Marts '16 - fællestråd

Muspel
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2552

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Muspel » 17. mar 2016, 23:07

Filipai skrev:
Muspel skrev:
Filipai skrev:Wuhuu, så har jeg nærmest allerede klaret mine mål for denne uge.

Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.

Når du nævner det, så passer det meget godt med at jeg spænder for meget, så snart jeg lige får løftet foden og lidt lavet lidt bøjninger i den, så kan jeg stå en smule igen uden at det gør møghamrende ondt. Hvilke Adidas sko er det, jeg var faktisk derude tidligere, på jagt efter at prøve Nike Lunaeclipse, som selvfølgelig var udsolgt.

Er bare træt af at jeg ikke kan give den helt gas på øvelserne, fordi fødderne gør ondt :(

Jeg tager lige et billede i morgen :)
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 742
Likede indlæg: 6657

Indlægaf Aima » 18. mar 2016, 00:58

Novella skrev:Nu er jeg helt rundt på gulvet :forvirret: Jeg har spist et ekstra måltid fordi jeg skulle til træning, og jeg har spist et godt stykke hjemmelavet pizza her bagefter med alle ingredienser målt og vejet - og jeg er stadig ikke oppe på 1000 kcal. Jeg har trænet kampsport i halvanden time.

Jeg er altså ikke det mindste sulten nu. Skal jeg så virkelig spise mere? Det virker helt sort. Men under 1000 kcal lyder godt nok af meget lidt.

Jeg ville ikke begynde at spise, bare for at øge kalorieindtaget, hvis ikke jeg følte en eller anden slags sult. Altså ikke medmindre jeg var undervægtig og skulle tage på eller var syg og skulle bruge energi eller den slags.

Jeg ville i stedet være lidt opmærksom fremover, hvis der begyndte at tegne sig et mønster. Jeg ville snige lidt flere kalorier ind henover dagen. Et æg til morgenmaden (udover det sædvanlige), et håndfuld mandler her, en banan der og en proteinbar eller shake efter træning og den slags. I de perioder hvor jeg hverken spiser stivelse, kulhydrat eller sukker og træner meget, kan jeg også have svært ved at nå et acceptabelt kalorieniveau, og der er det sådan jeg løser det :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Aquadorable
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 643

Indlægaf Aquadorable » 18. mar 2016, 06:03

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:

Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)

Der er jeg alligevel lidt for forfængelig :genert:

Der er vidst heller ikke så meget støtte i anklen i dem? De skal også kunne bruges til noget zumba-halløj, og det kunne ligne mig at vrikke om :D

ALLE bruger dem i mit center :D Men nej, til dans skal du have sko på :)
0
:love:
Muspel

Indlægaf Muspel » 18. mar 2016, 12:39

Filipai skrev:
Muspel skrev:

Mærkeligt med fødderne. Har du lagt mærke til, om du spænder i foden? For hvis der er for meget 'støddæmper' i dine sko - som fx løbesko. Så skal du bruge alt for meget energi på at holde balancen med vægt. Så er svaret træningssko der er mere faste. Jeg har fx lige købt et par Adidas til 250 kr i sport 24's outlet. Meget bedre end dem jeg havde.

Når du nævner det, så passer det meget godt med at jeg spænder for meget, så snart jeg lige får løftet foden og lidt lavet lidt bøjninger i den, så kan jeg stå en smule igen uden at det gør møghamrende ondt. Hvilke Adidas sko er det, jeg var faktisk derude tidligere, på jagt efter at prøve Nike Lunaeclipse, som selvfølgelig var udsolgt.

Er bare træt af at jeg ikke kan give den helt gas på øvelserne, fordi fødderne gør ondt :(

Her kommer billedet. Jeg ville dog så bruge nogen med mere stødabsorbering til zumbatimerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 383
Likede indlæg: 2861

Indlægaf Filipai » 18. mar 2016, 13:28

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:

Prøv Toesox. Sokker med skridsikre dutter under :)

Der er jeg alligevel lidt for forfængelig :genert:

Der er vidst heller ikke så meget støtte i anklen i dem? De skal også kunne bruges til noget zumba-halløj, og det kunne ligne mig at vrikke om :D

ALLE bruger dem i mit center :D Men nej, til dans skal du have sko på :)

Haha. Måske har jeg valgt forkerte center. Har ikke set en eneste i fitnessworld med det.

