Marts '16 - fællestråd

Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Smiling_Goat » 6. mar 2016, 09:46

Nå, men min uge er vist gået fint. Jeg har været i motionscenter to gange og overvejer at tage derned senere, når jeg kommer hjem fra Sjælland, men det ved jeg trods alt ikke, om jeg orker. Jeg har rejst hele dagen og været på hele weekenden, så det kan godt være, at jeg bare skal tage en slapper.. Jeg har også lidt arbejde, der skal laves inden i morgen.

Jeg har fået lidt kiks i weekenden og ellers holdt mig fra den slags, så det er fint.

Jeg har også fået gået 30 min. På mine fitnessfrie dage (på nær en hvor jeg var nødt til at prioritere noget andet)

Og lavet mine bækkenbundsøvelser (der er vist kun glemt en enkelt omgang.)

Det var vist det.

Samme mål for næste uge, men denne gang ryger kosten også på. Sund aftensmad, måske undtaget en enkelt aften. Det må jeg lige se på.
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 6. mar 2016, 09:54

Hov, der var også en der spurgte om snacks.

Jeg brugte yoghurt naturel med stykker af frugt ( primært æble og banan) og så lidt hakkede valnødder i. Det er ret lækkert.

Ellers er der kokostoppe dyppet i mørk chokolade. Det laver jeg på kokosmel, æg og et minimum af sukker (som måske egentligt godt kan undværes)

Jeg har også fundet en opskrift på en frugttærte, hvis bund er lavet af mandler og dadler og den slags, men den har jeg ikke prøvet endnu.

Man kan også strø kanel over æblebåde, bage dem i ovnen og spise dem med græsk yoghurt eller sådan noget (evt. Iblandet vanilje)

Jeg spiste også yoghurt iblandet kakaopulver, da jeg skulle tabe mig - man kan evt. Prøve at fryse det lidt.

Bananpandekager er også gode.
2
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 6. mar 2016, 12:21

Om 10 uger skal jeg til Nordirland - den dersens lærermobilitet, jeg har fået tildelt - og jeg har netop købt 10 ugers abonnement på Madlog :banan:
4
Muspel
Kort karma: 92
Likede indlæg: 1200

Indlægaf Muspel » 6. mar 2016, 16:25

Evaluering af første etape:

- Træne to gange ( trænede mandag, der ikke er med) tjek
- Tabe mig 500 gram ( lidt udfordret af, at jeg ikke har en vægt, så ved faktisk ikke, hvad jeg præcis vejer- men hvid jeg når 67.5 kg er jeg vist i mål ) ikke tjek :wacko: vejede 68.2 i dag. .. Ehm
- Minimere snacks - tjek. Bortset fra i dag, hvor kagebuffet gav ca 1000 kalorier. Men trænede i dag og gik også 1,5 time, så tror det går.
- Lave mine øvelser fra fysioterapeuten. Tjek :)

Nye mål:
Træne tre gange
Veje noget, der starter med 67, :stoned:
Minimere snacks
Føre madlog
Lave øvelser fra fysioterapeut
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 463
Likede indlæg: 4107

Indlægaf Viskelæder » 6. mar 2016, 16:42

Jeg vil gerne være med i den næste uge :)

- Tabe mig 500 g
- Gå tur mindst 2 gange
- Tage til yoga i morgen
- Drikke min. 1,5 liter vand dagligt
- Handle ind til sund mad i morgen, som jeg forbereder til ugen
- Ikke købe slik, chips mv.. Jeg har allerede guf herhjemme, hvis jeg får behov for at snacke. Men jeg har sådan en dårlig vane med at købe mere hele tiden :tie:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2499

Indlægaf Pandesteg » 6. mar 2016, 19:35

Evaluering:

- Løb x 1 (nu da mandag ikke er med bliver det kun en enkelt tur) Yep.
- 2 x 2 hold i fitnesscenter (styrke og HIT) Yep.
- Skrue op for fedtindtaget i håb om at min appetit mindskes og mit blodsukker stabiliseres Plads til forbedring
- skrue op for væskeindtaget i lidt samme håb som ovenstående Sådan nogenlunde

Næste uge bliver noget udfordrende, da jeg skal æggefaste det meste af tiden i hverdagene. Glæder mig virkelig til at få tømt væske- og kulhydratdepoter fuldstændig ud :rocker:

Pandesteg:
- 2 x løb, 4 x holdtimer i fitness
- æggefaste mandag til torsdag, satser på minimum minus 2 kg på vægten som resultat
- absolut ingen snacks i hverdagene og et minimum af snacks i weekenden for ikke at ødelægge æggefasteresultat
- 2-3 liter væske hver dag (vand + te)
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 6. mar 2016, 20:47

Denne uge har været totalt kaotisk, da min arbejdssituation blev vendt totalt på hovedet. Nu synes jeg dog, at jeg er ved at lande på begge ben.

