jeg ikke at den gør noget som helst.
-Mit hår er tykt, bølget og utroligt kruset.
- Når jeg prøver at trække i mit våde hår, strækker det sig nærmest ikke, så jeg tror det mangler fugt, og det suger også bare alt der hedder produkt, og mit hår er maaaange timer om at tørre.

Jeg er desperat, og har desværre ikke sindsygt mange penge jeg kan tillade mig at bruge på hårprodukter. What to buy, som med stor sandsynlighed rammer rigtigt.

Jeg tilslutter mig lige alt hvad du skriver her. Jeg er ved at blive bims over det! Jeg vaskede det i aftes og allerede i morges var det ulideligt igen. Det væsker, klør helt forfærdeligt og skæller. Jeg fælder meget, og mit krusede hår er bare meget mere kruset end nogensinde. Hvis jeg ikke får det redt ordentligt igennem efter bare ét bad, er jeg garanteret mindst én dreadlock som må klippes af.

Nå, men jeg har læst at tjæreshampoo skulle være godt/lindrende. Så det vil jeg kaste mig ud i, når jeg lige finder linket med anbefalinger igen. Så vil jeg forsøge at vaske længderne med min almindelige shampoo.
0
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 10. maj 2016, 20:26

Lismaens skrev:
Jeg tilslutter mig lige alt hvad du skriver her. Jeg er ved at blive bims over det! Jeg vaskede det i aftes og allerede i morges var det ulideligt igen. Det væsker, klør helt forfærdeligt og skæller. Jeg fælder meget, og mit krusede hår er bare meget mere kruset end nogensinde. Hvis jeg ikke får det redt ordentligt igennem efter bare ét bad, er jeg garanteret mindst én dreadlock som må klippes af.

Nå, men jeg har læst at tjæreshampoo skulle være godt/lindrende. Så det vil jeg kaste mig ud i, når jeg lige finder linket med anbefalinger igen. Så vil jeg forsøge at vaske længderne med min almindelige shampoo.

Jeg brugte tjæreshampoo et års tid, lige da jeg fik det for over 10 år siden, og det lindrede en smule, men det var på ingen måde det værd i forhold til hvor ulideligt mit hår blev af det, og hvor meget det fedtede (og lugtede)

Boreal techni art curl shampoo brugte jeg et par år, og aldrig har min hovedbund været så pæn, og så udgik det selvfølgelig.

Har samme dreadlock problem :(
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 10. maj 2016, 20:28

Jeg kan se at jeg har gemt denne her i mine bogmærker. Den skulle være fænomenal til de tørre, krusede længder. Godt nok til heste, men det var altså menneske-anbefalinger jeg læste :D
http://www.nethesten.dk/shop/nathalie-h ... 1353p.html
Jeg regner med at bestille den hjem om en uges tid.
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde frem til linket med shampooen, som blev anbefalet.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 10. maj 2016, 20:38

Shampooen er denne:
https://www.kingbo.dk/butik/haarpleje/s ... Gwodd5YDew

Og altså ikke med tjære, som jeg ellers huskede. Vil prøve at bestille den i næste uge også.
1
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 406

Indlægaf Santopia » 11. maj 2016, 07:40

Filipai skrev:

Jeg brugte tjæreshampoo et års tid, lige da jeg fik det for over 10 år siden, og det lindrede en smule, men det var på ingen måde det værd i forhold til hvor ulideligt mit hår blev af det, og hvor meget det fedtede (og lugtede)

Boreal techni art curl shampoo brugte jeg et par år, og aldrig har min hovedbund været så pæn, og så udgik det selvfølgelig.

Har samme dreadlock problem :(

Jeg har ikke selv psoreasis (staveplade), men min bror har, og han er glad for produkter med lanolin. I Normal-butikken er der en creme med lanolin der hedder noget i stil med E45 til en 30 kr-ish. Du kan evt. prøve at putte den i hovedbunden om natten og vaske den ud næste dag? Ellers bruger jeg selv nogle gange honning i hovedbunden for at fugte og lette irritation. Det er ret fedtet så jeg blander det op med lidt yoghurt. Jeg lader det sidde op til en times tid og så vasker jeg det ud.
2
Oxan
Kort karma: 5
Likede indlæg: 44

Indlægaf Oxan » 11. maj 2016, 09:31

Filipai skrev:Jeg er sikker på Fio på et tidspunkt kom med nogle fantastiske råd omkring hårpleje til mig. Men jeg kan ikke finde det, og nu er jeg mere desperat en nogensinde. Mit hår/hovedbund er helt smadret, og jeg har brug for at der akut sker noget. Jeg har blødende, skællende hovedbund efter psoriasis, og prøver at undgå hårprodukter andet end lidt olie i spidserne, og vasker kun 2-3 gange om ugen, alligevel bliver mit hår og hovedbund værre og værre.
-De nederste 10 cm af mit hår er smadret (trods mit hår kun er til skuldrene)
-Jeg farver kun bunden
-Jeg bruger hårkur fra aussie, og den har før hjulpet, men nu føler jeg ikke at den gør noget som helst.
-Mit hår er tykt, bølget og utroligt kruset.
- Når jeg prøver at trække i mit våde hår, strækker det sig nærmest ikke, så jeg tror det mangler fugt, og det suger også bare alt der hedder produkt, og mit hår er maaaange timer om at tørre.