Må finde en butik hvor de rent faktisk kan give noget ordentligt vejledning.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 480
Likede indlæg: 4559

Indlægaf Sophaya » 18. mar 2016, 14:32

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Jeg synes at jeg har svært ved at mærke om jeg er sulten eller mæt - jeg tror at jeg er sulten nærmest hele tiden. Jeg ved ikke hvornår det egentlig passer, og fordi jeg så hurtigt tænker at jeg er sulten (over)spiser jeg meget. Er der nogen der kender til det?
Desuden synes jeg også, at jeg har enormt svært ved at greje hvad der er "normalt" ifht mad. Jeg er vokset op med overspisning og snacking, og har åbenbart svært ved at bryde de vaner og finde et normalt spisemønster her som voksen.

Jeg kender det godt :genert: Der er dage, hvor jeg bare er urealistisk sulten, og kan derfor ikke forstå, at jeg kan blive ved med at spise.

Er også selv vokset op med masser af snacks, og de vaner er svære at komme af med. Så forstår dig virkelig godt.

Tror, at maddagbog er en god ide, for så får du i hvert fald overblik, og så kan du bedre vurdere, hvad der er rimeligt at spise i løbet af dagen.

Ved godt, at du skriver, at du ikke kan faste, men jeg vil alligevel anbefale det. Det skal ikke blive en glidebane, og man skal jo spise normalt de andre dage, men det har faktisk hjulpet mig til at kontrollere min sult. Har ikke så ofte de der dage længere, hvor jeg er så sulten, at jeg ikke kan fokusere på andet.

:kys:

Hvor er det rart, at der er nogen der kan genkende det :lun:

Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 216
Likede indlæg: 1834

Indlægaf Ally » 18. mar 2016, 18:15

Sophaya skrev:Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
Ellers vil jeg anbefale 16:8-faste. Det er ikke noget, jeg gør tit, men måske to-tre gange om ugen. Det har i hvert fald hjulpet mig med ikke at snackspise efter aftensmaden og så først spise igen om formiddagen den følgende dag. Igen; det er ikke sikkert, at det fungerer for alle, men personligt er jeg glad for, at jeg fik det afprøvet.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 18. mar 2016, 18:17

Ally skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil overveje om jeg skal give fasten en chance når jeg engang har fået styr på det normale. Det må være et skridt ad gangen :)
Ellers vil jeg anbefale 16:8-faste. Det er ikke noget, jeg gør tit, men måske to-tre gange om ugen. Det har i hvert fald hjulpet mig med ikke at snackspise efter aftensmaden og så først spise igen om formiddagen den følgende dag. Igen; det er ikke sikkert, at det fungerer for alle, men personligt er jeg glad for, at jeg fik det afprøvet.

Det har jeg prøvet, og egentlig fungerer det fint som udgangspunkt - når jeg ikke har travlt. Når jeg har travlt fungerer det slet ikke :P Tak for forslaget alligevel :kys:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 216
Likede indlæg: 1834

Indlægaf Ally » 18. mar 2016, 18:34

Min nærmeste leder fortalte mig i dag, at hun gerne ville forsøge at få mig indstillet til at være en del af et særligt censorkorps; hun mente, at jeg var klar til opgaven og at jeg bestemt var kompetent til jobbet. Jeg krydser fingre for, at jeg er heldig :kryds:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5515

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 14:40

Jeg har været ovre at smadre mig selv totalt til cirkeltræning - kæft, det har været godt :D

Nu bliver det lige dybt: Jeg er i gang med at overveje, om jeg tør fortsætte med den madlog. Det har godt nok været en øjenåbner hele ugen. 'Du har spist 65,3 % af dit kcal-behov' - i gennemsnit 1008 kcal pr dag.