Evaluering:

Har ikke nogle konkrete mål ud over at søge instruktørjobs og øve koreografi, teknik, styrke og cardio. Det går godt indtil videre, har trænet to gange i denne uge, og det går fremad. Og nå ja, fornuftig kost: Har ikke fået sendt ansøgninger, men har forhørt mig og skrevet lidt på en ansøgning. Har til gengæld nået alt det andet, og trænet fem gange. Har brugt meget tid på at hoppe rundt og øve med mine ørebøffer og musik :D Har ikke været en helgen med kosten, men den har ikke været så slem som de seneste uger :genert:

Næste uge:
Søge instruktørjobs (!!)
Øve koreografi (og teknik)
Træne styrke
Træne cardio
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 230
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 6. mar 2016, 22:08

Nå, jeg vil gerne prøve at være med nu her. Det gik ikke skide godt i feb, da jeg endte med at være syg hele måneden, og først nu er kommet på pencillin mod en bihulebetændelse.
Men nu føler jeg mig parat.

Mål:
Træne 3 gange på en uge
Tage mod til at gå på vægten, og blive målt
Tage alle mine piller og tilskud, som doktormanden siger jeg skal.
2
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. mar 2016, 07:30

Så er tråden opdateret - og I ønskes alle en rigtig skøn uge :blomst:
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 7. mar 2016, 10:39

2 spørgsmål:

Hvad putter I i jeres vand for at gøre det mere spændende? Jeg har brugt limebåde i dag og tænker at købe et bundt mynte på vej hjem, men så rækker min fantasi heller ikke længere. Overvejer lidt nogle frosne bær, men giver det noget smag, medmindre man kvaser dem? Min drikkedunk har godt nok sådan en filterindsats, men sådan noget bærsmulder kan den nok ikke sortere fra.

Kan I anbefale nogle gode sundheds-/fitnessblogs, som i følger?
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. mar 2016, 11:29

Pandesteg skrev:2 spørgsmål:

Hvad putter I i jeres vand for at gøre det mere spændende? Jeg har brugt limebåde i dag og tænker at købe et bundt mynte på vej hjem, men så rækker min fantasi heller ikke længere. Overvejer lidt nogle frosne bær, men giver det noget smag, medmindre man kvaser dem? Min drikkedunk har godt nok sådan en filterindsats, men sådan noget bærsmulder kan den nok ikke sortere fra.

1. spørgsmål: Normalt ingenting, men enten agurk eller citron.
2. spørgsmål: www.helsematilde.dk, www.getfitinspiration.dk og www.fitnrun.dk
1
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. mar 2016, 11:39

Ally skrev:
Pandesteg skrev:2 spørgsmål:

1. spørgsmål: Normalt ingenting, men enten agurk eller citron.
2. spørgsmål: http://www.helsematilde.dk, http://www.getfitinspiration.dk og http://www.fitnrun.dk

EDIT: www.annawarrington.dk og www.amandalouise.dk
1
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 7. mar 2016, 11:58

Ally :gogo:

Jeg kan også tilføje nogle:
http://www.mayadroem.dk
http://www.healthyskinnybitch.dk

Nå, men jeg er i gang med min første æggefastedag og det går udemærket. Har lettere hovedpine, men drikker en masse vand (og render på toilettet konstant :D). Regner med at tage en løbetur i eftermiddag, men synes mit ene knæ brokker sig lidt, så må lige se hvad jeg kan holde til.
1
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 7. mar 2016, 12:28

Jeg skal lave sundt bananbrød i dag :D .. Jeg vil egentligt også godt til fitness, men jeg er lidt nødt til at gå i skjul i min lejlighed i et ubestemt antal timer, fordi mærkelige mennesker slår lejr uden for min hoveddør fra kl. 15 og et ubestemt stykke tid frem. Lang historie. Det gør det bare svært at lægge planer.

Men sundt bananbrød er spændende :P
0
Brugeravatar
Ally

Indlægaf Ally » 7. mar 2016, 18:52

1. dag på Madlog er gået rigtig godt :klap: Jeg spiste ikke kage til eftermiddagens møde, men to flødeboller i selskab med familien - og jeg er stadig pænt meget i grønt :-D

Vi er gået i gang med anden uge af renoveringsprojekterne i vores hus. Det tager tid, men alligevel begynder vi at kunne se en ende på det, hvilket jeg glæder mig til. Det bliver herligt med det endelige resultat, men jeg ser allermest frem til, at vi får ryddet op - for der roder i huset. Værktøj, trægulvplader, møbler fra de forskellige værelser m.m. - og ja, det er en naturlig del af renoveringen, men stadig...
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"