Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Zorglup
Kort karma: 10
Likede indlæg: 61

Re: Kan man lukke Grimhøjmoskeen ?

Indlægaf Zorglup » 5. mar 2016, 18:08

Ellers tak. :-)
Det behøves såmænd ikke. Mit perspektiv virker fint.
Men det er altid fint at se / høre andres mening.
Hvad laver du så egentlig i tråden ? Andet end at bashe folk, af anden mening ?
Jeg er jo ikke alene om, at syntes forholdene, som belyst i tv2, er yderst kritisable i moske-miljøet. Ikke kun i grimshøj, men også flere steder. Her snakkes så om mulig løsninger, men da du slet ikke ser et problem, har du jo svært med at byde ind med noget konstruktivt. Tuml du med dit shit, så nuller jeg med mit.
0
>>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<<
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 6. mar 2016, 11:59

Lidt tal, der understøtter problematikken.
Sakset fra http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2 ... i-danmark/

Imamen taler om straffe i det islamiske retssystem, der har grundlag i Koranen og haditherne (sharia). Er det kun et lille mindretal, der støtter det? Det er tvivlsomt, hvis vi ser på den mest omfattende undersøgelse, der er lavet om europæiske muslimer, WZB-undersøgelsen. Her mener 75 procent af alle muslimer, at der kun findes én sand udlægning af Koranen, og 65 procent mener, at religiøse love skal stå over sekulære love. I en undersøgelse fra sidste år, lavet af Wilke for Jyllands-Posten, så man en stigende tendens til islamisering blandt muslimer i Danmark. I 2006 mente 62 procent af danske muslimer, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud. Det tal er vokset til 77 procent i dag. Undersøgelsen viste også, at 50 procent beder mere end fem gange dagligt. Ved en tilsvarende måling i 2006 var det tal blot 37 procent, og andelen der ønsker, at kvinder skal være tilslørede i det offentlige rum, er vokset fra 28 procent til 42.
Det er vel et problem ?
0
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 7. mar 2016, 20:04

En fransk imam udtaler sig kritisk om imamerne i tv2's dokumentar.

Imam: De har ikke udviklet sig

Kassem Rachid, som er uddannet imam fra Frankrig, er ked af det, han har set i dokumentaren. Det er bekymrende, at de pågældende imamer præsenterer sig, som de gør.

- Det bekymrer mig, at de her imamer ikke har udviklet sig, selvom de har været i Danmark i lang tid. Forstået på den måde, at man skal se tingene anderledes og åbne sig over for, hvordan tingene hænger sammen i Danmark. Så det er ikke de rigtige signaler, de sender til samfundet, siger Kassem Rachid.
Han mener desuden, at de pågældende imamer har misforstået opgaven.

- Vi må vedkende, at vi som muslimer har et problem, når der hersker sådan et syn på kvinder og det at slå nogle steder. (…) Et andet problem er, at de imamer efter min mening mangler viden om islam. Hvis man går tilbage i historien, vil man se, at profeten Muhammad aldrig har slået nogen, siger han.

Imamen foreslår desuden dialogens vej, uddannelse til imamer og nedsættelse af et fagligt råd.
Kilde: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-03-0 ... provokeret Ca. midt på siden.

Måske er det vejen frem.
Og i skarp kontrast til det øverste klip der viser, hvordan man prøver at skyde skylden på medierne.
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3132

Indlægaf Rakel » 7. mar 2016, 20:18

Zorglup skrev:Undersøgelsen viste også, at 50 procent beder mere end fem gange dagligt. Ved en tilsvarende måling i 2006 var det tal blot 37 procent, og andelen der ønsker, at kvinder skal være tilslørede i det offentlige rum, er vokset fra 28 procent til 42.
Det er vel et problem ?

Hvorfor er hyppigheden af bøn et problem?
Skal vi andre også holde os til et bestemt antal bønner? Eller er det kun bønner til Allah?

Eller tørklæde, hvis kvinden selv ønsker at gå med det og det gør mange af mine kolleger/elever uden at være kuet til det.
De får et uniformstørklæde og ingen tænker mere over det.

Der er ting, som jeg slet ikke følge problematiseringen af.
0
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 7. mar 2016, 20:46

Rakel skrev:
Zorglup skrev:Undersøgelsen viste også, at 50 procent beder mere end fem gange dagligt. Ved en tilsvarende måling i 2006 var det tal blot 37 procent, og andelen der ønsker, at kvinder skal være tilslørede i det offentlige rum, er vokset fra 28 procent til 42.
Det er vel et problem ?

