Marts '16 - fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Re: Marts '16 - fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 11. mar 2016, 08:08

Muspel skrev:
Pandesteg skrev:
Aquadorable skrev:Jeg skal til step i dag - er blevet ret vild med det, selv om det måske er lidt 80'er/90'er-agtigt :D Jeg får virkelig pulsen op, og vores lettere feminine, men dog mandlige, underviser er virkelig sjov og meget elskelig. Han spiller de vildeste disconumre under træningen, så jeg har altid en fest! :pompom:

Jeg elsker også step! Det er så fedt. Og jeg synes altså godt korreografien kan være virkelig udfordrende, selvom jeg kun har taget introhold :genert: Desværre er det ikke den motionsform, der giver mig mest sved på panden, så har måttet droppe det fremfor mine løbeture (tager også HIT- og styrkehold så der var ikke rigtig plads til mere), men det er altså en sjov motionsform.

Jeg har sidste æggefastedag i dag - glæder mig efterhånden til rigtig mad. Har planlagt en greenie til morgenmad i morgen, masser af grove grøntsager med spicy kylling og mozzerellaost til frokost og hakkebøffer med ost, broccolifritter og bearnaissesovs til aftensmad. Ja som I kan høre tager jeg allerede glæderne på forskud :D Men det er gået fint og jeg har tabt 3 kg (væske), så er nede på min præ-rygestopsvægt igen, hvilket er dejligt, da jeg ikke var sikker på, at de kg kun var væske... Nu handler det bare om at spise de rigtige ting og holde kursen, så væsken og kh-depoterne ikke bliver fyldt alt for hurtigt igen. Har brugt en del tid de sidste par dage på at researche lækre morgenmadsretter med lavt kulhydratindhold og har bare fået så mange lækre ideer og opskrifter, så det er skønt. Vil gerne væk fra at spise græsk yoghurt og frugt til morgenmad - elsker det ellers, men det mætter mig ikke særlig godt. Jeg får også uren hud af for mange mælkeprodukter og frugt påvirker mit blodsukker for meget. Frokost og aftensmad kører ret godt, så hvis jeg får styr på morgenmaden, så er jeg godt kørende.

God dag til alle! :wave:

Sejt med fasten! Du må have en god del viljestyrke.

Jeg spiser laktosefri skyr til morgenmad. Min mave reagerer mindre på den end alm. Måske det var en ide, hvis du engang imellem skulle have lov?

Og så elsker jeg, at du bestemmer dig for en æggeblomme-baseret sovs på den første dag efter alke æggene !

Tak - og ja jeg føler mig også lidt sej, når sådan en omgang er overstået. Har drukket greenie til morgenmad og selvom jeg fik puttet lidt for meget ingefær i, så var det bare så skønt, at få nogle andre smagsindtryk :love: Men man bliver også motiveret, når vægten pludselig reagerer så heftigt. Status er at jeg har smidt 3,2 kg siden mandag morgen og selvom det "bare" er væske, så giver det virkelig blod på tanden til at give den maks. gas med træning og sund mad nu. Som regel tager jeg lidt på efter æggefasten (har fastet 2 gange før), men det er også OK - så længe det hele ikke ryger på igen. :tie:

Mht. bearnaisse, så havde jeg ikke lige tænkt over det med æggene :P - men gudskelov er det en færdigkøbt sovs, så skal ikke fedte med æg i dag :devil:

Tak for bud på skyr'en - det kunne jeg lige overveje, hvis trangen bliver for stor :gogo:
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3474

Indlægaf Ballademager » 11. mar 2016, 08:13

Aquadorable skrev:Jeg skal til step i dag - er blevet ret vild med det, selv om det måske er lidt 80'er/90'er-agtigt :D Jeg får virkelig pulsen op, og vores lettere feminine, men dog mandlige, underviser er virkelig sjov og meget elskelig. Han spiller de vildeste disconumre under træningen, så jeg har altid en fest! :pompom:

:klap:

Det du skriver her, det er simpelthen essencen af god træning. At man kan træne og have det sjovt samtidig. Det er mere motiverende end noget andet, og når man så finder "sin" instruktør, så giver det lige det ekstra, når man først er der :love:
2
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Ally » 11. mar 2016, 09:27

Jeg glæder mig SÅ meget til weekenden - hele ugen er jeg stået op kl. 05.20 og har registreret ca. 40-41 timer på arbejdet. Derudover har jeg stadig nogle elevopgaver liggende, der skal rettes (allerhelst i løbet af weekenden) og i går var jeg til MUS-samtale. Det gik rigtig fint og min nærmeste leder roste mig også. Altid rart at blive påskønnet.

