Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 51
Likede indlæg: 320

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Knirkemis » 15. maj 2016, 10:22

Kære duller.

Jeg har lige et spørgsmål om BHA, da jeg mindes at mange af jer bruger den fra PC. Jeg forsøgte mig med den for et års tid siden, men syntes min hud blev mere uren af den. Nu prøver jeg igen, denne gang med Pudderdåsernes T-zone peeling, som skulle være nogenlunde det samme, men med en bedre konsistens. Indtil videre har jeg vel brugt den 4-5 gange på 1½ uge, og straks popper små bumser frem. Aaaarrrgh!! Jeg fik så googlet mig frem til, også på Pudderdåsernes hjemmeside, at sådan reagerer nogen bare, men at hvis man fortsætter behandlingen en måneds tid, skulle det vende.
Mit spørgsmål er så nu -skal jeg mon nøjes med at bruge den hver 2. dag, når min hud nu reagerer så kraftigt, eller skal jeg give den gas og ligesom få det overstået? Normalt er min hud på ingen måde sart, så jeg er lidt fristet til at bruge den 2 gange dagligt fra nu af, men er også bange for at ende med fuldstændig teenagerhud.
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Indlægaf Jailbird » 27. maj 2016, 17:53

Knirkemis skrev:Kære duller.

Jeg har lige et spørgsmål om BHA, da jeg mindes at mange af jer bruger den fra PC. Jeg forsøgte mig med den for et års tid siden, men syntes min hud blev mere uren af den. Nu prøver jeg igen, denne gang med Pudderdåsernes T-zone peeling, som skulle være nogenlunde det samme, men med en bedre konsistens. Indtil videre har jeg vel brugt den 4-5 gange på 1½ uge, og straks popper små bumser frem. Aaaarrrgh!! Jeg fik så googlet mig frem til, også på Pudderdåsernes hjemmeside, at sådan reagerer nogen bare, men at hvis man fortsætter behandlingen en måneds tid, skulle det vende.
Mit spørgsmål er så nu -skal jeg mon nøjes med at bruge den hver 2. dag, når min hud nu reagerer så kraftigt, eller skal jeg give den gas og ligesom få det overstået? Normalt er min hud på ingen måde sart, så jeg er lidt fristet til at bruge den 2 gange dagligt fra nu af, men er også bange for at ende med fuldstændig teenagerhud.

Uden at vide noget med sikkerhed synes jeg 2 gange om dagen lyder voldsomt. Jeg bruger min (fra Paulas) 2-3 gange om ugen og lader min hud få ro om natten. Og så bruger jeg min AHA 1 gang om ugen. Jeg mindes at nogle fra den gamle debat brugte BHA om morgenen og AHA om aftenen, men igen, jeg ved ingenting, synes bare det lyder voldsomt :D
0
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 656

Indlægaf Jailbird » 27. maj 2016, 17:55

Jeg vil gerne spørge om noget ang. Beauty Pacific Super Booster 3. Bliver man soloverfølsom når man bruger den, ligesom med f.eks. BHA? Og et måske endnu dummere spørgsmål - må den bruges i nærheden/rundt om øjnene?
OG fungerer den som fugtighedscreme, eller skal man putte det på bagefter? :D
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 29. maj 2016, 11:34

Jailbird skrev:Jeg vil gerne spørge om noget ang. Beauty Pacific Super Booster 3. Bliver man soloverfølsom når man bruger den, ligesom med f.eks. BHA? Og et måske endnu dummere spørgsmål - må den bruges i nærheden/rundt om øjnene?

Jeg bruger den kun om natten 2-3 gange om ugen og oplever ikke yderligere brug for fugtighedscreme. Til gengæld er jeg blevet OBS på at huske solfaktor i højere grad, når jeg samtidig bruger Boosteren :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jun 2016, 11:30

Jailbird skrev:Jeg vil gerne spørge om noget ang. Beauty Pacific Super Booster 3. Bliver man soloverfølsom når man bruger den, ligesom med f.eks. BHA? Og et måske endnu dummere spørgsmål - må den bruges i nærheden/rundt om øjnene?

Jeg bliver ikke soloverfølsom ved brug af boosteren, og jeg bruger den dagligt som dagcreme. Ikke rundt om øjnene dog. Til det område bruger jeg Puffy Eye Gel og A-vitamin rynkecremen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 1. jun 2016, 11:40

Fru Sunshine skrev:Jeg bliver ikke soloverfølsom ved brug af boosteren, og jeg bruger den dagligt som dagcreme. Ikke rundt om øjnene dog. Til det område bruger jeg Puffy Eye Gel og A-vitamin rynkecremen.