Jeg er halvvejs i panik ved tanken om at skrue 500 kcal op hver dag, men jeg kan godt se, at det her ikke er holdbart. Jeg runder tilsyneladende al mad op i hovedet. Mad er farligt og prøver at angribe og skade mig, og jeg må aldrig undervurdere det. 'Denne her halve proteinbolle vejer nok cirka 100 g'.. *veje veje*... næh... 56 gram.

Jeg opfører mig jo som en semianorektiker :forvirret: Sådan lige umiddelbart aner jeg ikke, hvordan jeg skal blive modig nok til at slappe af over for mad. Puh, der kommer nogle spøgelser flyvende fra fortiden her. Jeg er opdraget med konstant skyld og skam og ydmygelse omkring mad, så jeg for en sikkerheds skyld hellere springer en portion eller et måltid over, især når andre kigger. Og i hvert fald betaler jeg for enhver udskejelse med hård træning og streng kontrol i dagene efter.

Så... Lige nu er jeg mest tilbøjelig til at lukke for madlog og fortsætte, som om intet var hændt :genert: *lalalalala* Puh, jeg skal igennem noget omstilling her.
0
Muspel

Indlægaf Muspel » 19. mar 2016, 15:45

Novella skrev:Jeg har været ovre at smadre mig selv totalt til cirkeltræning - kæft, det har været godt :D

Nu bliver det lige dybt: Jeg er i gang med at overveje, om jeg tør fortsætte med den madlog. Det har godt nok været en øjenåbner hele ugen. 'Du har spist 65,3 % af dit kcal-behov' - i gennemsnit 1008 kcal pr dag.

Jeg er halvvejs i panik ved tanken om at skrue 500 kcal op hver dag, men jeg kan godt se, at det her ikke er holdbart. Jeg runder tilsyneladende al mad op i hovedet. Mad er farligt og prøver at angribe og skade mig, og jeg må aldrig undervurdere det. 'Denne her halve proteinbolle vejer nok cirka 100 g'.. *veje veje*... næh... 56 gram.

Jeg opfører mig jo som en semianorektiker :forvirret: Sådan lige umiddelbart aner jeg ikke, hvordan jeg skal blive modig nok til at slappe af over for mad. Puh, der kommer nogle spøgelser flyvende fra fortiden her. Jeg er opdraget med konstant skyld og skam og ydmygelse omkring mad, så jeg for en sikkerheds skyld hellere springer en portion eller et måltid over, især når andre kigger. Og i hvert fald betaler jeg for enhver udskejelse med hård træning og streng kontrol i dagene efter.

Så... Lige nu er jeg mest tilbøjelig til at lukke for madlog og fortsætte, som om intet var hændt :genert: *lalalalala* Puh, jeg skal igennem noget omstilling her.

:kys: uha. Kan godt forstå, at den ikke er nem. Måske en løsning ville være at følge en madplan, der har alle måltider med et par uger? Sådan for at få reguleret din fornemmelse af, hvad der er en rimelig mængde mad på en almindelig uge?

For det der madlog ikke. ... Det kan hurtigt komme til at fylde utroligt meget. Jeg har opgivet igen. Så meget skal tanker om mad ikke fylde i min hverdag.

Men i hvert fald. Kram til dig. Pas på dig selv.
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 486
Likede indlæg: 5515

Indlægaf Novella » 19. mar 2016, 20:17

Det fylder jo bare meget i min hverdag lige nu, fordi jeg vitterlig ikke kan forstå, at jeg ikke taber mig. Jeg tog syv kilo på i en ruf for omkring halvandet år siden, da jeg tog noget bestemt medicin. På grund af vægtøgningen smed jeg medicinen igen efter en måned - og jeg har ikke tabt et gram siden. Det er altså ikke sådan, at jeg er åleslank og bare ikke kan leve, hvis jeg ikke får sultet de sidste 200 gram af. Jeg er lige på vippen med et BMI på omkring 25, og jeg har i halvandet år truuuuukkket mine bukser sammen for at lukke dem, og jeg kan ikke lyne mine kjoler. Jeg prøver virkelig at finde ud, hvad fanden der er i vejen, og madlog var bare et forsøg på at finde de skjulte fælder.

