Min datter fylder 18

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Min datter fylder 18

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 07:27

Som overskriften siger, så fylder min smukke dejlige datter 18 til juli i år. Jeg vil frygtelig gerne holde et eller andet for hende og hendes nære veninder.

Hun ønsker ikke noget stort og ud fra hvad jeg kan fornemme i vores samtaler om emnet, vil hun helst være fri for opmærksomhed. Hun har det ikke godt med at blive 18, voksen og de forpligtelser og forventninger omverdenen har til det at fylde 18, hvilket jeg tror er med til at præge hendes holdning til ikke at ville fejres.

Da jeg fyldte 18, havde jeg det som hende og holdt ikke nogen fødselsdag og sad alene på dagen, noget jeg egentlig har fortrudt her senere i livet. Jeg ønsker ikke at hun skal gøre de samme "fejl" som mig og ende med at fortryde som mig så derfor har jeg tilbudt at hun og hendes meget nære veninder kan holde hygge hos os, som de nu gør bedst, på deres facon på dagen, som så passende er en fredag. Hvis hun så senere skulle fortryde "braget" kan hun altid gøre det med den lidt større flok af veninder hun har, et andet sted.

Jeg er med på at der er flere punkter i det her. Jeg ønsker ikke at trække noget ned over hovedet på hende, hun ikke ønsker, men samtidig vil jeg ikke at hun fortryder ikke at have gjort noget på sin dag. Hvad gør en klog ud over at have præsenteret hende for ideen og så ellers giver hende luft til at tænke over situationen?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Re: Min datter fylder 18

Indlægaf D.itsen » 1. mar 2016, 08:05

Hvor meget skal hun fejres med familien og hvad er traditionerne omkring det?
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9242

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 08:10

Min søn havde det på nøjagtig samme måde, så vi valgte at tage en tur i tivoli Friheden i Aarhus og på musikshoppetur med ham. Bare den nærmeste familie. Det var det, han gerne ville - og så have en masse kager med, hvilket han selvfølgelig også fik.
Han snakker stadig om den dag.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 08:19

D.itsen skrev:Hvor meget skal hun fejres med familien og hvad er traditionerne omkring det?
Hun og jeg har fødselsdag med 4 dages mellemrum og har altid fejret fødselsdag med familien sammen. I starten med boller og lagkage og efterhånden som hun blev ældre med aftensmad. Det har altid kun været nærmeste familie, mine forældre, min kæreste og hans forældre. Alle nogle hun har et godt forhold til. Vi har gjort meget for at holde det nede på jorden, da det på et tidligt tidspunkt stod klart at hun ikke bryder sig om den opmærksomhed det giver at have fødselsdag.

Jeg ved ikke hvad hendes fars planer er (vi er ikke sammen) men hos os kommer nærmeste familie som de plejer til aftensmad. Menuen er ikke sat i rammer endnu men det kunne nemt bare blive pizza og rødvin/breezere. Du ved, lowkey.
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 08:21

Fru Sunshine skrev:Min søn havde det på nøjagtig samme måde, så vi valgte at tage en tur i tivoli Friheden i Aarhus og på musikshoppetur med ham. Bare den nærmeste familie. Det var det, han gerne ville - og så have en masse kager med, hvilket han selvfølgelig også fik.
Det lyder faktisk som en rigtig fin ide :gruble: Her er vi meget glade for zoo. Især Ålborg zoo :lun: Så det kunne faktisk godt være en mulighed.
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 08:25

Thestral skrev:
Fru Sunshine skrev:Min søn havde det på nøjagtig samme måde, så vi valgte at tage en tur i tivoli Friheden i Aarhus og på musikshoppetur med ham. Bare den nærmeste familie. Det var det, han gerne ville - og så have en masse kager med, hvilket han selvfølgelig også fik.
Det lyder faktisk som en rigtig fin ide :gruble: Her er vi meget glade for zoo. Især Ålborg zoo :lun: Så det kunne faktisk godt være en mulighed.

Der er også skønt i Aalborg Zoo. Der var vi, da min søn fyldte 19.
Han og min søster fylder år samme dag, så de plejer at stikke hovederne sammen, og finde på noget hyggeligt.
1
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 08:32

Fru Sunshine skrev:
Thestral skrev:

Der er også skønt i Aalborg Zoo. Der var vi, da min søn fyldte 19.
Han og min søster fylder år samme dag, så de plejer at stikke hovederne sammen, og finde på noget hyggeligt.
Der er så dejligt og vi elsker det kuperede terræn og de gamle træer på grunden. Der er så fint. Jeg må spørge hende om det hvis hun ikke ender med at læse med her :genert:

Hun er lidt overvældet af de forslag jeg er kommet med fordi jeg kom til at nævne de alternativer der var til det oprindelige indlæg til tråden her, så jeg er nok snart nødt til at lave en liste :blush2:
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 1. mar 2016, 08:57

når hun ikke trives med at være centrum for opmærksomheden, så tror jeg det er helt rigtig at tænke i en form for event.
Det er nok ikke lige et surpriceparty du skal diske op med.
Men en hyggelig dag i zoo, med madkurv og en is. Eller anden form for tur, hvor man er fælles om en oplevelse, det tror jeg de fleste vil synes er rigtig hyggeligt, og også lidt mere uforpligtende ifht. at være værtinde/centrum for begivenhederne.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 09:07

