Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 37
Likede indlæg: 531

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 19:02

Lismaens skrev:
Filipai skrev:
girl_beat skrev:Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)

Lismaens skrev:
Jeg brugte en god fugtmaske aftenen inden, sov med en god creme, under makeuppen brugte jeg Askepot ampuller, så Estée Lauders Double Wear der blev arbejdet godt ind i huden, lidt rispudder over og så alm. matterende pudder til sidst. Det holdte så godt som hele dagen, på trods af 40 graders varme. Øjenområdet blev selvfølgelig lige rettet til i løbet af dagen da mascaraen begyndte at løbe, men ellers var det så fint. Jeg brugte UD's primer til øjenområdet så øjenskygge og eyeliner sad der hele dagen.

Edit: Jeg mener faktisk at jeg brugte rispudderen under foundation, kun i t-zonen.

Lyder som at jeg må på et par udflugter i magasin, kan være jeg kan få nogle prøver med hjem også.

De har 20% på alt i beautyafdelingen på tirsdag. :D

Ved du, om de også har det online?
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 37
Likede indlæg: 531

Indlægaf twinkle » 25. sep 2016, 19:48

Lismaens skrev:
twinkle skrev:
Lismaens skrev:
Filipai skrev:
girl_beat skrev:Jeg har aldrig brugt foundation, så endte med at gå i Magasin og få vejledning før mit eget bryllup her i sommers. Jeg fik rigtig god service og prøvemake-up hos Clarins, så der endte jeg med at købe produkterne en uges tid senere. Kan kun anbefale at prøve dig frem og evt. få lagt produktet om formiddagen - så kan du fornemme, om den forbliver pæn resten af dagen :)

Lismaens skrev:
Jeg brugte en god fugtmaske aftenen inden, sov med en god creme, under makeuppen brugte jeg Askepot ampuller, så Estée Lauders Double Wear der blev arbejdet godt ind i huden, lidt rispudder over og så alm. matterende pudder til sidst. Det holdte så godt som hele dagen, på trods af 40 graders varme. Øjenområdet blev selvfølgelig lige rettet til i løbet af dagen da mascaraen begyndte at løbe, men ellers var det så fint. Jeg brugte UD's primer til øjenområdet så øjenskygge og eyeliner sad der hele dagen.

Edit: Jeg mener faktisk at jeg brugte rispudderen under foundation, kun i t-zonen.

Lyder som at jeg må på et par udflugter i magasin, kan være jeg kan få nogle prøver med hjem også.

De har 20% på alt i beautyafdelingen på tirsdag. :D

Ved du, om de også har det online?

Det har de. :gogo:

Tilbuddet gælder kun tirsdag den 22. september, men hele dagen i alle vores forretninger og på Magasin.dk. Husk at medbringe dit Goodie Card.

Aaaaah, FEEEDT :pompom:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Juki » 25. sep 2016, 22:41

Hvordan finder man ud af om en sæbe er ikke-udtørrende, før man køber den? :genert:

Er der nogle bestemte ingredienser man kan kigge efter eller undgå? Det er lige meget om det er et stykke eller flydende, det skal bare helst være uden skrammel.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 498

Indlægaf Oddinary » 26. sep 2016, 06:31

Juki skrev:Hvordan finder man ud af om en sæbe er ikke-udtørrende, før man køber den? :genert:

Er der nogle bestemte ingredienser man kan kigge efter eller undgå? Det er lige meget om det er et stykke eller flydende, det skal bare helst være uden skrammel.