Derudover er både flybillet og hotel bestilt til min tur til Belfast :banan: Jeg glæder mig ubeskriveligt meget til at skulle af sted! :D

Pigerne skal ud til mine forældre i eftermiddag. Manden og jeg skal ud at spise med de øvrige bestyrelsesmedlemmer i biografen, hvor han arbejder frivilligt. I morgen formiddag henter jeg så pigerne igen. Søndag skal vi til gymnastikopvisning; er spændt på at se mine skønne piger in action :love:
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 11. mar 2016, 10:06

Åh, jeg sidder her med dårlig samvittighed. Alt er gået galt i denne uge kostmæssigt, og det bliver ikke bedre før søndag, hvor jeg så også skal tage mig sammen og komme op på hesten igen. Jeg har fået gået nogle ture, men slet ikke nok til at kompensere for kosten. Fra søndag er jeg med igen med nye mål!
0
x
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Muspel » 11. mar 2016, 15:43

Sophaya skrev:Åh, jeg sidder her med dårlig samvittighed. Alt er gået galt i denne uge kostmæssigt, og det bliver ikke bedre før søndag, hvor jeg så også skal tage mig sammen og komme op på hesten igen. Jeg har fået gået nogle ture, men slet ikke nok til at kompensere for kosten. Fra søndag er jeg med igen med nye mål!

:ae: nogen gange må man bare acceptere, at det ikke lige gik som håbet. Og klø på igen. Så hepper vi på, at næste uge bliver bedre :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Ally » 11. mar 2016, 17:03

Muspel skrev:
Sophaya skrev:Åh, jeg sidder her med dårlig samvittighed. Alt er gået galt i denne uge kostmæssigt, og det bliver ikke bedre før søndag, hvor jeg så også skal tage mig sammen og komme op på hesten igen. Jeg har fået gået nogle ture, men slet ikke nok til at kompensere for kosten. Fra søndag er jeg med igen med nye mål!

:ae: nogen gange må man bare acceptere, at det ikke lige gik som håbet. Og klø på igen. Så hepper vi på, at næste uge bliver bedre :pompom:

Enig med Muspel - lad være med at dunke dig selv i hovedet, men acceptér det og klø på, så næste uge bliver bedre :kram: Jeg har ikke trænet denne uge, men vil forsøge at planlægge det således, at det kan ske i næste uge.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 12. mar 2016, 06:31

Er det i FW i vores by? Jeg trænede på maskiner torsdag formiddag, og det lignede folk havde en fest inde på holdet.

Jeg har jo meldt mig i fitnessworld, med fri oprettelse, og typisk som man lige får oprettet sig, så kommer der eg bedre tilbud. Det virkede dog ikke helt til at centerlederen vidste hvad jeg snakkede om, da jeg sagde jeg gerne ville bruge min 14 dages fortrydelsesret.

Nå, men anyways, jeg har været nede og træne 2 gange indtil videre, og har ikke trænet hård træning i, ihvertfald 4 år. Så jeg har haft latterligt ondt, især i lårbasserne, så jeg ligner en tosse når jeg går.

Mine vitaminer og tilskud er også blevet taget, og kosten kører nogenlunde, men det var ikke et krav i denne etape.
Har endnu ikke fået taget mod til at hoppe på vægten, fordi jeg ved det vil smadre mit humør.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 12. mar 2016, 07:21

Ally skrev:
Muspel skrev:

Enig med Muspel - lad være med at dunke dig selv i hovedet, men acceptér det og klø på, så næste uge bliver bedre :kram: Jeg har ikke trænet denne uge, men vil forsøge at planlægge det således, at det kan ske i næste uge.

Tak for det, søde kvinder :kys: Op på hesten og derudaf på rette sti nu :)
2
x
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 12. mar 2016, 08:53

Filipai skrev:

Er det i FW i vores by? Jeg trænede på maskiner torsdag formiddag, og det lignede folk havde en fest inde på holdet.

Jeg har jo meldt mig i fitnessworld, med fri oprettelse, og typisk som man lige får oprettet sig, så kommer der eg bedre tilbud. Det virkede dog ikke helt til at centerlederen vidste hvad jeg snakkede om, da jeg sagde jeg gerne ville bruge min 14 dages fortrydelsesret.

Nå, men anyways, jeg har været nede og træne 2 gange indtil videre, og har ikke trænet hård træning i, ihvertfald 4 år. Så jeg har haft latterligt ondt, især i lårbasserne, så jeg ligner en tosse når jeg går.

