Computerspil og aldersgrænser

Brugeravatar
No_Link
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Re: Computerspil og aldersgrænser

Indlægaf No_Link » 5. mar 2016, 16:45

Ja - man skal overveje sine kampe i forhold til de andre forældre. Og hvis du vil trække rygekortet, så gør du bare det :kram: Og selvfølgelig har jeg gennem årene serveret svin for muslimer, smøger til 12-årige og alkohol til 14-årige...

Prøv lige at styr dig selv!
0
Korthed er talentets søster,
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 5. mar 2016, 17:07

No_Link skrev:Ja - man skal overveje sine kampe i forhold til de andre forældre. Og hvis du vil trække rygekortet, så gør du bare det :kram: Og selvfølgelig har jeg gennem årene serveret svin for muslimer, smøger til 12-årige og alkohol til 14-årige...

Jeg kan sagtens styre mig selv.
Men jeg synes det er utidigt og uopdragent at kalde andre netop dette fordi de har nogle grænser på deres børns vegne, og så er det for mig ligegyldigt om de handler om spil, rygning, alkohol eller andet. Er der regler for dem, så respekterer jeg dem, for de er der af en årsag.
særligt når de f.x. er understøttet af en lovbestemt aldersgrænse, eller en aldersangivelser for spil, film o.l.

Nu er mine børn 10 og 12, og jeg kunne f.x. heller ikke finde på at vise Harry Potter filmene for den 10 åriges venner, uden at have fået et OK fra forældrene.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Culpøs
Kort karma: 20
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 176

Indlægaf Culpøs » 5. mar 2016, 19:22

Stakkels børn - ej joke, i er gode forældre, som bare vil det bedste for jeres børn.

Når den dag kommer, hvor jeg selv får børn, så må de spille lige præcis, hvad de vil og i så lang tid, som de vil. Det forudsætter dog, at de passer skolen og går til sport ved siden af. Jeg har selv haft frie tøjler, og det har givet mig meget. Jeg mener, at man ALDRIG kan skyde skylden på et spil - børns handlinger er et resultat af forældrenes egnethed som forældre.
2
Pacta Sunt Servanda :whip:
Brugeravatar
No_Link

Indlægaf No_Link » 5. mar 2016, 20:56

DD_81 skrev:
No_Link skrev:Ja - man skal overveje sine kampe i forhold til de andre forældre. Og hvis du vil trække rygekortet, så gør du bare det :kram: Og selvfølgelig har jeg gennem årene serveret svin for muslimer, smøger til 12-årige og alkohol til 14-årige...

Jeg kan sagtens styre mig selv.
Men jeg synes det er utidigt og uopdragent at kalde andre netop dette fordi de har nogle grænser på deres børns vegne, og så er det for mig ligegyldigt om de handler om spil, rygning, alkohol eller andet. Er der regler for dem, så respekterer jeg dem, for de er der af en årsag.
særligt når de f.x. er understøttet af en lovbestemt aldersgrænse, eller en aldersangivelser for spil, film o.l.

Nu er mine børn 10 og 12, og jeg kunne f.x. heller ikke finde på at vise Harry Potter filmene for den 10 åriges venner, uden at have fået et OK fra forældrene.

Du læste tydeligvis ikke mit indlæg, hvor jeg beskrev, at vi aldrig havde spillet sådan nogle spil, med andres børn, uden først at have fået lov, netop fordi vi ved, at det er kontroversielt.
0
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3265

Indlægaf DD_81 » 6. mar 2016, 13:03

No_Link skrev:Du læste tydeligvis ikke mit indlæg, hvor jeg beskrev, at vi aldrig havde spillet sådan nogle spil, med andres børn, uden først at have fået lov, netop fordi vi ved, at det er kontroversielt.

Men du skrev samtidig at det var uopdragent og utidigt, samt kan være ødekæggende for forældresamarbejdet. Og du ville have lyst til at bede sådan en forældre om at flette næbet.
Dét synes jeg er en ret markant holdning at have til at forældre stiller spørgsmål ved, eller frabeder sig specifikke spil.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
No_Link

Indlægaf No_Link » 6. mar 2016, 15:03

Jeg skrev også, at jeg ikke gjorde det - og tanker om andre er heldigvis gratis, og jeg er helt på det rene med, at der er ligeså mange tanker og holdninger om det her, som der er børn i en klasse.
0
Anton Tjekhov 1860-1904
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1315

Indlægaf hotlips » 6. mar 2016, 21:24

Det er faren der står for det og jeg blander mig ikke, men det er også rimeligt begrænset hvor meget computer han spiller her.fjernsynet og computeren virker desværre ikke når vi har gæster så det er ikke et issue mht når de er her.

Jeg er ret rolig omkring det, han er god til selv at sige hvis han synes noget er skræmmende og for det meste er det legoversioner han synes bedst om selv.

Iøvrigt er hans far langt mere hys end mig,han forsøgte at få indført at man aldrig må pege med våben på nogen, mens Benjamin stod med en uladt vandpistol... Så blev jeg nødt til at ryste på hovedet og sige det sq er for fjollet.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 63
Likede indlæg: 785

Indlægaf Bimmerdyret » 6. mar 2016, 21:33

Culpøs skrev: Jeg mener, at man ALDRIG kan skyde skylden på et spil - børns handlinger er et resultat af forældrenes egnethed som forældre.

Bortset fra den første del, så er jeg absolut ikke enig i den sidste del sort/hvidt.
Der er mange børn hvis forældre er enormt egnede som forældre der handler helt ude i skoven og børn hvis forældres egnethed kan ligge på et meget lille sted, der handler på den gode måde.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10345

Indlægaf icelady » 6. mar 2016, 22:19

Mine fik lov at spille hvad de ville. Også GTA.

I starten stod konsollen i stuen så jeg kunne følge med; da yngste knægt begyndte på Call Of Duty var det på PCen, som stod i stuen, så jeg havde da et øje på hvad spillene gik ud på.

Vil gætte på han var omkring de 10 år, da han begyndte.

Med alle unger blev der snakket om, at det var et spil og at det ikke foregik sådan i virkeligheden.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Børn"