Jeg er desperat, og har desværre ikke sindsygt mange penge jeg kan tillade mig at bruge på hårprodukter. What to buy, som med stor sandsynlighed rammer rigtigt.

Jeg har åbenbart fået psoreasis i min hovedbund (og ned af nakken ved de fine hår)- jeg troede først at det var en allergisk reaktion på en ny shampoo, men det viste sig så at være psoreasis (jeg er 30 og det kom pludseligt for 2 måneder siden, åbenbart kommet i udbrud grundet jeg er meget stresset pt) - mit hår er blevet SÅ mærkeligt af det, og hvor jeg normalt har kunne nøjes med at vaske hår hver 4 dag, skal jeg nu vaske det hver anden (og den mellemliggende dag er jeg nødt til at sætte det op, da det har fået en mærkelig tekstur omkring hovedbunden og nemt "fluffer op" og ser "groft" ud)

Jeg har endnu ikke fundet noget der har fjernet det, men.. Jeg er gået tilbage til min gode gamle mop-c hydrating shampoo (sulfatfri og silikonefri) efterfulgt af silikonefri balsam (fx matas luksusbalsam uden parfume) og alba botanical leave in conditioner (iherb) og det har hjulpet en del. Hvis jeg har brugt stylingprodukter eller en anden shampoo/balsam, så blusser det vildt op igen. Det værste jeg kan bruge er en balsam fra aussie (volume) da den får det til at gå helt amok.

Når du trækker i dit våde hår skal du trække indtil det knækker - hvis det strækker sig indtil knækket er det protein du mangler, knækker det uden stræk er det fugt du mangler (kunne ikke læse mig frem til om du kun havde trukket i det, eller om du trak til det knak) - du skal dog være opmærksom på at håret i spidserne godt kan have andre behov end håret nær hovedbunden, så prøv af med håret både oppe ved bunden og nede ved spidserne.

Hvis jeg bruger olie i spidserne (har prøvet både med mandel, kokos og argan) så bliver mit hår KNAStørt - det er helt vildt.. Det ligner nærmest hø der stritter ud til alle sider, og der går længe fra jeg stopper med olien (et par uger) til det er nogenlunde godt igen.
1
Brugeravatar
Filipai

Indlægaf Filipai » 11. maj 2016, 12:35

Hold nu kæft hvor er i gode altså! Jeg har her til morgen fået bestilt Philip kingsley elastiziser, til mine spidser. Og mangler nu at finde noget til hovedbunden.

Vil prøve at droppe olien i hovedet, for som du nævner Oxan, så bliver mit hår helt underligt. Mit hår gør nøjagtigt det samme med at puffe op. Jeg vil prøve at få købt noget lanolin og se om jeg kan fjerne noget af skællaget på den måde, og så prøve at få købt bio+ også, det lyder som om det måske kunne tage min kløe.

I er så skide gode. Tak for råd :D
4
Brugeravatar
Santopia
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 406

Indlægaf Santopia » 11. maj 2016, 15:12

https://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/ ... e-p-213759 Det her er ren lanolin, men behandlet på en måde, så det er til at arbejde med :)
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1891

Indlægaf Vira » 14. maj 2016, 19:06

Herome neglehærder var der flere af jer der var glade for. Bruger i også Herome's neglelakfjerner? Eller er det ligemeget med den?
0
I'm not limited edition, I'm weird.
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Indlægaf In_your_eyes » 14. maj 2016, 19:53

Jeg får det bedste resultat, hvis jeg også bruger deres lakfjerner.
1
:pompom:
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 15. maj 2016, 09:33

In_your_eyes skrev:Jeg får det bedste resultat, hvis jeg også bruger deres lakfjerner.

Hvordan bliver resultatet hvis du ikke bruger den?
0
In_your_eyes
Kort karma: 72
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 602

Indlægaf In_your_eyes » 15. maj 2016, 09:45

Frkvira skrev:
In_your_eyes skrev:Jeg får det bedste resultat, hvis jeg også bruger deres lakfjerner.

Jamen jeg synes ikke kuren virker ret godt og mine negle begyndet hurtigt at spalte og flosse igen, når kuren er slut, men det kan jo bare være mine negle det er meget besværlige :)
Senest rettet af In_your_eyes 15. maj 2016, 09:45, rettet i alt 1 gang.
1
:pompom:
Brugeravatar
Vira

Indlægaf Vira » 15. maj 2016, 09:45

In_your_eyes skrev:
Frkvira skrev:

Jamen jeg synes ikke kuren virker ret godt og mine negle begyndet hurtigt at spalte og flosse igen, når kuren er slut, men det kan jo bare være mine negle det er meget besværlige ;)

Okay tak for svar :gogo:
0

Tilbage til "Skønhed"