Hvorfor er hyppigheden af bøn et problem?
Skal vi andre også holde os til et bestemt antal bønner? Eller er det kun bønner til Allah?

Eller tørklæde, hvis kvinden selv ønsker at gå med det og det gør mange af mine kolleger/elever uden at være kuet til det.
De får et uniformstørklæde og ingen tænker mere over det.

Der er ting, som jeg slet ikke følge problematiseringen af.

Du saksede behændigt uden om *I 2006 mente 62 procent af danske muslimer, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud. Det tal er vokset til 77 procent i dag. *
Bøn i sig selv, er intet problem. ;)
0
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 7. mar 2016, 21:07

@Rakel
Og du som kvinde, burde da være mere på barrikaderne. Det er trods alt jeres rettigheder, der bliver trådt mest på. Tørklæde eller ej.
Lidt frisk nyt fra Sveristan : http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-07 ... rdes-alene
Og nej. Der står ikke, at det er indvandrere. Men der er godt nok blevet usikkert deroppe. Og der er en henvisning til noget kritik, i forbindelse med en form for festival, hvor netop indvandrere var indblandet i noget gris. Og i den forbindelse vil du så sikkert påpege, at enkelte af dem var 'rigtige' svenskere. fordi de ligesom ved den lignende episode i Tyskland, havde været så heldige at få statsborgerskab. Der er simpelthen bare tale om mørke/sorte 'rigtige' Svenskere. ;-)
0
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3132

Indlægaf Rakel » 8. mar 2016, 13:13

Zorglup skrev:@Rakel
Og du som kvinde, burde da være mere på barrikaderne. Det er trods alt jeres rettigheder, der bliver trådt mest på. Tørklæde eller ej.
Lidt frisk nyt fra Sveristan : http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-03-07 ... rdes-alene
Og nej. Der står ikke, at det er indvandrere. Men der er godt nok blevet usikkert deroppe. Og der er en henvisning til noget kritik, i forbindelse med en form for festival, hvor netop indvandrere var indblandet i noget gris. Og i den forbindelse vil du så sikkert påpege, at enkelte af dem var 'rigtige' svenskere. fordi de ligesom ved den lignende episode i Tyskland, havde været så heldige at få statsborgerskab. Der er simpelthen bare tale om mørke/sorte 'rigtige' Svenskere. ;-)

Trådt på? Jeg ville ikke have noget problem med at gå med tørklæde, hvis dét var min overbevisning. Ingen af mine kolleger føler sig tvunget til at gå med tørklæder af islam og flere gør det ikke og er stadig muslimer.

Jeg har læst om Sverige. Det ændrer ikke på, at jeg mener, at flertallet af muslimer ikke er til fare for hverken svenskere eller danskere.
1
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 8. mar 2016, 13:47

Rakel skrev:
Zorglup skrev:@Rakel

Trådt på? Jeg ville ikke have noget problem med at gå med tørklæde, hvis dét var min overbevisning. Ingen af mine kolleger føler sig tvunget til at gå med tørklæder af islam og flere gør det ikke og er stadig muslimer.

Jeg har læst om Sverige. Det ændrer ikke på, at jeg mener, at flertallet af muslimer ikke er til fare for hverken svenskere eller danskere.

Du undviger igen. Tørklæde eller ej :)
Tørklæder og bøn ødelægger ikke vores samfund. Netop den indstilling til problemerne, gør dem bare større. ;)
I 2006 mente 62 procent af danske muslimer, at Koranens anvisninger skal følges fuldt ud. Det tal er vokset til 77 procent i dag.!!
Og det er dem der allerede bor her. De tager imod tusinder at 'brødre og søstre' i tiden og du tror, de lærer dem demokrati som det første ?
Hvis blot 10% af muslimerne er radikaliseret, har vi 40-50 tusinde tikkende bomber rendende rundt. Selv hvis det er 1 % ( 4-5 tusinde ) syntes jeg, det er for mange.
0
Brugeravatar
Zorglup

Indlægaf Zorglup » 8. mar 2016, 14:14

http://www.bt.dk/danmark/utro-kvinder-s ... ien-samlet

Al erfaring viser, at stenede kvinder Ikke holder familien samlet.
Den slags stenalder, hverken kan eller vil jeg acceptere.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"