Mine vitaminer og tilskud er også blevet taget, og kosten kører nogenlunde, men det var ikke et krav i denne etape.
Har endnu ikke fået taget mod til at hoppe på vægten, fordi jeg ved det vil smadre mit humør.

Nej, træner i Birgitte Nymanns center, Effektiv Fitness, i Hellerup (på kanten til Østerbro) :-)
1
:love:
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 12. mar 2016, 08:56

I dag skal jeg ud med løbeholdet for første gang. Det bliver spændende! Nu, hvor jeg er tæt på at have tabt 20 kg, tænker jeg, at det begynder at blive mere realistisk at kunne løbe lidt. Så nu må vi se, om jeg er helt okkelok til det :D
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2474

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2016, 09:44

Aquadorable skrev:I dag skal jeg ud med løbeholdet for første gang. Det bliver spændende! Nu, hvor jeg er tæt på at have tabt 20 kg, tænker jeg, at det begynder at blive mere realistisk at kunne løbe lidt. Så nu må vi se, om jeg er helt okkelok til det :D

Fedt,god fornøjelse! :pompom: jeg elsker at løbe, det er helt klart min yndlingsmotion. Hvis ikke jeg får løbet regelmæssigt bliver jeg virkelig irritabel :genert: men der gik selvfølgelig lige noget tid inden jeg så lyset i løb - så fed ide at starte på løbehold, så comitter man sig til at holde ud indtil det bliver lækkert tænker jeg :love:

Jeg skal i biffen i dag, bliver lidt mærkeligt uden snacks (plejer altid at ha chokolade og nødder med) men so be it. Jeg har ingen trang til sødt lige nu, så ingen grund til at fodre dét monster bare fordi man plejer at spise snacks i biffen.
Aftensmaden står på pulled pork, en shitload salat/grøntsager, hvidløgsdressing og verdens bedste chilisauce :savl:
Løb 10K efter arbejde i går og i morgen står den på Stram Op og H.I.T. - glæder mig til at blive tæsket godt igennem igen.

God weekend til alle :wave:
2
Heaven is a place on earth :jule:
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Muspel » 12. mar 2016, 09:53

Aquadorable skrev:I dag skal jeg ud med løbeholdet for første gang. Det bliver spændende! Nu, hvor jeg er tæt på at have tabt 20 kg, tænker jeg, at det begynder at blive mere realistisk at kunne løbe lidt. Så nu må vi se, om jeg er helt okkelok til det :D

God fornøjelse. Og husk, at det seje er, at du kommer afsted. Så hvis du kommer tilbage og synes, at du ikke kunne løbe 'nok' så kommer vi efter dig :-D det kræver øvelse det der løb. :pompom:
1
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3722

Indlægaf Novella » 12. mar 2016, 11:13

Jeg har fået løbet her til formiddag, og jeg holder mig heeelt vildt i snor for ikke at få skader, men jeg kan mærke, at jeg nu sagtens ville kunne løbe en 5'er uden pause. Det er rart. Jeg 'har' det slankere end tidligere, selv om min vægt er lidt på pause. Det plejer at være en god indikator for, at det går den rigtige vej.

Min kampsportstræner og et par af de seje drenge roste mig forleden :blush2: Åhr! Jeg er så langt bagud i forhold til, hvad de kan, men træneren havde set noget teknisk, jeg forsøgte mig med, og jeg var lige ved at logre og klø mig bag øret. Så er det sjovt.

På mit hold går også en mand, der har trænet i 20 år. Han er to meter høj og vejer 120 kg, og han fælder mig bare i stedet for at hjælpe mig lidt i kampen. Jamen okay :forvirret: Du kan fælde en rookie. Jeg kan også godt fælde de seksårige på børneholdet, men det får ingen af os jo noget ud af? Det er da en underlig tilgang. Det bliver jeg sgu lidt sur og ked af.
1
Brugeravatar
Kathain
Kort karma: 3
Likede indlæg: 90

Indlægaf Kathain » 12. mar 2016, 13:01

Ugens fjerde træning blev her til formiddag klaret. Fik nyt program af min coach i går så det var rigtig fedt at komme afsted og begynde på det :)
2
Aquadorable

Indlægaf Aquadorable » 12. mar 2016, 14:32

Det gik godt med løbet! Vi løb fire kilometer i intervaller af to min løb og et min gang :gogo:
5

Tilbage til "Sund og/eller slank"