Jubilæet der blev væk!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Re: Jubilæet der blev væk!

Indlægaf Mani » 11. mar 2016, 21:56

Advocatus-Diaboli skrev:
Mani skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Mani skrev:
Tibbler skrev:Tillykke med jubilæet :dance:

Ved du, om bogholderen har informeret din leder om jubilæet?

Kunne det tænkes, at din leder bare ikke er klar over det?

Jeg ville som bogholder ikke regne med det var min opgave at holde øje med, medmindre det eksplicit var aftalt.

Det er jo tit lønafdelingen der har den tjans, fordi de alligevel skal have styr på medarbejdernes anciennitet i forbindelse med lønnen, da de fleste stiger en gang årligt. De får jo normalt besked automatisk af systemet, når medarbejderen har været der i et år, og nu stiger et trin.

Hos os giver systemet ikke besked - og der er heller ingen der stiger uden lønsamtaler. De ligger samme måned for alle i virksomheden - så har intet med ansættelsen at gøre. Hvis TS er et mindre sted kan det samme meget vel gøre sig gældende.

Selv hvis systemet ikke giver besked, så er det jo som regel stadig lønafdelingen der har adgang til den slags oplysninger.

Men det er ofte udliciteret små steder. Eller noget der bliver brugt et par timer på om måneden af en anden funktion. Så medmindre det var aftalt ville jeg, som nævnt, ikke forvente det var min opgave at holde styr på.

Og ja, jeg sidder, som den eneste i vores virksomhed, med regnskab og løn. Jeg kigger aldrig på hvornår folk er ansatte - og ville ærlig talt ikke forvente den slags lå på mit bord.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'

Tilbage til "Livets forhold"