DD_81 skrev:når hun ikke trives med at være centrum for opmærksomheden, så tror jeg det er helt rigtig at tænke i en form for event.
Det er nok ikke lige et surpriceparty du skal diske op med.
Men en hyggelig dag i zoo, med madkurv og en is. Eller anden form for tur, hvor man er fælles om en oplevelse, det tror jeg de fleste vil synes er rigtig hyggeligt, og også lidt mere uforpligtende ifht. at være værtinde/centrum for begivenhederne.
Et surpriseparty ville jeg være sikker på ville være den rene tortur for hende så den afliver vi lige med det samme :lol: men ja, en tur er slet ikke så tosset en ide. Tænk at jeg ikke har overvejet den selv. Jeg vidste jeg kunne regne med jer :lun:
1
Jeg har nået den alder,
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 1. mar 2016, 09:14

Thestral skrev:
D.itsen skrev:Hvor meget skal hun fejres med familien og hvad er traditionerne omkring det?
Hun og jeg har fødselsdag med 4 dages mellemrum og har altid fejret fødselsdag med familien sammen. I starten med boller og lagkage og efterhånden som hun blev ældre med aftensmad. Det har altid kun været nærmeste familie, mine forældre, min kæreste og hans forældre. Alle nogle hun har et godt forhold til. Vi har gjort meget for at holde det nede på jorden, da det på et tidligt tidspunkt stod klart at hun ikke bryder sig om den opmærksomhed det giver at have fødselsdag.

Jeg ved ikke hvad hendes fars planer er (vi er ikke sammen) men hos os kommer nærmeste familie som de plejer til aftensmad. Menuen er ikke sat i rammer endnu men det kunne nemt bare blive pizza og rødvin/breezere. Du ved, lowkey.

Det lyder hyggeligt, du kan jo overveje at gøre lidt mere ud af maden eller lave en personlig gave (evt skrive en slags tale som brev), for at gøre det til noget ekstra særligt.

Og ellers er jeg helt med på en event eller en udflugt. Evt. Bare en mor/datter ting (wellness, shopping, noget kreativt eller hvad I nu er til)
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 09:52

D.itsen skrev:
Thestral skrev:

Det lyder hyggeligt, du kan jo overveje at gøre lidt mere ud af maden eller lave en personlig gave (evt skrive en slags tale som brev), for at gøre det til noget ekstra særligt.

Og ellers er jeg helt med på en event eller en udflugt. Evt. Bare en mor/datter ting (wellness, shopping, noget kreativt eller hvad I nu er til)
Hun ville kravle i et musehul hvis jeg holdt en tale, lidt på niveau med et surpriseparty :genert: Gaven er en helt anden tråd :lol: jeg aner ikke hvad jeg skal give hende. Hver gang der har været en særlig lejlighed og vi gerne ville gøre noget specielt ud af det, har vi ramt helt forkert :genert: Hun elsker bøffer. Jo større jo bedre så måske der ligger et bøfhus i Ålborg :gruble:

Smileyerne har taget helt overhånd idag :blush:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 10:18

Thestral skrev:
D.itsen skrev:
Thestral skrev:

Hun ville kravle i et musehul hvis jeg holdt en tale, lidt på niveau med et surpriseparty :genert: Gaven er en helt anden tråd :lol: jeg aner ikke hvad jeg skal give hende. Hver gang der har været en særlig lejlighed og vi gerne ville gøre noget specielt ud af det, har vi ramt helt forkert :genert: Hun elsker bøffer. Jo større jo bedre så måske der ligger et bøfhus i Ålborg :gruble:

Smileyerne har taget helt overhånd idag :blush:

Det gør der. Der er flere af slagsen.
Jensen's i den ene ende og A Hereford Beefstouw i den anden prismæssigt.

Ellers er der også mange andre fine spisesteder, der ikke koster en formue. Man kan også få en lækker bøf på Fellini.
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 10:31

Fru Sunshine skrev:Det gør der. Der er flere af slagsen.
Jensen's i den ene ende og A Hereford Beefstouw i den anden prismæssigt.

Ellers er der også mange andre fine spisesteder, der ikke koster en formue. Man kan også få en lækker bøf på Fellini.
Jensens er vi gået lidt væk fra men de andre skal helt klart undersøges. Den der tur er vokset en del på mig :D
1
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 1. mar 2016, 10:34

Jeg kender kun de to af personlig erfaring, og jeg er heller ikke fan af Jensen's.
Og A Hereford Beefstouw er vildt dyrt. Det er alle pengene værd, men noget af en udskrivning.

Jeg har hørt at MEAT skulle være godt, men jeg kender ikke prisniveauet. Ellers er der jo også Flammen. Det var udmærket, da vi var der.
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 1. mar 2016, 11:06

Hun elsker flammen :gogo: Er der noget med at man skal bestille bord og sådan i god tid?
2
Jeg har nået den alder,

Tilbage til "Livets forhold"