Må jeg lige spørge om noget... Ca. hvor meget creme bruger du ad gangen? :) Jeg tror nemlig, at jeg overdoserer lidt. I og med at jeg kun bruger den som natcreme, fyrer jeg et ordentlig lag i fjæset og venter på at det trænger ind, inden jeg går i seng. Men jeg er i tvivl om, om det overhovedet hjælper (mere) at putte mere creme på? :gruble:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 1. jun 2016, 11:42

girl_beat skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg bliver ikke soloverfølsom ved brug af boosteren, og jeg bruger den dagligt som dagcreme. Ikke rundt om øjnene dog. Til det område bruger jeg Puffy Eye Gel og A-vitamin rynkecremen.

Må jeg lige spørge om noget... Ca. hvor meget creme bruger du ad gangen? :) Jeg tror nemlig, at jeg overdoserer lidt. I og med at jeg kun bruger den som natcreme, fyrer jeg et ordentlig lag i fjæset og venter på at det trænger ind, inden jeg går i seng. Men jeg er i tvivl om, om det overhovedet hjælper (mere) at putte mere creme på? :gruble:

Jeg bruger et meget tyndt lag. Det er rigeligt. Også hvis man bruger den som natcreme.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Lismaens
Kort karma: 87
Likede indlæg: 469

Indlægaf Lismaens » 3. jun 2016, 16:44

Er der andre end mig der bruger epilator? Hvordan kan man desinficere sådan en? Jeg fjerner de hår der sidder i, med den medfølgende børste efter hvert brug og kører den lige en omgang over noget rent stof, men jeg kunne godt tænke mig at rense den på anden måde også. Jeg er nemlig begyndt at få lidt uren hud efter epilering og mistænker den for at være fyldt med baktusser.
0
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 3. jun 2016, 18:19

Lismaens skrev:Er der andre end mig der bruger epilator? Hvordan kan man desinficere sådan en? Jeg fjerner de hår der sidder i, med den medfølgende børste efter hvert brug og kører den lige en omgang over noget rent stof, men jeg kunne godt tænke mig at rense den på anden måde også. Jeg er nemlig begyndt at få lidt uren hud efter epilering og mistænker den for at være fyldt med baktusser.

Jeg bruger lidt isopropylalkohol :)
1
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 3. jun 2016, 18:38

orchid89 skrev:
Lismaens skrev:Er der andre end mig der bruger epilator? Hvordan kan man desinficere sådan en? Jeg fjerner de hår der sidder i, med den medfølgende børste efter hvert brug og kører den lige en omgang over noget rent stof, men jeg kunne godt tænke mig at rense den på anden måde også. Jeg er nemlig begyndt at få lidt uren hud efter epilering og mistænker den for at være fyldt med baktusser.

Men hvordan gør du? :genert:
0
orchid89
Kort karma: 4
Likede indlæg: 41

Indlægaf orchid89 » 3. jun 2016, 18:44

Lismaens skrev:
orchid89 skrev:

Jeg har det i en sprayflaske, og så sprøjter jeg bare lidt på fra en stor afstand. Det fungerer fint. Men hvis du ikke vil sprøjte direkte på den, kan du sprøjte lidt på børsten :)
1
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 3. jun 2016, 18:51

orchid89 skrev:
Lismaens skrev:
orchid89 skrev:

Jeg har det i en sprayflaske, og så sprøjter jeg bare lidt på fra en stor afstand. Det fungerer fint. Men hvis du ikke vil sprøjte direkte på den, kan du sprøjte lidt på børsten :)

Det må jeg prøve. :gogo:
1
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 3. jun 2016, 19:48

Min tørre, flagende, til tider væskende hovedbund er blevet rigtig god efter jeg bruger Læsø saltshampoo.

Jeg bruger kun balsam, olie og styling i længderne, aldrig i nærheden af hovedbunden.
2
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 3. jun 2016, 20:44

Æble skrev:Min tørre, flagende, til tider væskende hovedbund er blevet rigtig god efter jeg bruger Læsø saltshampoo.

Jeg bruger kun balsam, olie og styling i længderne, aldrig i nærheden af hovedbunden.

Jeg har brugt den nogle gange nu og kunne i morges ikke forstå hvorfor den ikke gjorde noget nævneværdigt for min hovedbund, men alligevel gjorde mit hår så skinnende blankt. Så læste jeg lige på etiketten at det var den med olivenolie de har sendt mig! :rulle: :D
Må lige ringe i morgen og beklage mig.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 169
Likede indlæg: 893

Indlægaf Æble » 4. jun 2016, 05:48

Det er den her jeg bruger. Jeg startede med saltshampoo efter jeg var på Island og købte en shampoo fra den blå lagune. Den var fantastisk, men dyr, da den koster omkring 30 euro plus 9 euro i fragt så det synes jeg er for dyrt. Læsø shampoen er en fin erstatning.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Skønhed"