Dulle sniksnak

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 535
Likede indlæg: 4754

Re: Dulle sniksnak

Indlægaf Viskelæder » 23. okt 2016, 18:37

Vira skrev:Hvad bruger i til at lægge foundation med? Børste, beautyblender, svamp eller noget helt andet? Jeg synes ikke jeg har fundet det optimale endnu

Jeg bruger en foundationbørste/pensel. Jeg har beutyblenders, men jeg kan ikke finde ud af at bruge dem rigtigt. Jeg synes simpelthen ikke, de gør noget godt.
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 519
Likede indlæg: 2152
Kontakt:

Indlægaf Vira » 23. okt 2016, 18:52

Viskelæder skrev:
Vira skrev:Hvad bruger i til at lægge foundation med? Børste, beautyblender, svamp eller noget helt andet? Jeg synes ikke jeg har fundet det optimale endnu

Jeg bruger en foundationbørste/pensel. Jeg har beutyblenders, men jeg kan ikke finde ud af at bruge dem rigtigt. Jeg synes simpelthen ikke, de gør noget godt.

Jeg har faktisk heller ikke prøvet beautyblenders, jeg bruger en børste nu men er ikke helt tilfreds med resultatet. Hvilken børste eller pensel bruger du?
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 23. okt 2016, 19:06

Vira skrev:
Viskelæder skrev:

Jeg har faktisk heller ikke prøvet beautyblenders, jeg bruger en børste nu men er ikke helt tilfreds med resultatet. Hvilken børste eller pensel bruger du?

En fra Matas, den ligner på en prik den på dette billede (nr 2). Den er ganske fin :)

12T48251.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 266
Likede indlæg: 1741

Indlægaf Filipai » 23. okt 2016, 19:09

Er der nogen der har været i Thailand og kan anbefale dullegrej derfra?
0
Brugeravatar
Vira
Kontakt:

Indlægaf Vira » 23. okt 2016, 19:10

Viskelæder skrev:
Vira skrev:
Viskelæder skrev:

En fra Matas, den ligner på en prik den på dette billede (nr 2). Den er ganske fin :)

12T48251.jpg

Bruger du den som stippler? Den jeg har er meget meget større. Har faktisk aldrig prøvet med en mindre pensel, det tror jeg da lige jeg skal kigge efter :gogo:
0
Brugeravatar
Viskelæder

Indlægaf Viskelæder » 23. okt 2016, 20:19

Vira skrev:Bruger du den som stippler? Den jeg har er meget meget større. Har faktisk aldrig prøvet med en mindre pensel, det tror jeg da lige jeg skal kigge efter :gogo:

Jeg tager lidt foundation på hånden og så bruger jeg børsten i cirkler i ansigtet :) Det dækker rigtig godt og let.
1
Brugeravatar
Chachacha
Kort karma: 56
Likede indlæg: 531

Indlægaf Chachacha » 23. okt 2016, 20:24

Jeg bruger Beauty Blender og elsker den! Før brugte jeg Real Techniques dupe, men BB har en spids ende, der er perfekt til at få foundation blendet omkring øjnene og næsefløjen. Det gør virkelig en forskel, at jeg er skiftet til den.

Tricket for mig er at den er fugtig, ikke våd, og så ligesom presse min foundation ind i huden - ikke bare duppe og slet ikke trække.

En gang imellem bruger jeg en foundationbørste fra Zoeva, men jeg synes resultatet er meget mindre naturligt, og der skal noget mere arbejde til for at det ikke bliver streaky.
2
Namaste, bitches :kaffe:
Brugeravatar
Vira
Kontakt:

Indlægaf Vira » 24. okt 2016, 07:10

Chachacha skrev:

Jeg bruger Beauty Blender og elsker den! Før brugte jeg Real Techniques dupe, men BB har en spids ende, der er perfekt til at få foundation blendet omkring øjnene og næsefløjen. Det gør virkelig en forskel, at jeg er skiftet til den.

Tricket for mig er at den er fugtig, ikke våd, og så ligesom presse min foundation ind i huden - ikke bare duppe og slet ikke trække.

En gang imellem bruger jeg en foundationbørste fra Zoeva, men jeg synes resultatet er meget mindre naturligt, og der skal noget mere arbejde til for at det ikke bliver streaky.

Tak for svar. Nu har jeg købt en dupe BB :gogo:

Den fra Zoeva er det en af de helt store?
0
Lismaens
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Lismaens » 24. okt 2016, 08:34

Jeg bruger R. T.'s expert face brush. Jeg starter med at "male" hele ansigtet med foundation og straks efter dupper jeg det godt ind, inden det når at tørre. Det giver et fantastisk flot og dækkende resultat.
Børsten skal dog helst være helt ren for ikke at trække streger/blive for stiv. Derfor supplerede jeg op med en ekstra så der hele tiden var en ren. Men jeg tænker at der måske fandtes en i bedre kvalitet derude, der ikke skulle vaskes 2-3 gange om ugen? :genert:
Jeg er faktisk gået tilbage til bare at bruge hænderne, som jeg har gjort lige siden jeg begyndte at bruge foundation som pre-teen. Jeg har altid ment at det gav det bedste resultat, men jeg kan tydeligt se forskel nu. Jeg må lære at få en rutine med at få vasket de børster!