Det trigger så ALT i mig at skulle prøve at spise mere, end jeg gør, og hvis jeg skal bruge madlog til noget, skulle det være at få mig arbejdet op til et normalt niveau. Denne her uge har været præcis som de plejer - dvs jeg i månedsvis, måske årevis har spist omkring 1000 kcal om dagen. Det plejer egentlig ikke at fylde ret meget, for jeg er helt vant til bare at afvise mad. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst har haft god gammeldags appetit.
0
Aquadorable
Kort karma: 48
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 643

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2016, 21:14

Novella skrev:Det fylder jo bare meget i min hverdag lige nu, fordi jeg vitterlig ikke kan forstå, at jeg ikke taber mig. Jeg tog syv kilo på i en ruf for omkring halvandet år siden, da jeg tog noget bestemt medicin. På grund af vægtøgningen smed jeg medicinen igen efter en måned - og jeg har ikke tabt et gram siden. Det er altså ikke sådan, at jeg er åleslank og bare ikke kan leve, hvis jeg ikke får sultet de sidste 200 gram af. Jeg er lige på vippen med et BMI på omkring 25, og jeg har i halvandet år truuuuukkket mine bukser sammen for at lukke dem, og jeg kan ikke lyne mine kjoler. Jeg prøver virkelig at finde ud, hvad fanden der er i vejen, og madlog var bare et forsøg på at finde de skjulte fælder.

Det trigger så ALT i mig at skulle prøve at spise mere, end jeg gør, og hvis jeg skal bruge madlog til noget, skulle det være at få mig arbejdet op til et normalt niveau. Denne her uge har været præcis som de plejer - dvs jeg i månedsvis, måske årevis har spist omkring 1000 kcal om dagen. Det plejer egentlig ikke at fylde ret meget, for jeg er helt vant til bare at afvise mad. Jeg kan egentlig ikke komme i tanke om, hvornår jeg sidst har haft god gammeldags appetit.

Jeg tænker, at du netop ikke taber dig, fordi du spiser så lidt. 1000 kcal om dagen er en regulær sultestrejke for et voksent menneske. Du har brug for minimum 3-500 kcal mere dagligt for at nå et fornuftigt indtag - som også vil give resultater :) Din krop holder på alt i øjeblikket, fordi den får så lidt at arbejde med.
0
:love:
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 13:35

Evaluering herfra:
- Spise forholdsvist sundt Mere end bare forholdsvist - jeg har, ifht min normale standard, været virkelig sund!
- Ikke købe noget snack/slik Faldt i en enkelt gang, men har ellers været god til at spise frugt og drikke te i stedet for at spise slik/snacks
- Gå nogle ture Jpes
- Vitaminer hver dag Jeps
- Vand og søvn nok Jeps

Og så har jeg skrevet maddagbog hver dag. Og det har været godt. Og jeg har tabt lige over 1 kg siden tirsdag - det ville nok have været mere hvis der ikke havde været chips og dip + pølsehorn en masse i går, men det var en del af arrangementet og jeg har været så god ellers. Desuden er jeg tilbage på rette vej i dag med god kost, så jeg er ikke bekymret. Det ene kg er også et skridt på vejen, kan man sige :)
Jeg har læseferie fra i dag - eksaminer d. 29. og d. 31. Og guess what, de bliver sgu ved med at være svære :lol: Jeg synes lige jeg har overstået den ene krævende eksamen, så står den anden og banker på døren. Jeg glæder mig til sommerferie - jeg elsker mit studie, men det er også HÅRDT synes jeg :P
I dag har jeg holdt mere fri end jeg har læst, men fra i morgen skal der lægges en masse arbejde i læsning og strukturering af de diagnosticeringer jeg skal kunne lave.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 20. mar 2016, 13:37

Hov, og nye mål:

- Maddagbog hver dag
- Vand og søvn nok
- Gå nogle ture imellem læsningen
- Give mig selv lov at holde fri på lørdag, hvor jeg får besøg af min far
- Tabe min. 1 kg
Senest rettet af Sophaya 20. mar 2016, 14:08, rettet i alt 1 gang.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Sund og/eller slank"