Det er lidt svært. :) Hvis der står pH på, så er det en god idé at undgå noget, der er mere basisk (7+) - en pH på omkring de 5 er mere hudvenlig. Du kan også kigge på sulfater/renseagenterne. Der findes skrappere og mildere slags, men en sæbe er ikke nødvendigvis udtørrende, selvom den indeholder en af de mere effektive af slagsen. Men hvis sulfaterne ikke er ingrediens nummer to - og dermed i lidt lavere koncentration, er det en god indikator. Det har også betydning hvor mange plejende ingredienser, den indeholder. Hvis den fx indeholder mange "fatty alcohols", olier osv., er der mindre risiko for, den tørrer huden ud.
Men der er desværre stadig en del trial and error i det alligevel.
1
Brugeravatar
Knirkemis
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1043

Indlægaf Knirkemis » 26. sep 2016, 06:42

Der er 20% på alt beauty i Magasin i morgen. Mener der blev spurgt til det for lidt tid siden.
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 546
Likede indlæg: 2372
Kontakt:

Indlægaf Vira » 26. sep 2016, 13:01

Revlon colorstay (har fundet det på en dansk side nu :-Dså tænker at fortsætte med den) Men de har ikke lige den farve jeg bruger. Bliver farverne mørkere jo højere tal, eller er det slet ikke sådan? Kan ikke lige gennemskue det ved at kigge på de forskellige farver :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1442

Indlægaf girl_beat » 26. sep 2016, 13:20

Bedste øjenmake-up fjerner uden parfume? :) Jeg troede lige, at min favorit fra Simple kunne strækkes til næste London-tur, men den masede jeg de sidste dråber ud af i går...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 546
Likede indlæg: 2372
Kontakt:

Indlægaf Vira » 26. sep 2016, 13:30

girl_beat skrev:Bedste øjenmake-up fjerner uden parfume? :) Jeg troede lige, at min favorit fra Simple kunne strækkes til næste London-tur, men den masede jeg de sidste dråber ud af i går...

Bioderma :gogo:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3619

Indlægaf Juki » 26. sep 2016, 14:38

Kan I anbefale nogle tynde, magnetiske ark som man selv klipper til?

Det skal ikke være magnetisk tape, men der må gerne være klister på den ene side. Til at "depotte" (hvad det nu hedder på dansk :D)
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
MissBailey
Kort karma: 39
Likede indlæg: 639

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 17:29

Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 318
Likede indlæg: 2151

Indlægaf Filipai » 2. okt 2016, 18:44

MissBailey skrev:Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?

Er utroligt tilfreds med disse to fra Rimmel

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... -100-ivory

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... dation-303
0
Brugeravatar
MissBailey

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 18:58

Filipai skrev:
MissBailey skrev:Kan I anbefale en foundation til tør hud, der gerne må efterlade huden lidt dewy og frisk, uden at blive en maske?

Er utroligt tilfreds med disse to fra Rimmel

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... -100-ivory

https://www.matas.dk/rimmel-lasting-fin ... dation-303

Tak :gogo: dem må jeg i matas og teste! Prisen er i hvert fald god!
0
Brugeravatar
MissBailey

Indlægaf MissBailey » 2. okt 2016, 21:10

^og nu fik jeg købt den nederste :gogo: havde et par andre ting jeg skulle have fra Asos - hvor den kun kostede 68kr (yay for det lave pund!). Har en del Rimmel makeup i forvejen så satsede på at skulle bruge samme tone..

Snuppede en corrector fra Stila og en finishing pudder fra Nyx med i samme omgang.
2
No1
Kort karma: 69
Likede indlæg: 596

Indlægaf No1 » 3. okt 2016, 05:15

Kan I godt bestille make-up fra asos? Jeg opgav, da de blev ved med at fjerne det fra bestillingerne.
0
Oddinary
Kort karma: 34
Likede indlæg: 498

Indlægaf Oddinary » 3. okt 2016, 11:13

No1 skrev:Kan I godt bestille make-up fra asos? Jeg opgav, da de blev ved med at fjerne det fra bestillingerne.

Jeg tror, der er nogen af mærkerne, som de ikke sender til DK. Fx NARS. Men jeg har lige købt en foundation mixer fra NYX på Asos, og der var ikke nogen problemer.
1

Tilbage til "Skønhed"