Og så vil jeg meget gerne have tips til en anden børste, der er ligeså "fast", men alligevel bedre end Real Techniques expert face brush. Jeg bryder mig ikke om de der fjerlette nogen, så får jeg ikke blendet det ordentligt ud.
1
Ever since I left the city,
You got a reputation for yourself now

:lun:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 210
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Juki » 24. okt 2016, 09:34

Lismaens skrev:Jeg bruger R. T.'s expert face brush. Jeg starter med at "male" hele ansigtet med foundation og straks efter dupper jeg det godt ind, inden det når at tørre. Det giver et fantastisk flot og dækkende resultat.
Børsten skal dog helst være helt ren for ikke at trække streger/blive for stiv. Derfor supplerede jeg op med en ekstra så der hele tiden var en ren. Men jeg tænker at der måske fandtes en i bedre kvalitet derude, der ikke skulle vaskes 2-3 gange om ugen? :genert:
Jeg er faktisk gået tilbage til bare at bruge hænderne, som jeg har gjort lige siden jeg begyndte at bruge foundation som pre-teen. Jeg har altid ment at det gav det bedste resultat, men jeg kan tydeligt se forskel nu. Jeg må lære at få en rutine med at få vasket de børster!

Og så vil jeg meget gerne have tips til en anden børste, der er ligeså "fast", men alligevel bedre end Real Techniques expert face brush. Jeg bryder mig ikke om de der fjerlette nogen, så får jeg ikke blendet det ordentligt ud.

Hvis du bruger foundation dagligt, så tror jeg desværre ikke du finder en børste/svamp der ikke kræver regelmæssig rengøring. Det kan dog selvfølgelig løses ved at købe et mindre lager af børster :fløjt:

Er det hårene der skal være faste eller skal selve "håndtaget" have noget tyngde? Er ikke helt sikker på hvad du mener :)
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 24. okt 2016, 12:55

Det er hårene der skal være faste. Og gerne håndtaget også egt. Det går vildt for sig når jeg stipler løs i ansigtet, så der skal være et godt greb, som på R.T.'s.
0

Brugeravatar
Junika
Kort karma: 16
Likede indlæg: 190

Indlægaf Junika » 24. okt 2016, 14:53

Lismaens skrev:Det er hårene der skal være faste. Og gerne håndtaget også egt. Det går vildt for sig når jeg stipler løs i ansigtet, så der skal være et godt greb, som på R.T.'s.

Har du prøvet real techniques scuplting brush? Den bruger jeg selv til foundation når min expert face brush ikke er ren og jeg ikke har tid til BB eller real techniques svampen. :)
0
~~Makeup Junkie~~
Findes der andre forums på debatten end Skønhed ??
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 24. okt 2016, 15:11

Junika skrev:
Lismaens skrev:Det er hårene der skal være faste. Og gerne håndtaget også egt. Det går vildt for sig når jeg stipler løs i ansigtet, så der skal være et godt greb, som på R.T.'s.

Har du prøvet real techniques scuplting brush? Den bruger jeg selv til foundation når min expert face brush ikke er ren og jeg ikke har tid til BB eller real techniques svampen. :)

Nej, jeg har aldrig prøvet andre børster end expert face brush. Jeg overgav mig først til børste for knap et år siden, så jeg har ikke andet at gå ud efter end at jeg er fint nok tilfreds med den, jeg skal bare have en mere tænker jeg, så jeg har tre. Og der kunne jeg godt tænke mig at prøve et andet mærke.
0

Oddinary
Kort karma: 26
Likede indlæg: 349

Indlægaf Oddinary » 24. okt 2016, 16:43

Vira skrev:
Chachacha skrev:

Tak for svar. Nu har jeg købt en dupe BB :gogo:

Den fra Zoeva er det en af de helt store?

Det er ikke sikkert, den er ligeså god som beautyblenderen. Det er ikke for at være negativ, men jeg synes, der er stor forskel på kvaliteten af svampene. Mange er alt for hårde eller har en underlig overflade. Den originale beautyblender er blød og bouncy og blender foundation så kanter er usynlige. :genert:
2
Brugeravatar
Trillian
Kort karma: 2
Likede indlæg: 74

Indlægaf Trillian » 24. okt 2016, 18:59

Vira skrev:Den fra Zoeva er det en af de helt store?

Du kan se den på side 1 i inventory tråden, den er i rækken med mine naked paletter. Jeg kan ikke sætte billedet ind fra iPad.
1

Tilbage til "Skønhed"